• Anonym (LB)

Han vill slå mig

Hej
    Min sambo och jag har det jättebra när vi är sams. Jag älskar honom, han älskar mig och vi mår bra i varandras sällskap. Men när vi bråkar eller tjafsar så blir han väldigt arg. Han slår i väggar, dörrar och allt möjligt. Han har aldrig slagit mig men han säger ofta "ibland förtjänar du fan en smäll". Som sagt har han aldrig slagit mig men tänker att någon gång kanske det går så långt? Jag börjar fundera på om vi verkligen är rätt för varandra om jag får honom så arg så att han "vill slå mig". Vart går gränsen för att det ska hända liksom? Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

• Svar på tråden Han vill slå mig
  • Anonym (T)
    Anonym (A) skrev 2025-07-21 14:07:43 följande:
    Missuppfattar du allt med vilje eller?
    Nej, jag tror jag börjar förstå nu...

1. Du menade inte det du själv sa i ditt eget inlägg...
    2. Utan du menade egentligen det som Jag sade...
    3. Du bara sket rakt över mitt inlägg, där det stod samma sak, för att det var egentligen inte jag, utan det var faktiskt du som var den som sade det.. 
    4. Han är egentligen inte arg för att hon sagt något taskigt till han när dom bråkar. Han är egentligen bara arg för att han försöker mjuka upp hon inför nästa steg i planen.
    5. Killen är en mastermind.

Nu tror jag att jag faktiskt börjar fatta 👍
  • molly50
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 14:01:04 följande:

Aha, det var DET du menade? Att A lägger skulden på kvinnan för han har ju inte gjort något fel, det var hennes beteende som gjorde så att A sedan blev arg?

Varför sa du då inte detta ifrån början? 👍

Nej,jag talar om TS sambo. Det är han som kommer att lägga skulden på TS om han till slut väljer att göra allvar av sina hot.
    Och du lägger ju också ansvaret på TS då du anser att hon gör honom arg.
    Som om det skulle vara en ursäkt för hans beteende.
  • Anonym (T)
    molly50 skrev 2025-07-21 14:15:44 följande:
    Nej,jag talar om TS sambo.
    Aha, men du förklarade ju A

Du kanske bytte där? 
  • Anonym (A)
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 14:13:54 följande:
    Nej, jag tror jag börjar förstå nu...

1. Du menade inte det du själv sa i ditt eget inlägg...
    2. Utan du menade egentligen det som Jag sade...
    3. Du bara sket rakt över mitt inlägg, där det stod samma sak, för att det var egentligen inte jag, utan det var faktiskt du som var den som sade det.. 
    4. Han är egentligen inte arg för att hon sagt något taskigt till han när dom bråkar. Han är egentligen bara arg för att han försöker mjuka upp hon inför nästa steg i planen.
    5. Killen är en mastermind.

Nu tror jag att jag faktiskt börjar fatta 👍
    Jag menade exakt som jag skrev i mitt första inlägg men du hade kanske behövt lite mer information i ämnet för att förstå. Det handlar inte om att hon gör honom arg utan om hur han hanterar affekten. Det är det riskfyllda beteendet och mönstret i relationen. Det är inte den som gör någon arg som bär ansvaret för våldet (om hon nu gjort honom arg överhuvudtaget, det vet vi ju inte. Gan kanske hade en sålig dag på jobbet).

Det handlar inte om att du får honom arg utan om hans brist på självkontroll och strategier för att hantera affekt! Det är redan psykisk misshandel att hota som han gör och en normaliseringsprocess innan första slaget kommer. Lämna!
  • Anonym (T)
    Anonym (A) skrev 2025-07-21 14:20:32 följande:
    Jag menade exakt som jag skrev i mitt första inlägg
    Aha, så nu menade du det? Så det är jag som har skrivit mitt eget inlägg alltså? För nu höll du ju med till slut om det. 

Men då är det ju du som har skrivit att det inte är hennes fel att han blir arg. Och att han blir arg är en del i killens masterplan att normalisera hela skiten för hen. 
  • molly50
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 14:18:37 följande:
    Aha, men du förklarade ju A

Du kanske bytte där? 
    Väljer du att missförstå eller förstår du verkligen inte vad vi menar?
    Är det det sistnämnda så är det bättre att fråga istället för att sitta och raljera över vad du tror att vi menar. 
    Det blir bara patetiskt och svårt att försöka föra en vettig diskussion kring detta allvarliga ämne då.
  • Anonym (T)
    Anonym (A) skrev 2025-07-21 14:20:32 följande:
    Det handlar inte om att hon gör honom arg utan om hur han hanterar affekten. 
    Precis samma sak som jag sade alltså... Och mig kallade du vad? En sekund bara... 

Mig frågade du om jag trollade eller om jag endast skulle råka vara okunnig... Är du själv trollig eller okunnig då, med tanke på att vi har skrivit exakt samma.... 
  • Anonym (A)
    Anonym (T) skrev 2025-07-21 14:23:08 följande:
    Aha, så nu menade du det? Så det är jag som har skrivit mitt eget inlägg alltså? För nu höll du ju med till slut om det. 

Men då är det ju du som har skrivit att det inte är hennes fel att han blir arg. Och att han blir arg är en del i killens masterplan att normalisera hela skiten för hen. 
    Jag ger upp nu. Läs igen så kanske polletten trillar ner. 
  • Anonym (T)
    Anonym (A) skrev 2025-07-21 14:26:18 följande:
    Jag ger upp nu. Läs igen så kanske polletten trillar ner. 
    Är det tillbaks till mastermind teorien nu igen eller? 
  • Anonym (T)
    Anonym (LB) skrev 2025-07-21 10:09:49 följande:

Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

Anyways TS, det är en varningsignal helt klart. Men jag står fast vid min teori om att det nog inte är någon fara så långt det bara handlar om att prata..

Riktiga misshandlare brukar bryta ner sina offer under lång tid. Då ofta med små ord och gliringar i vardagen som inte riktigt känns så bra i magen, till handla om vilka människor och inte som man får prata med och träffa.

Men för all del, var vacksam! Kan dock vara så att han bara ogillar när folk vill hålla på och bråka.

Svar på tråden Han vill slå mig