• Rumpetrollet

BIM Oktober 2025

Hej! 

Startar en ny tråd för alla oss som försöker bli gravid och har BIM i oktober. Skriv er på listan med beräknat datum för BIM. Hoppas på många plus ❤️

• Svar på tråden BIM Oktober 2025
  • Zozoi
    Rumpetrollet skrev 2025-10-02 11:25:24 följande:
    Kanske ändå ett bra tecken att det hänt nåt i äggstockarna? ☺️ Vi får hoppas på det. Då har du lite mer väntan framför dig då. Jag håller tummarna att det funkar den här gången!
    Jag hoppas att det är något positivt att det känns i äggstockarna 🙏

Tack snälla du, det hoppas jag också 💕
  • Anonym (43)
    Smellsankaramellsan skrev 2025-10-02 07:01:08 följande:
    Ja man minns ju allt fortfarande! Både det bättre och det sämre. Skulle typ göra vad som helst för att få relive förlossningen då det var fantastiskt och precis som jag tänkt/önskat! Helt omedicinerat och ingen bristning. Är väl bara den första halvan av illamåendet som jag gärna skulle slippa. Förövrigt var hela graviditeten lättsam, gick inte upp mer än själva graviditeten så omkring 5-6kg som också försvann samma dag bebis kom. Så jag har nog varit lite bortskämd också med en toppen graviditet och förlossning 🙈 
    Fint att din kompis fått så fin relation till sin brorsa! 
    Jag har också haft lätta graviditeter och med yngsta gick det jättefort, hann inte med någon bedövning öht förutom en varm vetekudde i svanken. 😁
    Precis som jag önskat, att föda helt naturligt. ❤️

Ni kanske skulle göra en lista med för- och nackdelar, om du nu skulle bli gravid närmaste tiden.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (43)
    Zozoi skrev 2025-10-02 10:52:30 följande:
    Total ovisshet minst sagt 😂 Hoppas på det bästa! Spännande med test på måndag.

Jag är bara ÄL+4 så jag har inget att gå efter, tycker att jag har molande värk i vänstra äggstocken idag. Vet inte vad det kan bero på. Jag har ätit ägglossningsstimulerande letrozol denna cykel, min första kur. I hopp om att få igång min ägglossning efter att vi försökt bli gravida med ett syskon i två år.

Denna eviga väntan till BIM, jag tror att jag kommer testa nästa helg först. Någon dag innan BIM 🥰
    Mina senaste cykler har varit runt 27-28 dagar. Hade bim 8/9 men den kom 12/9, så jag räknar på bim 12/10 men min app säger 10/10.. Så jag vet inte riktigt vad jag ska gå efter. Men har inget hänt 13/10 så köper jag ett test.

Men kroppen är väldigt upp och ner.. misstanke om nid-blödning som jag fick igår samtidigt som jag är dålig i magen 😅 som jag är innan mens och ägglossning.. Men det är alldeles för tidigt för mens och för sent för ägglossning, och jag har inte haft några tecken äl-flytningar heller.
  • Anonym (Mioio)

Jag har ett tag kvar till ÄL och sitter just nu och känner en sån frustration. Känns som att ALLT är fel med min cykel. Mensen är för lång (8-9 dagar), ÄL kommer sent (mellan CD 17-24) och lutealfasen är för kort (8-10 dagar). Vi är bara på det 6e försöket men jag har så svårt att tro på att det ska gå. Jag är ju otroligt tacksam för det som faktiskt fungerar (jag har ändå haft ÄL varje månad hittills) men det blir så långt från mensstart tills det ens går att försöka igen och sen grusas hoppet efter bara någon dryg vecka igen... 
    Har stor respekt för att många haft en otroligt mycket tuffare väg, och att vi inte försökt så länge än, och försöker att hålla mig positiv största delen av tiden. Men idag kände jag att jag bara måste få skriva av mig!

• Grönbär

Blev kortare cykel än förväntat, mensen kom idag. Så jag skriver också in mig i slutet av månaden istället och hoppas på bättre lycka då. Och håller tummarna för er andra som har bim fram tills dess!!

