Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Sveriges Dummaste

Anonym (?) skrev 2025-09-11 20:50:05 följande:

Varför skriver man och "live-kommenterar" i tråden?
    Tror man inte att de som är intresserade tittar ändå?

Kanske för att man kommenterar programmet tillsammans med andra?
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2025-09-12 16:50:53 följande:
    Men ... de ser ju tydligen programmet samtidigt. Varför behöver man då beskriva vad som händer? För mig är det som att sparka in en öppen dörr.
    Hur kan ett tv-program behöva "live-kommentarer" på ett forum?
    Brukar du inte diskutera tv-program du tittar på hemma i tv-soffan med andra?
    På samma sätt kan vi göra det här.
    Alla har ju inte någon att diskutera med hemma heller.
  • molly50
    Jhannis skrev 2025-09-13 14:52:27 följande:
    Precis! Jag sitter ensam och tittar på alla program och jag är glad att jag har mina vänner här där jag kan prata om programmen.
    Ja,då kan det ju underlätta att kunna diskutera programmen här,om man vill det.
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2025-09-12 22:11:48 följande:

Men - tråden intresserar mig. Hur man kan behöva förklara för andra vad de själva redan kan se.

Och det har du fått flera svar på. Om de svaren inte duger åt dig så finns det nog inte så mycket mer svar du kan få här.
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2025-09-13 20:09:03 följande:
    Att diskutera programmet är en helt annan sak än att live-kommentera det alla ser själva. Diskuterar gärna deltagares insatser eller snarare brist på insatser.
    Jag vet inte vad det är för svar du vill ha. Men du har i alla fall fått svar på dina frågor. 
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2025-09-13 21:32:46 följande:

Absolut men kommer inte att köpa direktkommentarer på sådant som man kan se själv.
    Jag jämför med fotboll på text-tv. Ena laget gör mål - alla spelare i lager jublar och kramas och fansen står upp och skriker och viftar med armarna.
    Då står det i en ruta nere till höger - NU BLEV DET MÅL!
    No sjit Sherlock.....
    Att slå in öppna dörrar är ofta att idiotförklara människor, jag tror faktiskt att man både kan se och tolka alldeles själv.
    Jag börjar alltid med att tro gott om människor men tyvärr visar det sig ganska ofta att motsatsen gäller.
    Verkar också vara en generationsfråga - ingen bryr sig längre. Me, myself and I gäller.

Men om du inte gillar dessa direktkommentarer så är det väl bara att scrolla förbi dem.
    Jag kan säga att jag tycker att sådana här OT-diskussioner också kan vara väldigt irriterande. 
    Och det är också sådant som kan leda till att kommentarer plockas bort.
    Det kan vara väldigt störande för diskussionen.
  • molly50
    Anonym (A) skrev 2025-09-14 15:42:25 följande:
    Ja, bara att scrolla förbi.
    Ja,precis.
  • molly50
    Anonym (A) skrev 2025-09-14 18:16:52 följande:
    Svårare än så är det inte.
    Precis.
  • molly50
    Anonym (Ella) skrev 2025-09-14 18:59:30 följande:

Så, back on topic, vem gissar ni blir nästa som får lämna? 😄

Kan tänka mig Samir. Han var närmast senast. 
  • molly50
    Jhannis skrev 2025-09-14 20:00:46 följande:
    Ja och han kämpar verkligen för att kunna svaren
    Ja,precis.
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2025-09-19 21:51:38 följande:
    Nää, men det var någon som tyckte att de i alla fall hade så snygga kläder på sig!
    Snygga kläder skulle alltså höja kunskapsnivån?
    Var ligger logiken?
    Jag tycker fortfarande att detta är ett av de mest förnedrande program som sänts i TV.
    Kolla på de som är kvar - om de var riktiga människor, skulle de kunna söka jobb?
    Skulle någon ta dem på allvar?
    Kriteriet för att deltaga i programmet är ju att du är dum på riktigt
    Hur fan kan man hänga ut korkade människor på det viset?
    Vad är nästa program? Mongo-tv - människor med problem.
    Alla dessa "reality-shows" blir bara värre och värre. Förnedrings-tv utan att deltagarna verkar förstå .... varför man riskerar att bli Sveriges dummaste mot betalning.
    Men nu har de väl ändå ställt upp på det här frivilligt och bjuder på sig själva.
    Det hade ju varit en annan sak om de hade blivit lurade att delta.
  • molly50
    Jhannis skrev 2025-09-20 13:44:55 följande:
    Håller med dig och deltagarna verkar ha kul. Om några år kommer ingen ens i håg programmet.
    Precis.
  • molly50
    Jhannis skrev 2025-09-25 20:23:54 följande:

