Anonym (Gunnar) skrev 2025-08-27 11:49:06 följande:
Det här beteendet är inte konstigt, det är rakt igenom förvirrande och manipulativt. Han går från att verka extremt intresserad till att plötsligt dra sig undan och skuldbelägga dig, vilket tyder på brist på ansvarstagande och respekt. Att han först vill göra allt tillsammans, sen plötsligt hävdar att han ljugit, och sedan dyker upp efter flera dagar med dåligt samvete, visar att han leker med dina känslor utan någon tydlig intention. Hans handlingar handlar inte om förvirring eller romantiska känslor, utan om att behålla kontrollen över situationen och testa gränser. Det är inte ditt ansvar att tolka eller fixa hans emotionella kaos ? hans beteende är ett tydligt tecken på inkonsekvens och själviskhet, och du har all rätt att sätta tydliga gränser eller helt avstå från kontakt.
Ja jag sa där i början att vi kan ta det lugnt med såna planer vi vet ju inte ens om vi gillar varandra IRL. Jag vet inte om han själv trodde på det han planerade eller om det var ett medvetet spel från hans sida. Men du har ju rätt i att han tar inte ansvar för det nu oavsett intentionen. Det han hävdade att han ljugit om handlade om en detalj om honom. Kanske för att undvika att jag skulle kunna hitta han adress eller nåt. Jag misstänker lite att det kan ha var tvärtom, att han ångrar att han berättade och sen kallar det för en lögn för att jag ska liksom glömma den första informationen om du förstår hur jag menar
allefall det är ingen fara med mig om jag säger så, jag har inte räknat med någonting från den här mannen men hans beteende är som något jag aldrig varit med om tidigare. Och jag är också självisk kan man väl säga jag träffade ju honom för att själv få ut något av det. Men jag sa åtminstone klart och tydlig att jag vill inte planera att vi kommer göra något av det där utan vi får se om det känns bra. Det var värsta förhållandegrejerna han målade upp