Anonym (Anonym) skrev 2025-08-12 09:08:54 följande:
Hur ska man någonsin våga lita på kärlek igen? Jag verkar dras till den här personlighetstypen. Den som bara kan se till de egna behoven och som inte har någon som helst mentaliseringsförmåga.
nu, efter ett par dagar, då är det så tydligt. Han frågade inte en gång hur jag mår, alltså på riktigt Och genuint. Inte en enda gång. Allt handlade om att bilden av honom som perfekt, föll samman. Han hade lika gärna kunnat ge mig en örfil. Mina känslor kring hans beteende skulle sldrig Kommit fram, jag skulle fortsatt spela med k charaden så att HAN kunde fortsätta drömma, kontrollera och styra mig rätt. I en fart som gjorde att jag bara hängde med.
enough is enough.
Du får sätta dig ner och ta en allvarlig funderare på varför du attraheras av såna här män . Kommer du på varför så kan du jobba på att bryta mönstret . Och gå inte in i någon relation förrän du knäckt mönstret och har jobbat på dig själv.
Det som kan hjälpa är att jobba på självförtroende och självkänsla. Sätta gränser för dig själv och hålla dom. Testa det på den närmaste omgivningen med att öva på detta. Testa att säga nej till olika saker, öva på att stå.upp för dig själv och vad du faktiskt vill .
Har du varit med om jobbiga saker så behöver du bearbeta dom och få dom ur systemet för att kunna släppa in bättre människor som är friska och har sunda värderingar.