Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-09 17:50:29 följande:
Spermierna kan överleva i fem dagar så det är inte helt kört oavsett :)
Personligen har jag aldrig lyckats få ett positivt ägglossningstest, är du säker på att det var positivt? Hade du fått bekräftad ägglossning enligt appen och därefter senarelades den?
Min nuvarande cykel i NC strular lite pga kort cykel förra månaden, vilket gör att ägglossningen förväntades igår (dag 11). Den är ej bekräftad än och lär flyttas fram dag för dag tills temphöjningen sker. Tidigare cykler har jag haft ägglossning dag 14-16, så den verkar utgå från förra cykeln vilket ju blir lite missvisande, men konstigt om du fick ägglossningen bekräftad och därefter framflyttad.
Ja jag tar med både remsor och digitalt som kunde identifiera och bekräfta positivt ägglossningstest. Så flera olika tester visade positivt på ÄL. Söndag lunchtid 31 augusti kom första positiva äl-testet på remsa, helt omöjligt att missa för det andra sträcket var så tydligt mycket starkare än kontrollsträcket jämför med testet på morgonen, sen positivt även på måndagen med clearblue digital advanced. Men vet att dem ej kan bekräfta att den faktiska ägglossningen sker direkt efter det. Men natural cykel visade också att måndagen 1 september var min ägglossningsdag som sedan flyttades fram till torsdagen efter en ordentlig Temphöjning på lördagen. Så himla konstigt? temp höjningen kan jag tänka mig blev markant höjd pga är utomlands och sover trångt i rum utan ac så vi har svettats hela familjen där fredag till lördag natt. Därav kraftigt högre temp Killgissar jag. Men undrar om det var därför natural cykel flyttade fram min ägglossning med fyra dagar?!? Pga den höjningen av tempen. Om NC kan ha fel på ägglossningsdag pga detta?