• Granen123

BIM september 2025

Hoppar in här i september-tråden. Plussade den 1 augusti som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Opererade bort min vänstra äggledare för snart 3 veckor sedan. Fick positivt på ägglossningstestet igår. Vi har valt att börja försöka direkt, har inte några större förhoppningar om att det ska gå så snabbt dock.. Tog flera år att få vår första. Är även livrädd att få ytterligare ett X. Men i och med svårigheterna att få vår första och min ålder gör att jag inte vill vänta med att börja försöka. Fick ett oerhört fint stöd i förra tråden när mitt X uppdagades. Känner att jag vill hänga med vidare i höstens trådar och se hur det går för alla och uppdatera hur det går för oss ❤️

• Granen123

Jag fick positivt ÄL-test söndag 31 augusti. Fertila sekret den helgen och vill tro att jag kände någon form av ägglossnings värk söndag-måndag. Kopplade den till ÄL is lla fall. Men opererade ju som sagt bort ena äggledaren för snart 4 veckor sedan. Så jag är inte helt säker på min cykel just nu.

Enligt natural cykel skedde dock inte ägglossningen förrän på torsdagen 4 september. Har inte varit en flitig tempare förut utan bara försökt strikt sedan operationen att tempa varje dag. Jag funderar dock på om mätningarna kan ha blivit missvisande. Är utomlands och delar säng med både sambo och våran son just nu i ett rum utan AC så vi har det väldigt varmt i rummet, var på min morgontemp var ovanligr hög i lördagsmorse o efter det ändrades ägglossningsdagen?

Vi flög hit i fredags och det var efter lördagens morgon mätning som natural cykel helt plötsligt flyttade fram min ägglonssningsdag från måndag till torsdag. Någon som varit med om något liknande? Jag hoppas ju innerligt att jag inte ägglossade så pass sent. Vi låg i under alla dagar innan måndagen inklusive måndagen. Är rädd nu att chanserna är körda?. Pga operationen vet jag inte exakt när min mens ämnar dyka upp men om jag ägglossade måndag 1 september som jag själv trodde så borde mensen dyka upp i början av nästa vecka. Är isåfall på ÄL+8 idag om jag ska utgår från ägglossningsdag 1 september. Vet inte om jag ska våga ta något tidigt test här nere eller invänta mensen? kommer oavsett få veta när jag är här borta hur det ligger till? 

• Granen123
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-09 17:50:29 följande:
    Spermierna kan överleva i fem dagar så det är inte helt kört oavsett :)

Personligen har jag aldrig lyckats få ett positivt ägglossningstest, är du säker på att det var positivt? Hade du fått bekräftad ägglossning enligt appen och därefter senarelades den?

Min nuvarande cykel i NC strular lite pga kort cykel förra månaden, vilket gör att ägglossningen förväntades igår (dag 11). Den är ej bekräftad än och lär flyttas fram dag för dag tills temphöjningen sker. Tidigare cykler har jag haft ägglossning dag 14-16, så den verkar utgå från förra cykeln vilket ju blir lite missvisande, men konstigt om du fick ägglossningen bekräftad och därefter framflyttad.
    Ja jag tar med både remsor och digitalt som kunde identifiera och bekräfta positivt ägglossningstest. Så flera olika tester visade positivt på ÄL. Söndag lunchtid 31 augusti kom första positiva äl-testet på remsa, helt omöjligt att missa för det andra sträcket var så tydligt mycket starkare än kontrollsträcket jämför med testet på morgonen, sen positivt även på måndagen med clearblue digital advanced. Men vet att dem ej kan bekräfta att den faktiska ägglossningen sker direkt efter det. Men natural cykel visade också att måndagen 1 september var min ägglossningsdag som sedan flyttades  fram till torsdagen efter en ordentlig Temphöjning på lördagen. Så himla konstigt? temp höjningen kan jag tänka mig blev markant höjd pga är utomlands och sover trångt i rum utan ac så vi har svettats hela familjen där fredag till lördag natt. Därav kraftigt högre temp Killgissar jag. Men undrar om det var därför natural cykel flyttade fram min ägglossning med fyra dagar?!? Pga den höjningen av tempen. Om NC kan ha fel på ägglossningsdag pga detta? 
  • Granen123

Dpo 11 idag och har inte tagit test ännu? fick en äggviteliknande flytning idag vid toalettbesök som hängde ut. brukar vanligtvis bara få det vid ägglossning. Någon annan som haft det så här nära inpå mensen? Eller någon som vet vad vad det kan hänga ihop med? 

• Granen123
    Miniblomma skrev 2025-09-13 02:56:52 följande:

Låg för tjugo minuter sedan klarvaken på mage för att jag vaknat av riktig halsbränna som slår till så fort jag vänder mig på rygg. Brukar väldigt sällan ha halsbränna eller mensvärk mer än en timme innan mensen. Nu känner jag molvärk sedan 20-tiden utan blod och brösten börjar bli något mer ömma än innan. Mensen skulle ha kommit i torsdags, så jag tänkte att om jag inte vaknar till mensen tar jag ett test. Har i övrigt inte haft några symtom utöver de vanliga i lutealfasen.

Testet var tokblankt när jag testade äl + 11 med vanligt RFSU så förhoppningarna var inte höga och jag vet hur ledsen jag blir när det så tydligt är helt vitt. Grät i duschen för några dagar sedan för att ingenting hänt ännu. Blev till slut kissnödig 02:30 och kunde fortfarande inte sova, så jag gick ändå upp och tog ett test och jag tror fortfarande knappt mina ögon. Det blev direkt TVÅ STRECK. Sjätte försöket gillt! Är på äl + 18 nu.

