Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Gaza

Jesper f skrev 2025-09-22 13:21:57 följande:
    Nu vet inte jag om alla satteliter i hela världen har en blind fläck över just Gaza, eller vad det nu kan vara frågan om, men jag konstaterar bara att det är väldigt märkligt att under pandemin fanns gott om foton - men i detta fall där gravar och gravområden torde vara MASSIVA, finns inga foton alls. Det är i sammanhanget en aning märkligt, och hur de oberoende myndigheterna som inte ens finns fysiskt på plats kommit fram till sitt resultat vore intressant att få presenterat - för hittills finns mig veterligen INGEN som egentligen har ens en aning om siffrorna ens teoretiskt kan stämma eller inte, oberoende om de är för många/för få - och kommer sannolikt heller inte ha en uppfattning innan kriget är slut och man måste försöka få ordning på folk igen genom någon slags folkräkning eller liknande. 

Det är farligt att kasta omkring sig siffror utan att egentligen veta vare sig bu eller bä. Att det finns offer är alldeles tydligt klart för alla - men precis som begrepp som Folkmord och liknande, tror jag man ska vara väldigt försiktig att säkert uttala sig om någonting annat än vad vi idag vet, att det är krig och att det finns offer. Men där någonstans slutar nog också kunskapen om saker och ting.

youtube.com/shorts/O4cuiLrmUsY

• Anonym (Antiextremist)
    Tom Araya skrev 2025-09-22 19:10:37 följande:
    Det är de signalerna man sänder genom att erkänna ett Palestina styrt av terrorister.
    😄😄 Omkring 150 länder har erkänt Palestina som en självständig stat per 2025. Alla dessa är Hamas? Det är inte klokt. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Rataxes skrev 2025-09-22 21:39:19 följande:

"Ord står mot ord" 

En del väljer ju att tro på de vänsterextrema, jag väljer att tro på de judiska föräldrarna.

Varför är det ok att Israel slaktar palestinska barn i en skola men inte att protestera mot en IDF krigsförbrytare som kommer för att sprida fascistisk propaganda?
  • Anonym (Antiextremist)

Folkmordet började för länge sedan. Dagens IDF soldater lärde sig av sina föräldrar att slakta oskyldiga palestinier. Det här är ondska.

• Anonym (Antiextremist)
    Rataxes skrev 2025-09-23 04:36:44 följande:
    Vilken bra idé det var, att ge dessa en egen "stat"! Död
    Du är säkert konsekvent och tycker då att dessa onda israeliska veteraner, som skrattar när de berättar hur de slaktade och våldtog oskyldiga palestiner, borde aldrig ha fått eget land? Vad tycker du om dessa demoner som så glatt berättar om hur  de massakrerade palestinier? Eller kommer du att ducka igen eftersom Israel "har rätt att försvara sig"?

Den officiella israeliska berättelsen om hur Israel skapades utmanas genom den dokumenterade massakern i Tantura, som avslöjar systematisk förnekelse och ifrågasätter myten om ett obefläckat nationellt grundande. Filmen visar att Nakba inte bara är en palestinsk tragedi utan också en del av Israels egen historia, som länge förnekats och förträngts.

• Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-09-23 08:16:21 följande:
    Redan idag kommer säkerligen gigantiska demonstrationer att hållas mot Hamas för att fördöma denna ondska. Ja, demonstranterna har ju inget emot judar så det är väl självklart att de kommer att i starkaste ordalag fördöma även detta? 

Eller...?
    Israel representerar inte judar. Det är antisemitiskt påstående. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-09-23 09:52:11 följande:
    Logik och svenska språket är, som vanligt, inte din starka sida. Jag sade ju just det, att demonstranterna ju inte har något emot judar. Alltså kommer de självfallet att demonstrera mot den ondska Hamas representerar. Allt annat vore ju ett gigantiskt hyckleri, så min slutsats är enkel och självklar.
    Det är inget fel på mitt språk. Det är ditt minsta problem 😄

Du förstår inte ens din egen kommentar. Du skrev:
    "demonstranterna har ju inget emot judar så det är väl självklart att de kommer att i starkaste ordalag fördöma även detta?"

När du kopplar alla judar med vad Israel gör är det antisemitism. Alla judar stödjer inte israels krigsbrott.
  • Anonym (Antiextremist)
    RebeckaZ70 skrev 2025-09-23 09:01:51 följande:
    Jag betalar med glädje hennes eventuella böter.
    Vad fint (ironi). Det funkar som en mini-AIPAC? Betala andra att bryta mot lagar?
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-09-23 12:20:52 följande:
    Svenska språket var det ja.... Demonstranterna klagar på Israel, de har - nåja, påstår de, inget emot judar i allmänhet. Det är exakt det jag säger. Om de är konsekventa kommer de givetvis att protestera mot Hamas' ondska - vilket på exakt samma sätt inte betyder att de har något emot palestinier. (Notera att utelämnandeapostrof i det här läget signalerar genitiv, du missade det en gång tidigare)

Den ende här som kopplar ihop Israel med judar i allmänhet är du, i din förhastade och felaktiga slutsats. Vad det säger om antisemitism har du själv uttryckt. Mitt förslag är att du inser att du inte läste innantill rätt och släpper det här. Du har säkert en bunt bilder på tidningsrubriker att posta.
    Nej, det var ju du själv som kopplar ihop judar och Israel genom att dra in judar när protesterna är egentlingrn mot krigsbrott som Israel begår. 

Att du sedan anklagar mig utan några som helst bevis eller belägg är bara pinsamt. Hur var det nu... hela världen är Hamas och antisemiter? Alla som säger emot folkmord och slakt av barn är antisemiter? 
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-09-23 12:20:52 följande:
    Svenska språket var det ja.... Demonstranterna klagar på Israel, de har - nåja, påstår de, inget emot judar i allmänhet. Det är exakt det jag säger. Om de är konsekventa kommer de givetvis att protestera mot Hamas' ondska - vilket på exakt samma sätt inte betyder att de har något emot palestinier. (Notera att utelämnandeapostrof i det här läget signalerar genitiv, du missade det en gång tidigare)

Den ende här som kopplar ihop Israel med judar i allmänhet är du, i din förhastade och felaktiga slutsats. Vad det säger om antisemitism har du själv uttryckt. Mitt förslag är att du inser att du inte läste innantill rätt och släpper det här. Du har säkert en bunt bilder på tidningsrubriker att posta.
    Judar som protesterar mot folkmord. Ska de nu bevisa för dig att de inte är mot judar? Eller tycker du att dessa hatar sig själva? Alla normala människor inser att det som sker i Gaza är fruktsnsvärda krigsbrott som måste stoppas. Extremister förstår inte det.