En som längtar skrev 2025-09-30 18:54:36 följande:
All min text jag skrivit nyss försvann
Jag tror det är viktigt att våga anförtro sig åt någon. Jag känner igen mig att man håller det privat. Man vill inte dela förrän man faktiskt är gravid. Men något jag märkt under åren är att när man vågar berätta för folk så förstår många och många har egna erfarenheter att dela med sig av. Man är inte så ensam som man först tror.
Jag kan däremot säga att även om det var oerhört tufft att gå igenom ett MA så är jag glad att jag hade berättat att jag var gravid för några personer. Det gav stor stöttning när man var i de mörkaste.
Ja, CD 10 är tidigt. Tjejen som bokade mitt VUL tyckte de var bättre att komma CD 10 först och sen boka ett till än att missa ägglossningen, och de håller jag verkligen med om!

Jag ska på VUL igen imorgon, hoppas de har hänt massor! Jag ska uppdatera.
Jag förstår dig att skippa stickorna. I måndags frågande dom mig på VUL om jag använder ägglossningsstickor, jag sa att jag har skippat det denna gång då jag förra gången ändå inte fick något utslag. Då jag blev gravid så hade jag ju tydligen ägglossning även fast jag aldrig fick något positivt via stickorna.
Okej, när jag var på VUL i våras så var jag också på CD 13 och då sa dom till mig att jag förmodligen kommer ägglossa snart. Då hade jag en ledande blåsa på 22mm. De sa att jag skulle mysa CD 13, 15, 17, 19, 21, 23 och 25. Varannan dag i två veckor. Jag tyckte först de kändes mycket men de funkade. Då hade jag redan börjat myst CD 9 och 11 också.
Åh vad jag hoppas att den blåsa som var 12mm i måndags har växt på sig ordentligt. Har förstått att äggblåsor inte är lika stora varje gång och att de kan gå ändå. Läste på nätet att de ska vara mellan 20-30 mm innan ägget släpps iväg.
Uppdatera gärna mig också hur det går för dig!

Jag håller med om att det känns viktigt att kunna dela sin resa och att anförtro sig åt någon. Det gjorde att en stor sten från mina axlar släppte faktiskt. Har gått så länge och känt mig extremt ensam i mina egna känslor och tankar och det var bara så skönt att få dela med sig utav det. Jag är tyvärr en person som haft och fortfarande har svårt att visa mig svag. Har nu när jag blivit äldre insett att det är inte speciellt hälsosamt och har försökt jobba på detta det senaste. Har också svårt att visa mig sårbar tyvärr.
Så spännande att se vad ditt VUL visar imorgon, hoppas verkligen att det har utvecklats fint och att du får ett positivt besked imorgon ❣️
Vi har myst CD 9, 12, 14, 15, 17, 18, 19 och vi ska även försöka få till lite mys idag cykeldag 21 🙏 Hoppas vi gjort tillräckligt nu. Haft fertilt sekret veckan som varit och först idag fick jag lotionliknande flytningar, har du koll på om det brukar indikera på att ägglossning har ägt rum eller?
Ska tänka på dig imorgon ❤️