• Zozoi

BIM Oktober 2025

Anonym (43) skrev 2025-10-03 17:07:10 följande:
    Japp, jag har varit gravid fyra gånger och fått så varje gång. Har även det just nu, och vi har samma BIM (10-12/10 för mig).

Har även väldigt molande känsla i livmodern/äggstockarna, hade även mensvärk i onsdags och igår.

Exakt samma för mig! Har också molande i både livmodern/äggstockarna.

Så spännande att vi har ungefär samma BIM då ju. Tänk om denna månad är när man står med en positiv sticka i handen. Fy fan vad länge jag drömt om det nu 🥹🤞

När ska du testa?

• Zozoi
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-10-03 21:04:52 följande:

När hade du ägglossning och vilken dpo dag är du på med dessa symtom? Håller tummarna 😍 jag har beräknad bim 12:e, äl i måndags men inte en tillstymmelse till att känna något.. 

Jag vet inte 100% exakt men jag hade så starka ägglossningssmärtor i lördags & började klinga av i söndags. Egentligen väldigt tidigt här med så jag vet inte om det ens är möjligt.

Har somsagt ömma bröstvårtor och molande värk i livmodern just nu i skrivande stund.

Håller tummarna för oss 🥺🤞❤️
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-10-03 21:15:50 följande:
    Nu har jag varit på VUL idag igen. Slemhinnan mättes nu till 8 mm, ist för 9, men läkaren sa att den såg jättefin ut, så jag får helt enkelt lita på dom.
    Blåsan på 14 mm har växt sig till 16 mm vilket de tyckte var bra. För att göra de hela ännu mer intressant så har en blåsa på andra sidan som var mindre än 14 (typ 11,12 mm) också växt sig till 16 mm. Cool

Så när de ringde upp mig under dagen så har de informerat om risken/chansen att det kan bli en tvillinggraviditet. Jag ska nu mysa varannan dag i 10 dagar och sedan höra av mig till dom med resultat Glad

Nu är det bara att hoppas på det bästa Hjärta
    Härligt att höra att det såg bra ut 😍

Vad spännande med eventuell tvillinggraviditet, man vet ju aldrig liksom. Hur ställer du dig till det? Jag har sagt att jag absolut inte hade tvekat på tvillingar, klart det är tufft men det är ju en gåva.

Hoppas på det allra bästa för dig! Lycka till ❤️
  • Zozoi
    Anonym (43) skrev 2025-10-03 22:11:47 följande:
    Jag kommer nog att testa den 13/10, som senast. 😁 Har sån himla brännande känsla i brösten, som eldklot, ha ha. Och jag är väldigt liten i vanliga fall så det är ju trevligt att de växt lite. 😅

När tänkte du testa?
    Jag testar nog någon gång under nästa helg skulle jag gissa på! Svårt att hålla sig längre än så 🙈

Jag har sån molvärk i livmodern nu under kvällen, känns verkligen hela tiden. Tänk om det är något som faktiskt händer i kroppen och att det kanske blir en graviditet denna gång, vore så tacksam och glad.
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-10-03 23:00:13 följande:
    Tack ♥️ Jag hoppas på det allra bästa för dig också, läste att du har vissa symtom, ömhet i brösten och äggstockarna. Så himla spännande! ♥️
    Tack snälla du ❤️

Just ömma bröstvårtor och molvärken är påtaglig. Det är bara att vänta att se. En vecka kvar till jag kan testa 🤞
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-10-03 22:57:49 följande:

I det skede jag är i livet, med allt som jag och min man gått igenom så skulle jag bara le och bli överlycklig om det blev tvillingar 😍 Självklart skulle de bli tufft, min syster fick enäggstvillingar och det var/ÄR fullt upp 😃 Jag vet ju inte om jag hinner eller kan bli gravid flera gånger så de viktigaste för mig är att bebisarna är friska oavsett hur många de är ☺️

Men med 2 folliklar, förhoppningsvis 2 fina ägg där i, så är ju chansen dubbelt så stor för graviditet. Så jag känner mig väldigt positiv. Nu gäller det att mysa på och bara få tiden att gå fortare. De känns som att tiden kommer gå jättelångsamt? 😅

Tänk om ni båda får tvillingar, vore häftigt ☺️

Mys på nu så mycket ni kan och vill! Håller alla tummar för er. Tiden går sakta men man får försöka hitta på saker som är roligt för att få tiden att gå lite fortare.