Vad lär sig dagens människor i skolan.....eller sitter dom bara med sina mobiltelefoner och lär sig inget?

Man kan ju undra.
  • molly50
    Jhannis skrev 2025-09-25 21:05:52 följande:
    Sen mobiltelefonerna kom så har kunskapen från ungdomar försvunnit. 
    Hoppas verkligen att man förbjuder telefonerna på alla skolor.

Sen har klassen blivit alldeles för stora för att man ens kan lyssna på vad läraren säger.

Och elever som skiter i skolan stör alla som vill lära sig. 

Usch Sverige har blivit hemskt.
    På min dotters skola så får de lägga ifrån sig telefonerna på lektionerna.
    Det tycker jag är ok. Men annars så kanske de vill få tag på någon om de känner sig obekväma av någon anledning.

Men jag håller med om att klasserna behöver bli mindre och fler resurser behövs.
  • molly50
    Jhannis skrev 2025-09-25 22:59:27 följande:
    När vi gick i skolan hade vi inga telefoner Behövde vi få tag på en förälder så fick man gå till lärarrummet och ringa.

Barn och även större barn/ungdomar ska umgås med varann och inte sitta och titta på en skärm. 

Ja klasserna behöver vara mindre och mer resurser måste in. 

Lärare måste bli starkare på att säga i från till det elever som inte sköter sig.
    Ja,så var det även på min tid. Men idag med alla barn som har npf och kan behöva en trygghet så ser det lite annorlunda ut.
    Annars håller jag med dig.
  • molly50
    Jhannis skrev 2025-09-26 02:42:14 följande:
    Barn med npf eller barn som blir mobbade borde få ha en resurs /assistent på skolan som dom litar på så att det kan ty sig till den personen. Inte så att personen är bredvid utan att det bara vet att personen är på skolområdet när det behöver tryggheten, Tänker jag mig vore en bra.
    Ja,orecis. Och det är det jag menar med att det behövs fler resurser.
  • molly50
    Jhannis skrev 2025-09-26 15:27:01 följande:
    Absolut fler resurser, men som det är i dag så tas alla resurser bort för det kostar.

Barn som har funktionshinder har haft elevassistent tidigare i skolbussen/färdtjänst  då många barn får EP anfall eller biter sig blodiga i händer och armar eller lossar sig från säkerhetsbältena. har ingen resurs. Taxichauffören måste stanna om han märker nåt vilket kan innebära Trafikfara. En chaufför har ingen utbildning i hur han/hon ska ta hand om barnet.

Nu skriver jag oftopick, men det är min tråd så ingen fara för här kan man säga att det inte bara är deltagarna i programmet som är Sveriges Dummaste utan hela Sverige är DUMMAST i viktiga frågor.
    Ja,och det drabbar ju även andra,normalfungerande barn på lektionerna.

Ja,det är lite OT. Men,som sagt,det är din tråd så. Glad
  • molly50
    Jhannis skrev 2025-10-02 20:50:17 följande:

Vem blir Sveriges Dummaste?

Just nu ser det ut om Samir.
  • molly50
    Jhannis skrev 2025-10-02 20:58:50 följande:
    Ja det var Samir som blev Sveriges Dummaste, men han tar det nog bra.
    Jag tror han bjuder på det. När han t om lät tatuera in det på sin kropp så. Flört
Svar på tråden Sveriges Dummaste