Anonym (Jag) skrev 2025-07-26 08:45:51 följande:
Men är inte det normalt omtänksamma att man frågar om den andre vill ha något när man beställer?
Det handlar inte om att mannen ska beställa utan att man beställer åt varandra. Jag brukar säga till min kille "jag går till baren, ska du ha något?" Han gör samma sak.
Beroende på situation så brukar jag ibland även fråga vänner om de vill att jag beställer åt dem, så turas vi om att köa och hålla sittplatser.
Det trodde jag var normalt hyfs.
Nu tycker jag också att hans hånflinande och fula ord (psykisk misshandel kallar jag det för) är värre. Men jag menar att det här hänger ihop. Han "tränger sig fram" och hånflinar åt ts när han lyckats beställa en drink åt sig själv. Det är något mer än att bara glömma att fråga om någon annan vill ha något.
Min man kan knappt bestämma vad han själv ska ha i en bar förrän han ser tavlan och ska han beställa åt mig blir det ofta fel. Jag som lite mer elegant kvinna har aldrig haft problem att ta mig fram till en bar, folk flyttar sig.
Vi går aldrig på krogen bara vi utan att ha ett gäng kompisar så någon sitter alltid ner och passar grejerna.
Hämtar drickor och passar platser åt varann gör vi på vanliga luncher där det inte finns 200 saker att välja mellan.