• Fjäril kär

Hjälp mig förstå min partners tystnad

Anonym (Anonym) skrev 2025-08-10 13:05:35 följande:

Nej inte innan. Men det är flera år fram i tiden och jag kan inte sätta livet på paus nu för att det ska bli bättre sen. Dessutom förutsätter ett samboskap i min värld att mina barn ingår som en naturlig del även om de är vuxna och jag tycker inte de ska ses som ett problem vi behöver ta os igenom för att få ett bättre liv. 

första gången vi flyttade ihop gick det alldeles för fort

Varför vill du ens vara ihop med honom? 

Vad tillför han för något bra i ditt liv? 
  • Fjäril kär
    Anonym (Anonym) skrev 2025-08-10 13:32:16 följande:

Ärligt?.så vet jag inte. Vi har det fint och bra när det bara är vi. Han har många fina sidor också. Sen är jag mest feg och vill inte såra honom Tror jag. Och vågar inte ta steget att helt bryta. 

men jag inser att det är nog det jag behöver göra

Jag skulle nog säga att det är fint och bra för att det då är på hans villkor....
  • Fjäril kär
    Anonym (Anonym) skrev 2025-08-10 15:52:13 följande:

Problemet löst, han ringde precis och avslutade relationen. Tyckte mitt samtal häromdagen mest var ett sätt för mig att berätta vilken idiot han är. 

Han tycker att han måste få drömma och prata om det hur han vill. Han tyckte inte ens att jag försökte få relationen att fungera, jag ville ju inte ens planera för framtiden. 

allt handlade om honom och hans behov, precis Allt. Jag kastade bara skit på honom. och nu orkade han inte mer. 

och kanske är det så. men det har Aldrig varit min tanke, jag försökte bara sätta en gräns för mig själv och vara tydlig med vad JAG kände. 

Och nu fick du svart på vitt hur destruktiv er relation var och hur lite du betydde för honom. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Anonym) skrev 2025-08-12 09:08:54 följande:

Hur ska man någonsin våga lita på kärlek igen? Jag verkar dras till den här personlighetstypen. Den som bara kan se till de egna behoven och som inte har någon som helst mentaliseringsförmåga. 

nu, efter ett par dagar, då är det så tydligt. Han frågade inte en gång hur jag mår, alltså på riktigt Och genuint. Inte en enda gång. Allt handlade om att bilden av honom som perfekt, föll samman. Han hade lika gärna kunnat ge mig en örfil. Mina känslor kring hans beteende skulle sldrig Kommit fram, jag skulle fortsatt spela med k charaden så att HAN kunde fortsätta drömma, kontrollera och styra mig rätt. I en fart som gjorde att jag bara hängde med. 

enough is enough. 

Du får sätta dig ner och ta en allvarlig funderare på varför du attraheras av såna här män . Kommer du på varför så kan du jobba på att bryta mönstret . Och gå inte in i någon relation förrän du knäckt mönstret och har jobbat på dig själv. 

Det som kan hjälpa är att jobba på självförtroende och självkänsla.  Sätta gränser för dig själv och hålla dom. Testa det på den närmaste omgivningen med att öva på detta. Testa att säga nej till olika saker, öva på att stå.upp för dig själv och vad du faktiskt vill . 

Har du varit med om jobbiga saker så behöver du bearbeta dom och få dom ur systemet för att kunna släppa in bättre människor som är friska och har sunda värderingar. 
Svar på tråden Hjälp mig förstå min partners tystnad