• Anonym (LB)

Han vill slå mig

Hej
    Min sambo och jag har det jättebra när vi är sams. Jag älskar honom, han älskar mig och vi mår bra i varandras sällskap. Men när vi bråkar eller tjafsar så blir han väldigt arg. Han slår i väggar, dörrar och allt möjligt. Han har aldrig slagit mig men han säger ofta "ibland förtjänar du fan en smäll". Som sagt har han aldrig slagit mig men tänker att någon gång kanske det går så långt? Jag börjar fundera på om vi verkligen är rätt för varandra om jag får honom så arg så att han "vill slå mig". Vart går gränsen för att det ska hända liksom? Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

• Svar på tråden Han vill slå mig
  • Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 17:28:27 följande:
    Låter mer som ditt problem än vad det är mitt problem? Du kan ju alltid höra med din vårdare, så kanske den kan förklara alla komplicerade frågor som du låtsas försöka ställa här i livet. 
    Anyhow, det mesta har redan framgått för dem som klarar av att läsa en tråd. TS kunde inte föra en diskussion med sin pojkvän utan att försöka säga något som sårade. Precis som majoriteten av kvinnor gör när dom tror att dom ska få övertaget i debatten.. TS vet det, jag vet det, alla som faktiskt läser vet det. Människorna som tummar upp och ner inlägg vet det, även fast dom inte gillar att känna igen sig själva i den realiteten. Resten av fantasierna ni har för att copea med era tillkortakommandne får ni fylla i bäst fan ni vill. 
  • molly50
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 17:57:28 följande:
    Anyhow, det mesta har redan framgått för dem som klarar av att läsa en tråd. TS kunde inte föra en diskussion med sin pojkvän utan att försöka säga något som sårade. Precis som majoriteten av kvinnor gör när dom tror att dom ska få övertaget i debatten.. TS vet det, jag vet det, alla som faktiskt läser vet det. Människorna som tummar upp och ner inlägg vet det, även fast dom inte gillar att känna igen sig själva i den realiteten. Resten av fantasierna ni har för att copea med era tillkortakommandne får ni fylla i bäst fan ni vill. 
    Att TS och hennes kille båda är skyldiga till deras bråk har vi redan konstaterat.
    Men han är ensam skyldig till att hota med våld. Det är hans eget val.
    För oavsett hur sårad han må bli av något TS har sagt eller gjort så är det ALDRIG ok att hota sin partner med våld.
    Blir man så sårad att man inte vet vad man ska göra av sina känslor så är det bättre att gå undan en stund tills man har lugnat ner sig och kan tänka klart.
    Så funkar de flesta sunda människor.
    Klarar man inte av det så får man kanske fundera på att söka hjälp.
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 17:28:27 följande:
    Låter mer som ditt problem än vad det är mitt problem? Du kan ju alltid höra med din vårdare, så kanske den kan förklara alla komplicerade frågor som du låtsas försöka ställa här i livet. 
    Vårdaren är på semester. Kan du inte bara visa var ditt citat är? För du vet väl hur man skriver citat, du som är så smart?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (T)
    molly50 skrev 2025-07-30 18:37:53 följande:
    Att TS och hennes kille båda är skyldiga till deras bråk har vi redan konstaterat.
    Men han är ensam skyldig till att hota med våld. Det är hans eget val.
    För oavsett hur sårad han må bli av något TS har sagt eller gjort så är det ALDRIG ok att hota sin partner med våld.
    Blir man så sårad att man inte vet vad man ska göra av sina känslor så är det bättre att gå undan en stund tills man har lugnat ner sig och kan tänka klart.
    Så funkar de flesta sunda människor.
    Klarar man inte av det så får man kanske fundera på att söka hjälp.
    Lite kul ändå att du paketerat ihop varenda en av mina poänger och försöker leverera tillbaka dem. Fast med fler versaler och pekpinnar denna gången som om det plötsligt blev till din... Nästan som att du inte motarbetat mina inlägg igenom hela jäkla tråden. Välkommen till verkligheten, antar jag? (även fast jag ser att du inte riktigt ens är där än) 
  • molly50
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 19:12:15 följande:
    Lite kul ändå att du paketerat ihop varenda en av mina poänger och försöker leverera tillbaka dem. Fast med fler versaler och pekpinnar denna gången som om det plötsligt blev till din... Nästan som att du inte motarbetat mina inlägg igenom hela jäkla tråden. Välkommen till verkligheten, antar jag? (även fast jag ser att du inte riktigt ens är där än) 
    Du får gärna tro att det är det jag gör. Men du har ju genom hela tråden mer eller mindre skuldbelagt TS för att hennes kille hotar henne med våld. Har du ändrat dig nu?
  • Anonym (T)
    molly50 skrev 2025-07-30 19:56:50 följande:
    Du får gärna tro att det är det jag gör. Men du har ju genom hela tråden mer eller mindre skuldbelagt TS för att hennes kille hotar henne med våld. Har du ändrat dig nu?
    Vad snackar du om? Blev du sekundärkränkt eller något? 

Dessutom skrev du precis nyss att "Att TS och hennes kille båda är skyldiga till deras bråk" kom du fram till för typ tre sekunder sedan. Det har jag sagt igenom hela tråden att det är något som har gjort så att han säger som han gör.. 

Men det var inte förens TS själv började erkänna det lite smått, som du själv började låtsas att du alltid haft den åsikten. 
  • molly50
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 20:15:53 följande:

Dessutom skrev du precis nyss att "Att TS och hennes kille båda är skyldiga till deras bråk" kom du fram till för typ tre sekunder sedan. Det har jag sagt igenom hela tråden att det är något som har gjort så att han säger som han gör.. 

Men det var inte förens TS själv började erkänna det lite smått, som du själv började låtsas att du alltid haft den åsikten. 
    Det verkar som att du inte läser innan du svarar.
    TS har sagt att hon själv också är ansvarig för bråken. Vilket vi alla kan instämma i.
    Dock är hon INTE ansvarig för hans hot om våld och våldsamma tendenser. Oavsett vad hon har sagt eller gjort eller om hon är den som har startat bråken. Den delen bär han helt och hållet ansvaret för själv. Inte TS!
    Och det har både jag och andra påpekat genom hela tråden.
    Men du verkar läsa det du vill läsa och sen ta ut valda delar och raljera om vad du anser att vi har skrivit.
    Och då blir det svårt att föra en vettig diskussion.
    Så jag avslutar diskussionen med dig då vi ändå inte kommer någonvart.
  • Anonym (T)
    molly50 skrev 2025-07-30 20:30:52 följande:
    Det verkar som att du inte läser innan du svarar.
    TS har sagt att hon själv också är ansvarig för bråken. Vilket vi alla kan instämma i.
    Dock är hon INTE ansvarig för hans hot om våld och våldsamma tendenser. Oavsett vad hon har sagt eller gjort eller om hon är den som har startat bråken. Den delen bär han helt och hållet ansvaret för själv. Inte TS!
    Och det har både jag och andra påpekat genom hela tråden.
    Men du verkar läsa det du vill läsa och sen ta ut valda delar och raljera om vad du anser att vi har skrivit.
    Och då blir det svårt att föra en vettig diskussion.
    Så jag avslutar diskussionen med dig då vi ändå inte kommer någonvart.
    Skönt när "hittepågänget" börjar lämna tråden. 
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 20:15:53 följande:

Det är skillnad på att vara delaktig i ett gräl och att hota med våld. Stor skillnad!
Svar på tråden Han vill slå mig