• Zoegazz

Gravid, avskyr sambon. Hjälp!!!

Jimmy75 skrev 2025-07-31 11:02:51 följande:

Det är ju exakt det hon försöker göra och börjar här inne. Hon är ju uppenbarligen medveten om sina svårigheter och det ologiska men känslor har inte mycket med logik att göra.

Ditt argument är att hon har satt sig själv i skiten men det är ett bullshitargument som egentligen handlar om något annat för din del eftersom den stora merparten av de som går till gym för att börja komma iform och de som går till viktväktarna för att komma tillrätta med vikten.....eller de som går till skuldsanerare för hjälp har majoriteten satt sig själva i skiten och med den logiken du framför här ska alltså därför alla dessa människor lösa det själva.....vilket alldeles uppenbart är en dålig strategi. Poängen är att de försöker göra något åt sin situation....inte vad de gjort tidigare eller vilket område det handlar om.

Det är exakt allt jävla skammande som GÖR att människor INTE söker hjälp så tidigt som de borde och därför hinner hamna rejält i skiten först. Därför är jag så innerligt trött på att se den typen av beteende här inne när man ska trycka till personer som skriver här för att kanske komma vidare och få hjälp med sina tankar.

Håller helt med dig. Folk härinne är fruktansvärt elaka, anonymt. Man får inte längre göra fel. Alla ska ha alla svar och ha erfarenhet som en som levt ett helt liv redan och gjort alla missar och redan lärt sig, innan det ens hänt.
    Har man inte själv varit i situationen skulle man ALDRIG hamna där, man har också de perfekta svaren på problemen alltid och dessa kan man inte framföra sakligt och med en gnutta empati utan man ska alltid, oavsett vem eller vad det gäller, trycka till ts lite. Det kan ju faktiskt vara så att personen inte mår riktigt så dåligt som den skulle kunna så vi passar på att vara elaka också. Det har hen ju förtjänat genom att blotta sig och visa sig mänsklig, om än anonymt.
    Jag och mina väninnor är jättebra på att ge varandra råd. Vi är inte lika bra på att veta hur vi ska agera själva när vi är mitt i våra små kriser eller relationsproblem. Det är ofta så det funkar.
    Ts är full av känslor, och hormoner och mitt i kris vad jag kan utläsa och behöver stöttning, inte pekpinnar.
Svar på tråden Gravid, avskyr sambon. Hjälp!!!