-
-
Svar på tråden Äldre barn
-
En trea och använda den hur tänkte du isåfall? Ett rum som flexibelt gästrum? eller Åt yngsta? Det som stör är också att det är jag som står för all struktur o stöd i vardagen som behövs. Den andra föräldren är fysiskt närvarande men knappast mentalt för barnen. Har noll koll o noll framförhållning o noll idé om att det är något fel med det?
-
Absolut. Men jag tänker nog att jag ägnat hela livet åt att låta deras behov styra o nu vill jag även själv ha tänkt hur det blir bäst för inte bara dem utan mig så därför vill jag fundera lite innan jag lyfter det med dem o gärna ha input på saker jag inte själv tänkt på
-
Det var en god tanke! Varsitt rum varav ett delas ibland
-
Kanske kan gå ditåt. De har behövt mycket stöd. Men rullar rätt bra nu.Anonym (Lomma) skrev 2025-08-17 21:31:49 följande:De är 18 och 20 år. Varför behöver de en förälder som stöd och struktur i sin vardag? 20-åringen kan sovs hos pappan och 18-åringen hos dig. Vill den stora sova över hos dig någon gång så har du väl en soffa? -
Tar gärna emot olika kreativa idéer hur man på ett bra sätt får till en lösning för 3 i en lägenhet med två stora rum o ett gemensamt vardagsrum/kök På öppen stor yta.