Inlägg från: mothertotwo |Visa alla inlägg
  • mothertotwo

BIM september 2025

Hej tjejer, jag är nu back in track! Aldrig varit så glad över att se mens😂 
    Bara några dagar innan jag ska till gyn fick jag idag min efterlängtade mens, efter att inte haft den på MÅNGA månader. (sedan jan, men april med framkallad mens med provera).  
    Nu kan man börja försöka med ett plus igen. 

• mothertotwo
    Rumpetrollet skrev 2025-09-08 11:09:32 följande:
    Skönt att den äntligen är här!! Hoppas verkligen att du får bra hjälp hos gynekologen om några dagar. Du borde ju inte behöva ha det så där! 
    Tack🙏💕 Än så länge är den bara väldigt sparsam, men bättre än inget alls. Hoppas också att jag kan få hjälp. 
    Har dock gjort lite förändringar i mitt liv, har börjat simma 4 dagar i veckan. 😂 Vet inte om det kan var en bidragande grej till att den äntligen kommit igång. Sen äter jag Folat, D, Magnesium samt äppelcidervinäger varje dag numera sedan 2.5 vecka tillbaka. Haft brist på dessa.
  • mothertotwo
    Varning för den som kanske inte vill läsa om min"mens".

Min mens är nog ingen riktig mens. 
    Det började som oxiderat i måndags med lite rosa,  försvann igen mot tisdagen men kom senare på kvällen igen. Fredag idag och har fortfarande oxiderat emellanåt. Men det kommer i omgångar och sen avtar. Det har också lite små klumpar. Men brunt/svart och sparsamt. Det har varit till och från under dagarna och vanliga trosskydd räcker. 

Kan detta ha varit ett fördröjt missfall eller något? Tydligen kan det komma ut som oxiderat blod i små omgångar om kroppen inte registrerat ett missfall tidigare. Jag hade ju två streck på mitt gravtest i juni/juli men inte blött något efter april förrän nu.

Äsch jag spekulerar för mycket😂
  • mothertotwo
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-12 09:29:28 följande:
    Är kanske lite trög men var du gravid i juni/juli? Mina blödningar har varit väldigt annorlunda efter MA så om du inte har gjort vul för att kontrollera om det finns rester skulle det kunna vara det, tänker jag.

Som referens var min första mens sparsam och kom stötvis, men pågick ändå 5-6 dagar. Andra mensen var väldigt riklig totalt sett men började med brunt, över gick till mörkrött, sen klarrött. Jag vet att jag hade 6mm rester kvar innan första mensen, och att resterna är borta nu efter andra mensen. Bäst svar ger en gynundersökning tänker jag :)
    Hade några test som visade svagt, men det var även så att min sambo och andra såg det. Men sen försvann det och jag tog blodprov och den var under hcg. Men sen började jag inte blöda förrän nu. Jag har väntat på min tid till gyn sedan april. Jag har fått tid nästa vecka. Men jag bara spekulerade om det kunde vara därför jag inte fått någon mens innan. Hade ju slutet på januari, sen framkallad mens i april. Då sa läkaren att mensen skulle starta som vanligt igen, men ja... Den var frånvarande fram till nu. Jag har bara oxiderat blod, klumpar ibland, sen försvinner det, sen kommer det igen. Pågått så nu sedan måndags. Jag brukar blöda när jag får mens. 
  • mothertotwo
    Hejasommaren skrev 2025-09-12 08:54:31 följande:
    Jag vet dessvärre inte alls vad det kan vara? har du varit hos gynekologen ännu som du fått tid till eller är det senare i september?
    18 sep har jag tid :)
  • mothertotwo

Grattis till er alla som plussat denna månaden. 😃

Jag var i dag på mitt efterlängtade besök hos gyn. 😌🙂

Ni som inte vet hade jag mens 30 Jan, sen med provera 21 april och sedan dess inget förrän förra veckan då jag fick oxiderat. Men gyn kallade det för flytning och inte mens.

Har en slemhinna på 8mm. 
    Min vänstra äggstock har MASSOOOR av små folliklar. Det är mycket möjligt att det är därför jag ömmar på den sidan. Min högra är u.a. 

Pcos bild, men mina prover såg bra ut så inte fått diagnosen pcos. Ska ner i vikt så kanske det stabiliserar sig. Har nu fått utskrivet provera som jag ska ta i 4 månader. 

Provera 10 dagar, vänta på mens och efter mens vänta 16 dagar och ta provera igen i 10 dagar. Det ska jag upprepa i 4 månader. 

Därefter får vi se om det kommer igång. Gör det inte det så ska jag kontakta gyn igen. 🙂

Svar på tråden BIM september 2025