BIM Oktober 2025
Hej!
Startar en ny tråd för alla oss som försöker bli gravid och har BIM i oktober. Skriv er på listan med beräknat datum för BIM. Hoppas på många plus ❤️
Hej!
Startar en ny tråd för alla oss som försöker bli gravid och har BIM i oktober. Skriv er på listan med beräknat datum för BIM. Hoppas på många plus ❤️
Åh grattis till plus! ❤️ Men jobbigt med oro och dina tidigare erfarenheter. Vissa cykler har jag äggviteflytningar från typ dag 8-16 (och där ägglossningen sker omkring dag 15. Det kan kanske vara så att du hade fertilt sekret när ni låg senast bara att det inte märktes så tydligt?
Tror inte heller att det behöver vara någon fara med ljusa streck så pass tidigt. Som hon från septembertråden hoppade in och skrev så hade hon superljust streck 14dpo men som ändå blev starkare. Kanske köpa ett sånt test där man ser vilken vecka man är i?
Har tidigare skrivit att jag misstänker en NID-blödning igår, då det blev lite brunt slem på pappret men inget mer - förutom ont i äggstockarna.
Idag fick jag en ljus flytning med något rött i, som en blodstrimma. Som ett kort litet illrött hårstrå var det.. 😅 Aldrig varit med om liknande som idag.

Någon som använt dessa ägglossningstest?
hur många blinkande dagar har ni fått innan det fasta? Fick första blinkande idag, mannen är borta lördag-söndag, idag sover hans mamma hos oss, haha i hallen utanför sovrummet 😝
visst är det sen när den lyser i ett fast sken som är när man registrerar på positivt test på NC?
beräknad ägglossning enligt NC är på tisdag (dag15,) men har kommit tidigare mellan 13-16. Så kan vara från söndag till onsdag.
hoppas kunna få till det idag ändå och även den söndag kväll när mannen kommer tillbaka, då är det bara lördag vi missar ändå.
Hej! Jag hoppar också in här. BIM på söndag 5/9 (vet inte om det stämmer helt) men fick + i måndags. Har 2 missfall och 1 utomkvedshavandeskap i bagaget så jag är extremt orolig och övertänker allt i den här graviditeten. Jag tar test varje dag för att se stegringen. Något jag funderar mycket över är kring min ägglossning den här månaden. Jag har en oregelbunden menscykel på 32-40 dagar. Min senaste mens var 1a September, hade flytningar som tydde på ägglossning 12-13/9. Vi sexade senast ?runt? ägglossning den 16/9. Tror ni det är normalt att mina test fortfarande inte är jättemörka ännu? Borde vara på 16DPO idag om jag utgår ifrån 16/9, och absolut där är ett tydligt streck som kommer fram efter 1minut, men det blir aldrig lika tydligt som kontrollstrecket. Kollar man på andra så har de mycket mörkare vid 16dpo. Sedan undrar jag hur långt efter era flytningar som eran ägglossning faktiskt kommer? Känns ju som att jag borde fått ett tidigare positivt test om jag hade ägglossning redan 12-13/9. Mycket frågor och mycket text, förlåt mig! Behöver lugna mina nerver lite.
Jag önskar er alla ett positivt besked snart, om inte den här månaden så nästa! Kram
Hej! Jag hoppar också in här. BIM på söndag 5/9 (vet inte om det stämmer helt) men fick + i måndags. Har 2 missfall och 1 utomkvedshavandeskap i bagaget så jag är extremt orolig och övertänker allt i den här graviditeten. Jag tar test varje dag för att se stegringen. Något jag funderar mycket över är kring min ägglossning den här månaden. Jag har en oregelbunden menscykel på 32-40 dagar. Min senaste mens var 1a September, hade flytningar som tydde på ägglossning 12-13/9. Vi sexade senast ?runt? ägglossning den 16/9. Tror ni det är normalt att mina test fortfarande inte är jättemörka ännu? Borde vara på 16DPO idag om jag utgår ifrån 16/9, och absolut där är ett tydligt streck som kommer fram efter 1minut, men det blir aldrig lika tydligt som kontrollstrecket. Kollar man på andra så har de mycket mörkare vid 16dpo. Sedan undrar jag hur långt efter era flytningar som eran ägglossning faktiskt kommer? Känns ju som att jag borde fått ett tidigare positivt test om jag hade ägglossning redan 12-13/9. Mycket frågor och mycket text, förlåt mig! Behöver lugna mina nerver lite.
Jag önskar er alla ett positivt besked snart, om inte den här månaden så nästa! Kram
Någon här inne som bara några dagar efter ägglossning fått ömma bröstvårtor som faktiskt visat sig vara gravid sen? Är cirka en vecka kvar till BIM för min del men mina bröstvårtor jätte ömma. Kanske inte betyder något alls, men det är därför jag undrar 😂🙄
Hoppar in här jag med. Försöker med bebis nr 4. Yngsta är 4 månader. Någon mer som har bebisar tätt?