Inlägg från: Anonym (Lily96) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lily96)

BIM Oktober 2025

Hej allihopa! 
    Jag hoppar också in i oktobertråden. Har varit med i mååånga trådar men inte varit lika aktiv de senaste månaderna. Har varit en rejäl uppförsbacke och känts tufft när plus rullar in - även om jag gläds åt andra. Men det finns helt klart en tagg som sticks till. Avundsjukan. Längtan efter att själv få se pluset. 

Vi har inbokad fertilitetsutredning om några veckor och hoppas på att få snabb hjälp och kanske IVF (har PCO och endometrios) men det kommer säkert ta längre tid än man tänker sig. Känns bra att ta små steg i rätt riktning iallafall.

Ser fram emot att fortsätta följa era resor och hoppas att det blir många plus, helst ett för var och en av oss ☺️

BIM-lista 

2/10 - Lily96
    4/10 - Grönbär
    7/10 - Rumpetrollet
    8/10 - Lalvi 
    8/10 - Skorpan

• Anonym (Lily96)
    Zozoi skrev 2025-09-20 10:37:55 följande:

Vaginalt ultraljud på måndag för att se om jag har svarat på ägglossningsstimulering av letrozol. Är så sjukt nervös, är så rädd att min kropp sviker mig 💔

Skicka gärna lite pepp 🥺😩

Det kommer säkert gå bra! Och om kroppen inte svarar som önskat så är det ju bra att det uppmärksammas så man kan justera medicineringen😊
  • Anonym (Lily96)

Var på fertilitetsutredning idag. Det känns så himla skönt att veta att vi är ett steg närmare ett barn. Vi har liksom accepterat att det troligen inte kommer ske på naturlig väg för oss, och nu ska vi få hjälp. Wow. Svårt att ta in. Ett steg närmare. Vi gick hem med lätta steg och stora leenden på läpparna. 

Skickar styrka och hopp till er andra som också kämpar månad efter månad, oavsett hur långt tid det tar och hur stor uppförsbacke det är så kommer det komma något fint - en vacker dag❤️

• Anonym (Lily96)
    Zozoi skrev 2025-10-02 09:37:43 följande:

Hur går det för er här i tråden som har BIM närmsta dagarna? Hur mår ni? Har ni testat än? Har ni några symtom? 🥰

Jag har BIM idag men ingen mens ännu. Den brukar alltid komma på morgonen. Har inte testat ännu men är bra sugen! Har egentligen inget hopp om att det sker just den här cykeln - är så inställd på IVF men man vet aldrig.

Har fylliga, ömma bröst och är trött och har huvudvärk, men det kan likväl vara mensen som varnar om entré. Hade dock en konstig känsla i nedre delen av magen vid ÄL+5 denna cykel. Håller tummarna att det finns hopp! Men blir inte förvånad om mensen dyker upp

Hoppas det blir många plus den här månaden också! 

• Anonym (Lily96)

Oj vad många meddelanden det trillat in sen jag var inloggad sist😅 Hinner inte gå igenom alla men vill skicka ett stort grattis om det blivit plus i tråden! 

Själv tog jag ett gravtest imorse BIM+ 2 som var tok blankt så jag inväntar mensen. Har fått en ny tid till gyn nästa vecka och hoppas på att få börja med letrozol.

• Anonym (Lily96)
    Elisand skrev 2025-10-04 18:20:59 följande:

Känner mig så känslosam idag och behöver bara få skriva till någon.. Det närmar sig ägglossning närmsta dagarna för mig och jag brukar vara pepp och uppåt vid den här tiden i cykeln annars, men nu känns allt så dubbelt. Jag längtar såå efter att få bli mamma, och ena stunden känns allt så hoppfullt och jag kan drömma om barnnamn med mannen och så andra stunden känns det bara skit och som att det inte är värt att ens tänka tanken att vi kommer bli föräldrar. Har precis flyttat till en ny stad och börjat nytt jobb och frågan kommer ju naturligt oftare då om inte jag har några barn osv. Det smärtar så mycket att behöva svara nej på det :( Var ska jag hitta styrkan att fortsätta försöka i väntan på fertilitetsutredning? Det känns som att det ofta landar i någon sorts giftig positivitet när jag försöker, som bara skambelägger alla negativa känslor. Hur gör ni? <3 Pratar självklart mycket med min man och det är svårt, han tycker också det är så jobbigt att det inte hänt ännu för oss och vi stöttar varandra så gott det går. 

Jag håller med dig Elisand, det är ibland väldigt jobbigt att prata om, särskilt när personer i ens omgivning närmar sig barnfrågan på ett märkligt sätt. Jag fick frågan  Varför har du inte barn? härom veckan. Varför? Blev så paff samtligt och det såklart smärtar inombords.  Ville både skrika och gråta på samma gång men istället sansade jag mig, log och sa: Det kommer nog en vacker dag. 

Den här resan är en berg och dalbana. Vissa månader är lättare än andra. Det är helt naturligt att känna hopplöshet emellanåt. Sen lyckas man ladda om och hitta drivkraft framåt igen. Vi alla har samma mål men vägen dit ser olika ut. 

Ett tips är att se vägen till fertilitetsutredningen som ett delmål, utredningen som ett annat. Jag och min partner har firat varje steg. Tid bokad, första besöket, prover tagna osv. Det har hjälp oss. Vi firar att vi kommer ett steg närmre resans slut även om vi inte vet hur lång resan blir😊

• Anonym (Lily96)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-10-05 07:55:15 följande:

Hej! Har läst tråden lite på avstånd då vi har försökt sedan april ifjol 1.5 år. Haft två MA och ett kemiskt i februari. Sedan har det stått still. Inget plus sedan den i februari. 

I början av månaden var vi på fertilitetskliniken och kollade upp endel saker och allt såg bra ut. Bara att fortsätta. 

Så plussade jag imorse. 
    Tredje barnet för jag och min man om nu allt går vägen. 
    Första steget är att det ska hålla sig veckan ut  ????

Stort grattis! ❤️
  • Anonym (Lily96)
    vintergröna skrev 2025-10-05 10:28:36 följande:

Hej igen, och åter en gång tack ska ni ha för pepp och testtydnings-hjälp igår 🙏❤️

Tänkte bara uppdatera att testet idag är ännu lite tydligare + 🥺😭🙏❤️ 

Så nu håller jag tummarna och tår att det fortsätter bli tydligare, att det blir ett pluss på testdag på tisdag också & fortsätter åt rätt håll. 

Skickar lyckönskningar & positiva vibbar till alla 🙏🙏

Grattis! 😍
  • Anonym (Lily96)

Mensen kom imorse så jag uppdaterar bim-listan. Håller tummarna att det går vägen för er andra! 🍀

1/1 - Sensommar123 ➖ 
    2/10 - Lily96 ➖
    2/10 - R ➖ 
    3/10 - 2SomVillBli3 ➕
    4/10 - Grönbär 
    4/10 - GuldKvinnan ➖ 
    6/10 - Zozoi ➖
    7/10 - Lorainza
    7/10 - Rumpetrollet ➖
    7/10 - Lillrömpa
    8/10 - Skorpan
    8/10 - Jullan00