• Anonym (LB)

Han vill slå mig

Hej
    Min sambo och jag har det jättebra när vi är sams. Jag älskar honom, han älskar mig och vi mår bra i varandras sällskap. Men när vi bråkar eller tjafsar så blir han väldigt arg. Han slår i väggar, dörrar och allt möjligt. Han har aldrig slagit mig men han säger ofta "ibland förtjänar du fan en smäll". Som sagt har han aldrig slagit mig men tänker att någon gång kanske det går så långt? Jag börjar fundera på om vi verkligen är rätt för varandra om jag får honom så arg så att han "vill slå mig". Vart går gränsen för att det ska hända liksom? Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

• Svar på tråden Han vill slå mig
  • Anonym (A)
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 13:17:25 följande:
    Oj vilken mastermind, han har redan lagt upp för att kunna ursäkta sitt beteende lite senare?...

För att du säger att han har det?

Inga belägg för det.. Inte nått om någonting..
    Bara en massa tomma påståenden om att det är såhär en sån beter sig...

Lustigt, för den jag såg boxa på en kvinna stod inte och bara pratade om det.. Hon blev påboxad för att han såg hon stå o prata med en kille.. 
    Det är en naturlig process som är återkommande när våld är inblandat. Menar inte att mannen har en medveten plan. 
  • Anonym (A)
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 13:20:35 följande:
    Svara istället på inlägget istället för att försöka korsbråka om det och bete er.. 

Frågan jag ställde dig var alltså "hur vet ni att hon inte gör han sur?" 
    Ingen har påstått att hon inte gör honom sur. Det är hans våldsamma beteende och hot vi pratar om.
  • molly50
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 13:11:48 följande:
    Frågan var hur vet ni att hon inte gör det? 

Att han hotar med våld visar på att han har ett jävligt ohälsosamt att hantera sina känslor på i heta diskussioner...
    Men jag är rätt övertygad om att till och med kvinnor skulle bli ganska så våldsamma om det fanns någon man som inte respekterade hennes gränser.. 
    Och jag skrev också att det inte spelar någon roll om hon gör honom arg. Det ursäktar ändå inte hans beteende.
    Det han sysslar med är psykisk misshandel och det är lika illa.
    Om han har sådana problem att hantera sin ilska så måste han ju söka hjälp istället för att ta ut det på TS eller på döda ting.
    Det finns inget försvar för hans beteende.
  • Anonym (T)
    Anonym (A) skrev 2025-07-21 13:23:53 följande:
    Ingen har påstått att hon inte gör honom sur. Det är hans våldsamma beteende och hot vi pratar om.
    Du har gjort det. Du skrev uttryckligen "det handlar inte om att du får han arg."..

Han slår ju i saker, det låter ju rätt så argt för mig... Typ som någon som har tröttnat... Att ord inte räcker till längre och han inte vet hur han ska hantera det.. Menar du att han gör det bara mest för skojs skull?
  • Anonym (T)
    Anonym (A) skrev 2025-07-21 13:22:05 följande:
    Det är en naturlig process som är återkommande när våld är inblandat. Menar inte att mannen har en medveten plan. 
    Låter ju som det. Han är ju inte arg.. Utan det är en del av super duper mega planen.. 

För att du säger det.. 
  • Anonym (A)
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 13:27:53 följande:
    Du har gjort det. Du skrev uttryckligen "det handlar inte om att du får han arg."..

Han slår ju i saker, det låter ju rätt så argt för mig... Typ som någon som har tröttnat... Att ord inte räcker till längre och han inte vet hur han ska hantera det.. Menar du att han gör det bara mest för skojs skull?
    Du misstolkar det jag skrev. Poängen är att hon inte har något ansvar i att han inte kan hantera sin affekt. Det ligger på honom oavsett vad hon har sagt. Våld och hot om våld är aldrig ok i en relation.
  • Anonym (A)
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 13:28:57 följande:
    Låter ju som det. Han är ju inte arg.. Utan det är en del av super duper mega planen.. 

För att du säger det.. 
    Har aldrig påstått att han har en medveten plan. Det jag förklarar är processen och hur våld kan normaliseras i en relation. 
  • Anonym (T)
    Anonym (A) skrev 2025-07-21 13:31:07 följande:
    Du misstolkar det jag skrev. Poängen är att hon inte har något ansvar i att han inte kan hantera sin affekt. Det ligger på honom oavsett vad hon har sagt. Våld och hot om våld är aldrig ok i en relation.

Nej, jag misstolkar inte det du skriver.. Du skriver rakt ut i den meningen att han är inte arg för att hon gör honom arg när hon håller på och bråkar som hon gör. Utan att det är en del av normaliseringsprocessen som han sysslar med och gör henne redo nu inför...

Hur fan ska någon kunna misstolka något så välskrivet? Var tvungen att dubbelkolla nu efter dina försök till gaslightning, men det är ju faktiskt så du skrivit. 

Är det en normaliseringsprocess du utsätter mig för nu? Ska du slå mig? 

• molly50
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 13:17:25 följande:
    Oj vilken mastermind, han har redan lagt upp för att kunna ursäkta sitt beteende lite senare?...

För att du säger att han har det?

Inga belägg för det.. Inte nått om någonting..
    Bara en massa tomma påståenden om att det är såhär en sån beter sig...

Lustigt, för den jag såg boxa på en kvinna stod inte och bara pratade om det.. Hon blev påboxad för att han såg hon stå o prata med en kille.. 
    Och den eller de två hustrumisshandlare du har stött på är representativa för alla hustrumisshandlare i landet?

Jag har själv levt i en destruktiv relation och jag blev flera gånger hotad med slag osv. Men jag tog det tyvärr inte på allvar förrän jag blev både slagen och strypt.
    Och detta ursäktade han med att han,just det,hade sett mig stå och prata med en annan man ute på stan och fått för sig att vi hade legat med varandra.
    Sk. gaslighting. Han var sjukligt och obefogat svartsjuk och använde alltid det som ursäkt till att han blev våldsam.
    Det som Anonym (A) pratar om att preppa för att kvinnan ska känna sig ansvarig för hans handlingar.
    Så det är inget påhitt utan det är mina egna erfarenheter.
    Jag valde att lämna och det har jag aldrig ångrat. annars hade jag kanske inte suttit här idag.
  • Anonym (T)
    molly50 skrev 2025-07-21 13:35:39 följande:
    Det som Anonym (A) pratar om att preppa för att kvinnan ska känna sig ansvarig för hans handlingar.
     Fast det har han aldrig sagt sen när man frågar han.. 
Svar på tråden Han vill slå mig