Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Gaza

SwediShortSnout skrev 2025-09-16 14:59:45 följande:
    Problemet är att dessa vittnen och medier och allt annat som rapporterar om förödelsen och "folkmordet" är vänstervridet. Jag har läst en hel del och jag har även läst om det motsatta. Att hamas soldater mördar sina egna för att skylla på israel. Att hamas tvingar civila till vapen även barn. Att hamas svälter sitt folk för att väst ska tycka synd om dom. Även denna sida har vittnen rapporter och allt annat precis som din sida. Grejen är att jag valt att tro på israel medan du tror på Palestina. 

Så varför tror du atg deg bara är israel som framför propaganda och i dina egna ord falska sanningar? Jag är medveten om att en hel del israelisk propaganda finns men du verkar förneka att Gaza sprider sin propaganda. På sårade och hungriga barn för att vi ska känna skuld. 

Svälten är förjävligt men det är inte Israels fel. Dom har fått mat det finns massa mat. Men ingen som delar ut det och hamas har i stort sätt kontroll på det. Därav svälten. Det är inte Israels fel att hamas vill svälta "sitt" folk för att deg ska se bra ut.

Igen jag anser att Israel har rätt i denna strid. Du gör inte det. Jag kan debatera men du trycker ner. Du säger att vi som ty ker Israel har rätt är dumma och korkade att vi borde läsa mer m.m. m.m. men du läser ju själv inte allt. Du läser det dom vänsterstyrda medierna vill visa för att vi ska få sympati för dom "stackarna". Ingen här så vitt jag har läst har sagt att du är dum i huvudet och att ni borde läggas in m.m. Som de som är som tycker som du gör. Det är det som är problemet. 
    Att diskutera med sådana som dig resulterar bara i att man hamnar på samma punkt eftersom du skriver en massa osanningar och verkar tro att alla stora internationella humanitära organisationer är vänster eftersom de kritiserar Israel för omänsklig behandnling av palestinier. Det är symptomatiskt gör högerextremister och sionister. Det du skriver är bara tomma ord, extrem proisraelisk propaganda utan någon som helst förankring i verkliga fakta. Jag däremot har hittils presenterat hundratals faktabaserade argument som kommer från FN, Amnesty, HRW, israelisk Btselem, Röda korset, Läkare utan gränser, ICC, ICJ och rn mängd olika experter både judiska och andra som tycker att det som sker i Gaza är FOLKMORD och att Israel är apartheid-stat. Det är mycket sällan ni överhuvudtaget bemöter sådana kommentarer.

Jag tycker att det är både mycket ohederligt och omoraliskt att smutskasta och förneka fakta och verkligheten om folkmordet och lidandet i Gaza. Därför har jag skapat den här tråden där jag svarar med argument på nästan alla frågor, även mycket korkade sådana.

Sionister är de mest aggresiva och korkade extremister som finns. Jag står för det påståendet. Varför? De angriper och smutskastar personer och medier som rapporterar direkt från Gaza och berättar sanningen om situationen i Gaza, inklusive folkmord eller allvarliga övergrepp mot oskyldiga palestinier. Dessa attacker inkluderar förnekelse av uppenbara bevis som inte går att förneka, hävdande att bilder på hungriga palestinska barn är falska, samt att anklagelser om folkmord och svält är propaganda eller lögner. Sådan taktik används för att tysta kritik och skapa förvirring kring verkligheten i konflikten. Men hittils har de bara lyckats göra folk ännu mera förbannade och stödet för palestinier starkare.

Du borde förstå att det är fel att smutskasta och förneka fakta eftersom det omöjliggör en ärlig och transparent debatt om de allvarliga mänskliga rättighetsövergreppen som pågår. Sionister och Israel vill inte att folk ska veta sanningen om hemska krigsbrott i Gaza. Att förvränga verkligheten och angripa och döda vittnen, journalister och aktivister som rapporterar om lidandet skadar möjligheterna till rättvisa och försoning. Förnekelse av bevis och spridning av falsk information underminerar också internationell trovärdighet och försvårar möjligheterna att hjälpa oskyldiga civila, särskilt barn som lider av svält och andra påfrestningar i Gaza. Men det är precis det sionisterna vill...att vi ska inte bry oss om oskyldiga civila palestinska barn som slaktas av IDF.

Du borde lära dig att en saklig och respektfull diskussion om konflikten bör bygga på verifierbara fakta och erkänna mänskliga tragedier. Det gör inte du. Det är viktigt att lyssna på vittnesmål och dokumentation utan falska anklagelser för att kunna arbeta för fred och mänskliga rättigheter.

Det finns tusentals video och bilder på hungriga barn dokumenterade av pålitliga stora och oberoende humanitära organisationer. Det är mycket korkat att ifrågasätta något som är så väl dokumenterat av så många olika organisationer.
  • Anonym (Antiextremist)
    KillBill skrev 2025-09-16 18:32:19 följande:
    Vissa av de judiska demonstrantetrna har själva haft elever på skolan.. 

• Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Väljare) skrev 2025-09-16 23:31:34 följande:

Fattar Inte hur varenda kändis i Sverige kan ta parti för terror..

Du fattar inte eftersom din världsbild är omvänd. Berätta och bevisa vilken kändis stödjer Hamas? INGEN! Att vara  mot folkmord och mot att oskyldiga barn slaktas och dör av svält ÄR ATT VARA MOT TERROR. Du borde lära dig att verkligheten är inte vad Israelisk Hasbara propagerar.
  • Anonym (Antiextremist)
    Rataxes skrev 2025-09-16 22:19:54 följande:
    Har sett flera liknande inlägg:
    Hoppas att ni har lika mycket empati för palestinska barn som slaktas av Israel när de är i skolan.

• Anonym (Antiextremist)
    SwediShortSnout skrev 2025-09-16 14:59:45 följande:
    Problemet är att dessa vittnen och medier och allt annat som rapporterar om förödelsen och "folkmordet" är vänstervridet. Jag har läst en hel del och jag har även läst om det motsatta. Att hamas soldater mördar sina egna för att skylla på israel. Att hamas tvingar civila till vapen även barn. Att hamas svälter sitt folk för att väst ska tycka synd om dom. Även denna sida har vittnen rapporter och allt annat precis som din sida. Grejen är att jag valt att tro på israel medan du tror på Palestina. 

Så varför tror du atg deg bara är israel som framför propaganda och i dina egna ord falska sanningar? Jag är medveten om att en hel del israelisk propaganda finns men du verkar förneka att Gaza sprider sin propaganda. På sårade och hungriga barn för att vi ska känna skuld. 

Svälten är förjävligt men det är inte Israels fel. Dom har fått mat det finns massa mat. Men ingen som delar ut det och hamas har i stort sätt kontroll på det. Därav svälten. Det är inte Israels fel att hamas vill svälta "sitt" folk för att deg ska se bra ut.

Igen jag anser att Israel har rätt i denna strid. Du gör inte det. Jag kan debatera men du trycker ner. Du säger att vi som ty ker Israel har rätt är dumma och korkade att vi borde läsa mer m.m. m.m. men du läser ju själv inte allt. Du läser det dom vänsterstyrda medierna vill visa för att vi ska få sympati för dom "stackarna". Ingen här så vitt jag har läst har sagt att du är dum i huvudet och att ni borde läggas in m.m. Som de som är som tycker som du gör. Det är det som är problemet. 

• Anonym (Antiextremist)

Det är folkmord.

• Anonym (Antiextremist)

Den brutala verkligheten om Israel.

• Anonym (Antiextremist)

10-årig pojke vars kompis dödades av Israel

?Hur kan min kompis komma till himlen om de inte ens hittade hans huvud??.

www.aftonbladet.se/ledare/a/Rzk0V2/10-aring-sag-sin-basta-van-dodas-av-bomber

"Någon kilometer bort, i Rosenbad, har politikerna just reagerat mot att aktivister protesterat mot ett föredrag av en tidigare israelisk soldat.

Politikerna kallar de som protesterar för ?odjur?."

• Anonym (Antiextremist)
    Anonym (N'uf said.) skrev 2025-09-17 14:42:09 följande:
    Ja, det är synd att vanliga Palestinier drabbas så här. Men du verkar inte inse vilka de verkliga förövarna är.
    Allt du beskyller Israel för, svält, död osv osv....är Hamas direkt ansvariga för.
    Hamas stjäl matsändningar och låter folket svälta.
    Hamas använder civila som sköldar.
    Hamas och andra grupper har attackerat Israel i årtionden med tiotusentals raketer mot civila mål. Märkväl CIVILA mål, inte militära.
    Hamas är en terrorgrupp som inte bara riktar sig mot israelerna, utan även metodiskt dödar sina egna civila genom svält och regelrätta mord.

Rikta ditt hat dit det hör hemma istället. Gör egna efterforskningar istället för att lyssna på vinklad media.

Leta upp denna Palestiniern på Youtube om du inte tror mig.
    Mosab Hassan Yousef

Om du vågar utmana dina åsikter....
    Så din pålitliga källa är en Israelisk spion? Men vi ska inte lita på tex de internationella domstolarna ICJ och ICC, inte heller på FN, Amnesty, Human Rights Watch, IPC och alla andra oberoende organisationer för mänskliga rättigheter som är överens att Israel svälter civila, begår folkmord och bryter i stort sätt mot alla internationella lagar? Nej tack men israeliska lögner och propaganda är inget för mig. Du får gärna välja att bli hjärntvättad   och det är ditt eget val när du väljer att lyssna på Mosab Hassan Yousef. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (N'uf said.) skrev 2025-09-17 17:06:56 följande:
    Lev du i din bubbla.

Han är ingen spion.
    Oberoende organisationer med en agenda. 
    Jo, han är en extremist värvad av Israel och jobbar som israels spion/agent.

Viljen agenda menar du att de internationella domstolarna ICJ och ICC, FN, Amnesty, Human Rights Watch, IPC och alla andra oberoende organisationer för mänskliga rättigheter har?