Jag tycker det är så himla skönt att ha ett ställe hit man kan komma och bara få pepp, stöd och bara landa där man har folk som går igenom och är i samma resa just nu mot en graviditet. Det är något väldigt fint i det tycker jag. Att främmande människor stöttar och peppar varandra så pass mycket. Så fint 🥹
  • Zozoi
    vintergröna skrev 2025-10-04 13:23:38 följande:

Hej! 

Är ny medlem på forumet och hoppar gärna också in i den här tråden :) 

Håller på med IVF pga endometrios (försökte spontant i ett halvår utan resultat.) Har ett barn på 5 år men hoppas på ett syskon. Ruvar just nu på en 6-dagars blastocyt, är på RD8. FET pga risk för överstimulering, första försöket. 

Har testdag på tisdag men borde ha BIM idag (4/10). Är inte helt hundra på om BIM stämmer, då min cykel förkortades efter äggplock förra månaden. 

Kunde hur som helst inte hålla mig från att testa redan idag. Tog clearblue som kan tas from BIM och ska visa + om positivt. Tycker mig se ett ytterst svagt vertikalt streck. Messade syrran för hjälp att tyda, och hon kan också urskilja ett vertikalt streck, om än extremt svagt. 

Vad tror ni? 
    Har inte ändrat ljusstyrka eller liknande. 

Har känt mig ganska gravid sedan ett par dagar efter återföringen av embryot i förra veckan - ömma bröst, humörsvängningar/känslighet, huuunger, illamående som kommer och går, uppe och kissar flera ggr/natt. Dock svårt att veta vad som är önsketänkande/inbillning/biverkningar av alla hormoner. 

Önskar er alla ett stort lycka till och hoppas också på att en massa pluss ska få poppa upp! 

Jag ser absolut något där! Hoppas ☺️????🤞

Får jag fråga om ni får bekosta IVF själva eller får ni det betalt av landsting? Tänkte på att ni har barn sedan tidigare!
  • Zozoi
    vintergröna skrev 2025-10-04 15:13:15 följande:
    Hej! 

Åhh tack!! Efter att ha läst på lite noggrannare om testet borde det visst ha tagits först dagen efter förvånad mens, så känner mig än mer hoppfull att något syns trots att jag tog det en dag tidigt 🤩🤩🥰

Råkade nog skicka med fel bild förut, syns nog ännu mer här? 🙊

Vi bekostar det själva 😓 eftersom vi har ett gemensamt barn. Trots att det var min gynläkare som rekommenderade oss att överväga IVF pga endometriosen och plågan varje månad vid spontanförsök inneburit. Rubbat system kan jag tycka,
    när det dessutom föds för få barn i landet redan 😓

Skönt att få skriva av sig lite när hjärnan har testmani, tusen tack igen för input! 

Gud vad spännande, det låter absolut lovande! Jag ser också strecket så du ser inte i syne 🥺❤️

Okej! Var mest nyfiken då min gynläkare sa att nästa steg för oss är IVF och vi har också ett barn i samma ålder som ert och längtar så efter syskon. Men vi tänker testa letrozol nu i minst 6 månader. Jag hoppas verkligen att det endast är den pushen min kropp behöver för att lyckas igen. Vill tillägga att vårt tidigare gemensamma barn blev till helt naturligt, så jag vill lita på att min kropp kan.

Tycker också att det är otroligt synd att inte IVF kan bekostas av vården efter om man har barn sedan tidigare. Längtan och smärtan av att försöka blir ju inte mindre för att man har barn sedan tidigare även fast man är jätte tacksam att man har haft turen att få ett barn innan såklart.

