-
Kroppen är nog på god väg om inte annat :) men det kan ju ta några månader tyvärr. Lycka till på kliniken!Anonym (Tredje) skrev 2025-08-27 22:54:19 följande:Haft två MA det senaste året och ett kemiskt i februari. Hade några månader med otroligt mkt mens men de senaste två månaderna har den återgått till hur det var tidigare så jag hoppas kroppen kommit tillbaka nu 😅 -
Simmarna kan leva i upp till 5 dagar så förutsatt att ägglossning sker inom de närmsta 48 timmarna bör det finnas några som är redo att befrukta ägget :)Mololo skrev 2025-08-27 23:06:53 följande:Min app säger ägglossning i morgon (tempar inte) och tog ett positivt äl-test kl 06 i morse..
Vi har fått till det både igårkväll och ikväll. Borde man maxa på att köra i morgon också? Eller kan det räcka ändå? Vet inte om jag pallar tre dager på rad haha, blir så mycket schemalagd ?bebisfabrik? till slut? :)))
-
Vaknade tidigt och hade drömt att jag fick positivt, så jag testade idag på äl+9 med cb ultratidigt digitalt och fick "inte gravid"... Ångrar att jag testade mig nu. Kan ju fortfarande bli positivt senare men man blir ju knäpp... :)Elisand skrev 2025-08-28 16:55:45 följande:Börjar bli riktigt sugen på att gravtesta nu haha men är bara på äl+8 idag 😭 Har fortfarande jätteont i brösten och ser ut som en trifasisk bbt-kurva är möjlig så jag känner mig hoppfull även om inget av det behöver betyda något alls. Vet att det är en del som plussar redan typ nu eller imorgon, men känns ändå lite för osäkert. Säg åt mig vad jag ska göra, hahah! Eller inte göra😂
-
Min förra graviditet var endast ett mys 5 dagar innan bekräftad ägglossning, slutade dock i MA. Tänker egentligen att vill kroppen bli gravid så blir den det, och då ska man ju inte behöva "överdriva", men hur man gör för att inte bli knäpp undrar jag också... :)
CraigBob skrev 2025-08-28 22:56:59 följande:Hur många gånger under det fertila fönstret ?myser? ni till det?
Vi har en son som nu är 11 månader och detta är första månaden som vi aktivt försöker få syskon, gick på preventivmedel 9ish månader.
Vi fick bara till det två gånger de fertila dagarna och det känns typ för lite? Fast att man vet att simmarna kan överleva i 5 dagar så börjar ändå nojan kicka in.
Med sonen tog det 7 försök efter MA i v 11. Blev lite koko då med att läsa exakt alla ?försöka-bli-gravid-trådar? här, känna av minsta lilla symptom för att inte tala om testning?
Vet att det är flera här som försökt mycket längre än så med första och är självklart väldigt tacksam för min son men hur gör man för att inte bli helt knäpp? Känner att jag är på väg dit igen och ligger redan uppe halva nätterna och läser massa trådar här, tror mig känna symptom för att nästa sekund inse att jag bara inbillar mig.
Styrkekramar till er alla ????🏻
-
Tack <3 Förstår dig, det är bättre att vänta och se. Mitt hopp är nog mer eller mindre borta, har tyvärr börjat blöda idag. Inte som riktig mens (än) men för mycket för att vara nidationsblödning. Antagligen är kroppen inte redo än, de sista resterna från MA:t kom nog inte ut med det jag tolkade som mens för några veckor sedan... Ser inte heller ut som lovande progesteron med min kurva och jag är orolig att slemhinnan inte har hunnit byggas upp då den var ganska tunn sist jag var hos gyn. Kontrollförlusten som kommer med att försöka få barn och sen dessutom under en graviditet är absolut inte en bra kombo med min personlighet. Så otaggad på livet just nu.Elisand skrev 2025-08-29 10:02:18 följande:Åh att se de där orden stirra tillbaka på en.. Kram! <3 Hoppet är inte ute än för dig! Vi får följas åt lite då när vi är på samma dag. Min temp hade sjunkit rejält imorse (även om den fortfarande är över coverline) så kändes onödigt och jag testade inte. Återstår att se imorgon om det var tillfälligt och det går upp igen imorgon eller fortsätter neråt mot väntad mens om några dagar. -
Usch, vad tråkigt, kram till dig <3 Får jag fråga om din temperatur sänkts i samband med blödningen? Jag förstår inte varför min temp fortfarande håller sig över coverline trots att jag fortsätter att blöda... Testat negativt idag igen, mest för att få lite mer svar på vad som händer. Ska kontakta gyn oavsett eftersom blödningen kommit alldeles för tidigt - vill veta om resterna har kommit ut nu. Lycka till hos gyn, skönare att veta förutsättningarna än att gå runt i ovissheten <3
Justerar min bim i listan nedan, positivt med blödning för tidigt är ju att ägglossningen kan närma sig snabbare.
