Inlägg från: Ezmeraldah |Visa alla inlägg
  • Ezmeraldah

Kukens roll för orgasm.

Nej, jag har inte så lång vagina så det får inte plats. 

• Ezmeraldah
    Jimmy75 skrev 2025-09-09 04:57:30 följande:

Jag är i och för sig imponerad om du har träffat så många med den storleken eller större så att du har kunnat komma fram till att det var längden och inte andra saker eller en kombination av saker som gjorde skillnaden.

Statistiskt så har färre en 5 av 10.000 en penis som är 19 cm lång eller större. Om vi då fortsätter med statistik  finns det således totalt strax över 800 (825) män mellan 20-60 års ålder med så stor penis i hela Sverige. Med den matematiken blir det oerhört imponerande ifall du har lyckats hitta minst två av dessa och legat med dem:

Slutsatsen (no pun intended) blir att om det stämmer att en mans penis måste vara minst 19 cm lång får du hålla oerhört hårt i honom om du vill kunna få vaginal orgasm....och så får du hoppas att du är relativt ensam om storlekskravet, för annars kommer både ni och de där enstaka männen (som uppfyller premisserna) en stressig tillvaro.

Eller så får en la göra knipövningar om detta är ett problem.

Alltså först och främst: Tack för ett fantastiskt inlägg med statistik och allt! Tydlig och bra information var det här. Med det sagt skulle jag vilja tillägga följande: Rätta mig om jag har fel nu men vaginans storlek måste väl ändå spela en viss roll i sammanhanget? Och kanske omkretsen av det manliga organet? Sen har vi förstås skillnader i anatomi, som exempelvis klitoris storlek och placering. För jag antar att det inte är livmodertappen som är den bidragande orsaken till så kallad "vaginal orgasm"?

Näe, vi får hoppas att nån sexolog eller biologilärare kommer och reder ut detta (om vi för ett ögonblick låtsas att tråden inte startats av en man som mår dåligt och vill få andra att må sämre). Tills vidare föreslår jag att TS införskaffar en cykelpump. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vilja) skrev 2025-09-09 11:31:24 följande:

Vill också tillägga att jag personligen tycker att det är skitsnack när man får höra att storleken inte spelar någon roll för det är genom tanga och fingrar kvinnor får orgasm. Självklart kan man få orgasm genom tunga och fingrar men det är kompliment och absolut inte en ersättning för vaginala orgasmer som kommer från att man har samlag med en skön och härlig kuk. 

Tyvärr finns det många sociala tabun runt detta en kvinna förväntas inte säga att hon gillar rejäla kukar utan förväntas boosta män ego med att storleken spelar absolut ingen roll.

Vad jag vet går det utmärkt att få klitorisorgasm när man har samlag med en "skön och härlig kuk". Det brukar finnas vävnad att gnida klittan mot så jag ser inte problemet? Och vid sex bakifrån kan man förslagsvis placera mannens hand på lämpligt ställe, ser inte problemet med det heller? Vad är det som är ett "komplement", menar du? 

För några kvinnor kanske det är så att de föredrar en stor kuk och/eller att de bara kan få orgasm då och det är väl helt okej? Ser inte problemet med det heller? 