Sambon sover sött i sovrummet intill och här sitter jag fortfarande på toan och stirrar på testet. Håller verkligen alla tummar för alla era andra att ni får era plus snart!

Stort grattis 😍 jag tog precis ett test äl +12 (om jag nu hade ägglossning 1 september, men natural cykel tror att jag hade torsdag 4 september så då är det bara ÄL+9?.). Visade blankt. Ditt inlägg gav ändå lite hopp om att det inte behöver vara helt kört :) Borde få mensen här i början av kommande veckan, inställd på måndag men vi får se..får se om jag tar ett nytt test imorgon eller om jag helt enkelt inväntar mensen istället.  
  • Granen123

Mitt gravtest imorse var negativt, dessa bilder är tagna efter tidsintervallen. Så det ska ju räknas som ogiltigt? 

Enligt mina beräkningar av fertilt sekret och positivt ÄL-test så borde jag vara ÄL+12 idag. Men enligt NC är det ÄL+9 då NC beräknade min ägglossning till fyra dagar efter positivt ÄL-test?  

Vill ändå dela med mig av bilderna. Är det någon som ser något på dessa trots att bilderna är tagna efter giltiga tidsspannet. Är det någon som haft negativt inom giltigt testtid, för att några minuter senare eventuellt bli svagt svagt positivt och det visade sig vara en graviditet? 
  • Granen123
    lunyum skrev 2025-09-13 12:04:07 följande:
    Jag tycker definitivt att jag ser något, så det är absolut värt att testa igen inom någon dag för att se om det dyker upp inom tidsfönstret! Har hört folk skriva att de varit med om att det blivit svagt positivt utanför fönstret till en början när de testat tidigt, men det finns också en risk för att det kan vara avdunstningsstreck. 
    Tack för att du tog dig tid att svara ❤️ behöver springa på toaletten och kissa stup i kvarten och mina ådror på brösten syns tydligare idag än vad de annars normalt sett gör. Behöver ju inte betyda något men har ändå reggat det som möjliga symtom.
  • Granen123
    isa94 skrev 2025-09-13 19:24:39 följande:

Tycker mig också se något! 
    Läste att du haft ett X, vill bara dela med mig kring att jag hade ett X 2018 där man plockade bort min vänstra äggledare, 2019 föddes vår första son, sedan 2021 fick vi vår dotter. Nu har vi börjat resan för en tredje. ❤️ 

Hoppas verkligen sträcket blir starkare snart! ❤️ 

Tack snälla för att du delar ❤️ Det ger mig hopp. Försökte ni länge aktivt innan det tog sig efter operation? Tack för peppen och håller tummarna för era trea kommer snart också 🥰
  • Granen123
    Miniblomma skrev 2025-09-13 17:15:51 följande:
    Granen123 skrev 2025-09-13 09:08:04 följande:

Mitt gravtest imorse var negativt, dessa bilder är tagna efter tidsintervallen. Så det ska ju räknas som ogiltigt? 

Enligt mina beräkningar av fertilt sekret och positivt ÄL-test så borde jag vara ÄL+12 idag. Men enligt NC är det ÄL+9 då NC beräknade min ägglossning till fyra dagar efter positivt ÄL-test?  

Vill ändå dela med mig av bilderna. Är det någon som ser något på dessa trots att bilderna är tagna efter giltiga tidsspannet. Är det någon som haft negativt inom giltigt testtid, för att några minuter senare eventuellt bli svagt svagt positivt och det visade sig vara en graviditet? 

Det är bevisligen verkligen inte kört, även om det känns som att alla runtomkring plussar äl + 10! Jag har också hört andra säga att de visat sig vara gravida när testet visat linje efter tiden, så det är ingen omöjlighet. Tycker också att streck syns där. När jag tittat till mina i slutändan negativa test efter en stund har de fortfarande varit helblanka i alla fall. Det jag testade äl + 11 slängde jag efter en kvart kanske och såg inget alls som sagt - och som man letar när man vill att det ska vara två streck. Det och noll symtom och inte så tydliga tecken på äl som vanligtvis gjorde detta plus till en riktig överraskning!

Jag har följt dig i tidigare tråd och läst om ditt kämpande med X:et, så jag håller tummarna lite extra för att turen denna gång ska vara på din sida och att du får ett säkert plus snart. Det blir din tur till slut!

Tack för att du delar med dig ❤️ jag håller med, det känns som att alla plussar äl+10, därför känns det ganska kört? men hoppet är det sista som överger en. 

Känns ändå hoppfullt att läsa om andra som har plussat senare än äl+10. 

Tack för omtanken och stort grattis igen  🙏🏻❤️

• Granen123

Här kom med all sannolikhet mensen 1-4 dagar för tidigt idag.. Svårt att veta exakt beräkning pga mitt utomkvedshavandeskap jag opererades för i augusti månad. Men räknar med att det här är mensen men jag är fortfarande livrädd att det ska vara ett nytt X, var precis så här det startade förra cykeln med att mensen kom men min intention var så stark att jag skulle vara gravid? slutade testa när mensen kom.. Upptäckte mitt X tack vare ett väldigt tidigt ägglossningstest i nästa cykel. Blödningar ihop med gravsymtom bådar inte gott med mitt bagage och mina senaste erfarenheter? 

Jag ska trots denna mensliknande blödning ändock ta ett gravtest om 1-2 dagar för att utesluta att det inte är något som gömmer sig där. Som sagt livrädd för ännu ett X. Skulle det vara så vill jag upptäcka det i tid. Har man väl haft ett X är risken högre än för gemene man att man ska få ett till. Men håll gärna era tummar för negativa tester kommande dagar för min del? siktar och hopppas på bättre lycka i oktober-tråden ❤️ grattis till er alla som plussar och tack för stödet ❤️🙏🏻

Svar på tråden BIM september 2025