Mentalt urlakad
Anonym (Orkar inte mer) skrev 2025-08-28 20:04:25 följande:
Jo det har jag, fast arbete sedan 9 år tillbaka dock endast halvtid pga min hjärtsjukdom som begränsar både min fysiska och mentala ork. Ekonomin är inte det stora problemet då jag har anhöriga som kan hjälpa till utan det är just att kunna lämna en man som blir rasande.Du måste ha annat boende klart för dig och hundarna (eller flytta långt bort) och du måste troligen bo i ett hus med en karl som kan gå in och stötta, den första tiden. Typ hyra ett extra gårdshus ute på landet där det finns någon rejäl man som inte låter din ettermyra skrämma sig. På ett ställe som är riktigt jävla jobbigt att ta sig till så han inte orkar trakassera dig. Varna ditt jobb också, det måste du.
Ring kvinnojouren, de har hört detta tusen gånger och vet vilka som är de vanligaste fällorna. Och var aldrig ensam med honom när ni är i konflikt!!
Inte när du gör slut, då ska en annan person vara med, och du ska aldrig åka ensam till honom för att hämta saker eller släppa in honom när du är ensam hemma. Spelar ingen roll hur snäll han försöker låta.
En bekant till mig som trots alla våra varningar fick för sig att ha en relation med en mellanösternman blev våldtagen och strypt tills hon svimmade då och kunde ha dött- du måste tänka att det kan hända dig med och vad händer ditt barn då tror du?
Men hur var det värt att leva i detta för 6 ynka månaders lycka?
Fattar inte...