Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-12 09:29:28 följande:
Är kanske lite trög men var du gravid i juni/juli? Mina blödningar har varit väldigt annorlunda efter MA så om du inte har gjort vul för att kontrollera om det finns rester skulle det kunna vara det, tänker jag.
Som referens var min första mens sparsam och kom stötvis, men pågick ändå 5-6 dagar. Andra mensen var väldigt riklig totalt sett men började med brunt, över gick till mörkrött, sen klarrött. Jag vet att jag hade 6mm rester kvar innan första mensen, och att resterna är borta nu efter andra mensen. Bäst svar ger en gynundersökning tänker jag :)
Hade några test som visade svagt, men det var även så att min sambo och andra såg det. Men sen försvann det och jag tog blodprov och den var under hcg. Men sen började jag inte blöda förrän nu. Jag har väntat på min tid till gyn sedan april. Jag har fått tid nästa vecka. Men jag bara spekulerade om det kunde vara därför jag inte fått någon mens innan. Hade ju slutet på januari, sen framkallad mens i april. Då sa läkaren att mensen skulle starta som vanligt igen, men ja... Den var frånvarande fram till nu. Jag har bara oxiderat blod, klumpar ibland, sen försvinner det, sen kommer det igen. Pågått så nu sedan måndags. Jag brukar blöda när jag får mens.