Elisand skrev 2025-08-30 21:21:44 följande:Jag antar det.. Men vet inte säkert.
Åh, konstigt. Kroppen beter sig ju underligt ibland. Kramar! <3
Nu har mensen iaf kommit igång rejält. Hinner med en till bim i september nu när den kom så tidigt, så lägger in mig på nytt i listan. Försök nummer 14 för oss. Vi ska höra av oss till gyn om fertilitetsutredning nu så får vi se vad det blir av det.Lovve123 - 1/9 ➕
Lily96 - 1/9Juliflicka - 1/9Lillrömpa - 1/9Craigbob - 2/9Elisand - 2/9 ➖Aisof - 3/9
anonym2026 - 3/9 ➖
Blomman1997 - 7/9Rumpetrollet - 9/9Skorpan - 9/9Jullan00 - 10/9Mololo - 10/9Neksta - 11/9Tredje - 11/9
Miniblomma - 12/9Errorika - 13/9Valentines - 14/9Vallmo93 - 18/9
Elisand - 20/9
anonym2026 - 20/9Lunyum - 29/9 -
Tack, vad snäll du är! Min temp har gått ner till ca 36,2 dagen innan mens (har dock bara två cykler att jämföra med då jag gick på preventivmedel innan dess).Nanathalie skrev 2025-08-31 08:53:18 följande:Hej!
Dela gärna med dig av din graf så ska jag försöka hjälpa dig.
Min temp går inte alltid ner som en djupdykning när mensen kommer utan successivt under några dagar och landar sedan under cl. Men jag tar gärna en titt på din graf 😊
Ändrade min blödning till mens vilket gör att NC flyttat ägglossningen. Innan var den bekräftad på CD12, och det sammanfaller mycket bättre med andra kroppsliga symtom under de dagarna. Blödningen började med brun flytning och har övergått till mer och mer blod, så eventuellt skulle jag kunna ha loggat mensen tidigare... Samtidigt får man ju ha med i beräkningen att min kropp fortfarande återställer sig från MA:t så inte konstigt att kroppen är i obalans. Hade dock förväntat mig en liten sänkning idag istället för svag höjning.
-
Ser ut som att du har gott om progesteron för att stödja en eventuell graviditet :) dock för tidigt att avgöra och kan temperaturen kan variera utan att det är något dåligt, det viktigaste är att tempen förblir hög efter bim.Neksta skrev 2025-09-01 12:34:00 följande:Har denna cykel börjat kolla temp varje morgon. Någon med mer erfarenhet som kan hjälpa mig tolka denna kurva?🙈
-
Har riktigt jobbiga symtom på järnbrist efter riklig mens denna gången, och såklart följd av MA:t. Ska till gyn nästa vecka och hoppas innerligt att jag har tillräckligt lågt hb för att få snabb hjälp...
Däremot vilar ju inte graviditetsönskemålet. Dum fråga nu, men någon som har erfarenhet av lågt järn och graviditetsförsök? Är det dumt att försöka innan jag vet hur kroppen mår? Har förväntad ägglossning samma dag som läkarbesöket så är väldigt kluven nu. Också läst att lågt järn kan öka risken för missfall så intellektuellt fattar jag att jag borde avvakta, men känslorna är inte rationella, och försöka borde väl inte förvärra situationen...? Inser hur sjuk jag låter när jag läser vad jag skriver :)
Lovve123 - 1/9 ➕Lily96 - 1/9Juliflicka - 1/9 ➖Lillrömpa - 1/9anonym2026 - 1/9 ➖Craigbob - 2/9Elisand - 2/9 ➖Aisof - 3/9
Hokusookusan - 4/9 ➕Blomman1997 - 7/9
Universitetsbebis - 7/9Rumpetrollet - 9/9Skorpan - 9/9
Lalviv - 9/9Jullan00 - 10/9Mololo - 10/9Neksta - 11/9Tredje - 11/9
Memmis48 - 11/9Miniblomma - 12/9
Qwerty1988 - 12/9Errorika - 13/9Valentines - 14/9Annasandra - 14/9Yny - 15/9En som längtar 17/9Vallmo93 - 18/9
anonym2026 - 19/9Elisand - 20/9Lunyum - 29/9 -
Det kan nog tyvärr vara spökstreck, tror cb early brukar ha det? Hur längesedan ägglossade du?Qwerty1988 skrev 2025-09-05 10:50:22 följande:Ser ni något? Eller inbillar jag mig bara? 🙈
Har ju en vecka kvar till BIM men kan inte låta bli att testa.
Detta är CB EARLY.