1/1 - Sensommar123 ➖ 

2/10 - Lily96
    2/10 - R ➖ 
    3/10 - 2SomVillBli3 ➕
    4/10 - Grönbär 
    4/10 - GuldKvinnan ➖ 
    7/10 - Lorainza
    7/10 - Rumpetrollet
    7/10 - Lillrömpa
    8/10 - Skorpan
    8/10 - Jullan00
    9/10 - tjej90sve
    9/10 - lalvi 
    10/10 - Zyprexa
    12/10 - Valentines
    12/10 - Zozoi
    12/10 Anonym4042
    14/10 - Annasandra 
    14-17/10 - Smulan
    17/10 - Elly
    18/10 - Elisand
    18/10 - En som längtar
    20/10 - isa94
    21/10 - Babysheep
    22/10 - Virrpannan
    24/10 - Mioi
    25/10 - Regnbåge
    26/10 - hoppas på bebis ett
    26/10 - Guldkvinnan (andra barnet - andra försöket)
    28/10 - R
    30/10 - Sarasi
    30/10 Grönbär

• Jullan00
    Zozoi skrev 2025-10-02 09:37:43 följande:

Hur går det för er här i tråden som har BIM närmsta dagarna? Hur mår ni? Har ni testat än? Har ni några symtom? 🥰

Jag är idag inne på äl+8, kände möjligen något som liknar mensvärk nu på kvällen och så är jag så lite svullen i magen, möjligen ett symtom på implantaton? Jag kommer testa imorgon bitti (ganska tidigt, jag vet), men vi har planerat att hälsa på kompisar under helgen och är osäker på om jag kommer att testa då. 
  • SK123

Hej! Jag hoppar också in här. BIM på söndag 5/9 (vet inte om det stämmer helt) men fick + i måndags. Har 2 missfall och 1 utomkvedshavandeskap i bagaget så jag är extremt orolig och övertänker allt i den här graviditeten. Jag tar test varje dag för att se stegringen. Något jag funderar mycket över är kring min ägglossning den här månaden. Jag har en oregelbunden menscykel på 32-40 dagar. Min senaste mens var 1a September, hade flytningar som tydde på ägglossning 12-13/9. Vi sexade senast ?runt? ägglossning den 16/9. Tror ni det är normalt att mina test fortfarande inte är jättemörka ännu? Borde vara på 16DPO idag om jag utgår ifrån 16/9, och absolut där är ett tydligt streck som kommer fram efter 1minut, men det blir aldrig lika tydligt som kontrollstrecket. Kollar man på andra så har de mycket mörkare vid 16dpo. Sedan undrar jag hur långt efter era flytningar som eran ägglossning faktiskt kommer? Känns ju som att jag borde fått ett tidigare positivt test om jag hade ägglossning redan 12-13/9. Mycket frågor och mycket text, förlåt mig! Behöver lugna mina nerver lite.

Jag önskar er alla ett positivt besked snart, om inte den här månaden så nästa! Kram

• Grönbär
    SK123 skrev 2025-10-02 22:01:10 följande:

Hej! Jag hoppar också in här. BIM på söndag 5/9 (vet inte om det stämmer helt) men fick + i måndags. Har 2 missfall och 1 utomkvedshavandeskap i bagaget så jag är extremt orolig och övertänker allt i den här graviditeten. Jag tar test varje dag för att se stegringen. Något jag funderar mycket över är kring min ägglossning den här månaden. Jag har en oregelbunden menscykel på 32-40 dagar. Min senaste mens var 1a September, hade flytningar som tydde på ägglossning 12-13/9. Vi sexade senast ?runt? ägglossning den 16/9. Tror ni det är normalt att mina test fortfarande inte är jättemörka ännu? Borde vara på 16DPO idag om jag utgår ifrån 16/9, och absolut där är ett tydligt streck som kommer fram efter 1minut, men det blir aldrig lika tydligt som kontrollstrecket. Kollar man på andra så har de mycket mörkare vid 16dpo. Sedan undrar jag hur långt efter era flytningar som eran ägglossning faktiskt kommer? Känns ju som att jag borde fått ett tidigare positivt test om jag hade ägglossning redan 12-13/9. Mycket frågor och mycket text, förlåt mig! Behöver lugna mina nerver lite.

Jag önskar er alla ett positivt besked snart, om inte den här månaden så nästa! Kram

Åh grattis till plus! ❤️ Men jobbigt med oro och dina tidigare erfarenheter. Vissa cykler har jag äggviteflytningar från typ dag 8-16 (och där ägglossningen sker omkring dag 15. Det kan kanske vara så att du hade fertilt sekret när ni låg senast bara att det inte märktes så tydligt? 

Tror inte heller att det behöver vara någon fara med ljusa streck så pass tidigt. Som hon från septembertråden hoppade in och skrev så hade hon superljust streck 14dpo men som ändå blev starkare. Kanske köpa ett sånt test där man ser vilken vecka man är i? 

Svar på tråden BIM Oktober 2025