Lycka till och hoppas testet ökar superfint nu! Uppdatera gärna här hur det går för dig 😊
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-10-04 15:58:12 följande:
    Ja, de vore häftigt!

Vi kommer mysa så som fertilitetsmottagningen rekommenderat. Varannan dag i 10 dagar. Då täcker man hela de fertila fönstret. Har läst på nätet att det inte är skadligt att mysa varje dag under ca 4-5 dagar i sträck. Men det är påfrestande för kroppen tycker jag. Sedan så har i princip alla läkare/barnmorskor rekommenderat mig att inte mysa varje dag. Att de blir sämre spermier.
    Jag tänker att eftersom jag blev gravid i våras med detta intervall av mys så provar jag samma igen GladHjärta

Jag försöker hålla mig sysselsatt haha Cool

Jag tycker också det är väldigt skönt att ha ett ställe där man kan prata av sig och få dela sin oro och glädje och nervositet och sina funderingar. Det är verkligen något fint att främmande människor stöttar varandra på detta sätt. Jag tycker det är så underbart att många vågar öppna upp sig för varandra. Nu använder man ju inte sitt riktiga namn men när jag blev gravid i våras så gjorde vi en gravidgrupp på facebook och då blev man betydligt närmare varandra. Jag hoppas att när jag väl får ett plus igen att man kan hitta en sån grupp så man kan fortsätta stötta varandra. I gruppen jag var med i så var alla beräknade samma månad så alla var i liknande stadie i graviditeten. 

Ja precis, vi har kört varannan/ibland varje dag under 12 dagars tid. Hoppas att vi inte missat ägglossning och att vi verkligen gjort allt som vi kan för att öka chanserna. Man blir ju orolig eftersom jag inte kört all in med ägglossningstesterna så vet jag ju inte exakt. Men hoppas vi har täckt det fertila mönstret. 

Ja, det är otroligt fint att det finns ett ställe där man kan samlas och dela sina tankar. Känns på något sätt extra fint just att man är anonym men ändå känner att man kan vara så pass öppen med varandra.
    När jag var gravid med vårt barn så var jag också med i en sån facebook grupp och det var så fint att man kunde följa varandra just som du säger att man är precis i samma stadie i graviditeten. 

Nu hoppas vi att vi snart får ansluta till en sådan grupp igen ❤️

• Zozoi
    Elisand skrev 2025-10-04 18:20:59 följande:

Känner mig så känslosam idag och behöver bara få skriva till någon.. Det närmar sig ägglossning närmsta dagarna för mig och jag brukar vara pepp och uppåt vid den här tiden i cykeln annars, men nu känns allt så dubbelt. Jag längtar såå efter att få bli mamma, och ena stunden känns allt så hoppfullt och jag kan drömma om barnnamn med mannen och så andra stunden känns det bara skit och som att det inte är värt att ens tänka tanken att vi kommer bli föräldrar. Har precis flyttat till en ny stad och börjat nytt jobb och frågan kommer ju naturligt oftare då om inte jag har några barn osv. Det smärtar så mycket att behöva svara nej på det :( Var ska jag hitta styrkan att fortsätta försöka i väntan på fertilitetsutredning? Det känns som att det ofta landar i någon sorts giftig positivitet när jag försöker, som bara skambelägger alla negativa känslor. Hur gör ni? <3 Pratar självklart mycket med min man och det är svårt, han tycker också det är så jobbigt att det inte hänt ännu för oss och vi stöttar varandra så gott det går. 

Vet egentligen inte vad jag ska säga mer än att jag hör dig. Det är så tufft att varje månad bli besviken. Man slängs ständigt mellan hopp och förtvivlan och det är oerhört tufft. 

Vill bara skicka dig en styrkekram, hoppas att det är eran tur snart 💕

Svar på tråden BIM Oktober 2025