• Anonym (Lilly)

Hade ni accepterat premiss för partners fest?

Min sambo, barnens pappa, ska på fest i en annan stad. Det är en lång tillställning, från dagen in till sena natten. Deltagare får inte ha telefoner med sig. De är också förbjudna att berätta var de ska befinna sig. Det är en privat tillställning och har inget med arbetet eller engagemang att göra.

Vi har små barn ihop och jag ser gärna att min medförälder är någorlunda kontaktbar, om något händer. Det räcker med kontaktuppgift till hotellet de ska vara på (så mycket har jag lyckats luska ut), jag ämnar inte ringa OM det inte händer något akut. 

Vad säger ni andra? Är jag väldigt fånig?

• Svar på tråden Hade ni accepterat premiss för partners fest?
  • Anonym (Lilly)
    Anonym (Karin) skrev 2025-09-05 09:19:12 följande:

TS du sa att han gömt undan inbjudan, kan du inte leta lite och se om du hittar den?

Det var via den jag fick veta att platsen var hemlig tills man anmäler sig. 
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Lilly) skrev 2025-09-05 09:45:38 följande:
    Det var via den jag fick veta att platsen var hemlig tills man anmäler sig. 
    Ajdå.
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Karin) skrev 2025-09-05 09:26:03 följande:
    Exakt. Undrar hur förtjust TS man vore om hans barn gör på samma sätt.
    Ja exakt. Vore ju märkligt att försöka uppfostra sina barn med att man säger var man är/går och sen göra tvärtom själv. 
  • Anonym (sköldmö)

TS, du har rätt till dina känslor. Jag skulle råda dig att ignorera alla som tycker att du är fjantig.

Kan man inte bli nådd så kan man inte. Är man i skogen och mobilen går sönder (eller innan det fanns mobiler), då är det så. De flesta överlevde ändå.

Men att GÖRA sig okontaktbar, bara för ATT, är något helt annat. Så beter sig inte en ansvarsfull förälder, oavsett vilka löjliga regler det hemliga sällskapet sätter upp.

Att hans mobil är avstängd förstår jag. Att man bara hör av sig i nödfall, självklart. Men kontaktuppgifter till hotellet borde inte vara något problem.

Jag känner folk som är eller har varit med i "hemliga" Tolkien-sällskap eller andra studentföreningar. Det har ALDRIG varit så strikt.

• Anonym (Alexandra)
    Anonym (Bill) skrev 2025-09-05 09:03:38 följande:
    Självklart kommer hemlighetsmakeriet vara ett stort samtalsämne under kvällen. Man behöver inte vara ett socialt geni för att förutse det
    Låter som en väldigt tråkig fest om det är det enda de skulle kunna komma på att prata om.
  • EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-09-04 19:50:56 följande:

Eller så kanske han bara råkar börja prata lite med nån annan hotellgäst som tar en bild på honom vid hotellet och lägger ut på Facebook och taggar honom. Som av en händelse. Då har han ju bara varit normalt artig. Han kan ju inte hjälpa att nån annan taggar honom på Facebook. 

Varför skulle en annan hotellgäst ta en bild och lägga upp på fb och tagga honom efter lite småpratande? 

Brukar du lägga upp bilder och tagga de du småpratar med en gång?

Dessutom så är det hyfs att fråga innan man taggar random personer på fb. 
  • Anonym (sköldmö)

Kan tillägga att det hade varit ok att inte kunna nå honom om det bara handlade om några timmar. T ex en spelkväll på hemlig plats med avstängd mobil.

Men inte 12+ timmar, på hotell med övernattning. Inte när man har barn.

Jag hade inte gillat om min man gjorde så, han hade inte gillat om jag gjorde så. Vi är inga kontrollfreak.

• EpicF
    Ezmeraldah skrev 2025-09-04 23:12:57 följande:
    Det står inget om elektronikförbud.

En fax kanske får plats i resväskan.

Eller så skriver han ett vanligt brev och skickar med budfirma så är det framme på ett par timmar. 

Det finns gott om främlingar som "går med på sånt". Det har jag varit med om massor av gånger. Varför inte? Han får väl bjuda på några öl som tack annars. Eller låtsas vara kändis (eller bara rik).

Bra idé med klockan. TS skulle också kunna sätta en gps på mannens jacka. Eller så kanske han operera in nåt chip i armen kanske?
    Säg att du skämtar? En fax??? 
  • EpicF
    Anonym (Lika för lika) skrev 2025-09-05 08:01:42 följande:
    Ja det är nog bäst att alltid ha hjälm inomhus och tillbringa helgerna inlåst i garderoben med pamfletten "om kriget kommer"

..

Hur orkar man ens hålla på och katastroftänka som många gör här, hela tiden. 
    Jag är så glad att jag slipper vara lika hjälplös och onödigt orolig som ni.
    Det är naturligt att vilja ha kontaktuppgifter till exempel hotellet eller dylikt när ens parter är bort och man har barn. 

Handlar inte om varken  kontrollbehov, att man har katastroftankar, för panik över att vara själv eller inte kunna klara av att bara själv med barnen. Och nej, det handlar inte om oro heller. 
  • EpicF
    Anonym (Bill) skrev 2025-09-05 09:03:38 följande:
    Självklart kommer hemlighetsmakeriet vara ett stort samtalsämne under kvällen. Man behöver inte vara ett socialt geni för att förutse det
    Då har de väldigt lite att prata om. 
Svar på tråden Hade ni accepterat premiss för partners fest?