Jag vill förstås inte att min man ska säga att min vagina är jätteslapp så att det knappt känns nåt medan hans ex hade en jättetajt och att det var mycket skönare med henne. Den typen av ärlighet tror jag att få personer uppskattar. Men med det sagt så förstår jag såklart att det skulle kunna vara på det sättet. Man kan inte alltid vara bäst på alla plan. Det finns antagligen massor av kvinnor som har mycket tajtare eller skönare vaginor än jag. Jag får helt enkelt leva med det. Det är faktiskt inget som håller mig vaken på nätterna. Vi får hoppas att jag kan erbjuda min man nåt hyfsat komplement så han inte lämnar mig för nån liten trångmus. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vilja) skrev 2025-09-09 13:57:51 följande:
    Jag kan absolut få orgasm vi klitoris vid vaginalt samlag men det går inte att jämföra en klitoris orgasm med en djup vaginal orgasm från livmoderhalsen, det är som att jämföra en Fiat Panda med Ferrari Enzo. Det är i båda fallen bilar men dom går inte att jämföra på något sätt.
    Jag förstår. Det verkar inte vara nåt problem för dig att träffa välutrustade män, med tanke vad du beskriver i tidigare inlägg. Så jag antar att ditt problem är att du upplever att det är tabu att säga högt att du föredrar män med stora kukar? Du vill vara ärlig uran att såra, förstår jag dig rätt då? Själv känner jag inte behov av att prata om hur jag får orgasm i så värst många sammanhang och det händer inte så ofta att nån frågar. Jag kan förstå ditt dilemma men jag tror inte att lösningen är att starta anonyma trådar (nej, jag vet att det INTE är du som startat tråden) och försöka få det här fenomenet att låta som en allmän sanning som gäller för alla (INTE ditt fel som sagt).
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vilja) skrev 2025-09-09 15:21:46 följande:
    Det är väldigt tabubelagt, tillskillnad mot om en man säger att han föredrar stora bröst till exempel, det är ingen som reagerar på och dä har inte storleken på bröst specielt stor inverkan på hur det känd att ha samlag och vilka typer av orgasmer men kan få. Det som är väldigt intresant är att i studier om kvinnor preferenser så när det görs i form av intervjuer så är det väldigt få som uppger att dom bryr sig om storleken, det är betydligt fler som uppger att dom bryr sig om storleken vid helt anonyma undersökningar och det är samma sak när det gäller vad man upplever som optimal storlek. Vid anonyma undersökningar är den optimala storleken större än vid intervjuundersökningar. Tyvärr är upplever jag också att det finns stora brister i kunskapen när det gäller kvinnliga orgasmer vilket är väldigt synd för det finns så oändligt mycket mer att utforska än klitoris när det gäller orgasmer. 
    Jo, jag förstod att du skäms för att du gillar stora kukar. Hoppas att du vågar komma ut ur garderoben!

Du som har så mycket kunskap får gärna berätta mer om orgasm i livmoderhalsen och gärna länka till nån studie eller rekomendera nån bok om det! 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Jenny) skrev 2025-09-09 17:24:54 följande:
    Håller helt med dig. Det räcker gott med att se hur kvinnor som säger att dom gillar model större bemöts här på forumet. En massa tradig statistik om hur ovanligt det är med vissa storlekar och den tråkis attityden att storleken inte spelar någon roll för kvinnor får ju bara orgasm av att man stimulerar klitoris. Är så erbarmligt trött på dessa påståenden som bara speglar okunskap och en önskan att klappa grabbar med små kukar på huvudet och säga att det gör inget lilla vän för det spelar ingen roll för kvinnor om det är en prinskorv eller en Chorizo för kvinnor känner i alla fall ingen skillnad.
    Okej, jag hör dig. Men en vagina är inte 19 cm. Apropå okunskap. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Sugen kvinna) skrev 2025-09-09 14:46:54 följande:

Var hittar ni dessa monsterkukar? Rynkar på näsan det är väldigt sällsynt, på ren jävelskap har jag bett att få mäta de 5 senaste one-night stands jag haft (jo jag har haft många)

Jag konstaterar efter detta att antingen har ni mätt med felkonstruerade linjaler/måttband eller så har ni varit påverkade av något när ni mätte. Mina mätningar brukar landa i att man hamnar på medellängden 14-15 cm. Några (riktiga!) 20 cm existerar inte. Jo, en förresten. Han var drygt 2 meter lång så kuken såg ändå liten ut på honom, men den kändes......

Förlåt men jag måste bara fråga om snubbarna mätte din vagina samtidigt?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Jenny) skrev 2025-09-09 20:55:57 följande:
    jösses. Tror du att vaginan är gjuten i betong. Är det någon som har påstått att en vagina är 19 djup när man inte är upphetsad. 
    Den är aldrig 19 cm.
    Anonym (Jenny) skrev 2025-09-09 21:14:29 följande:
    I och med att du tydligen har mycket begänsade kunskaper och ännu inte lärt dig att googla så är jag snäll nog att ge dig en liten länk där du kan skaffa dig rudimentära kunskaper. 

www.mindbodygreen.com/articles/what-is-a-cervical-orgasm

Tack för länken! 
  • Ezmeraldah

Så för att sammanfatta vad som framkommit i tråden hittills: 

Flera här går på swingersklubbar och har sex med män där, svarar på sexannonser och träffar främmande män för sex, efter att först ha begärt kukbilder för att kontrollera storleken. Men ni vågar inte stå för att ni föredrar stora kukar eftersom ni upplever att det är tabubelagt. Swingersklubb är det nya fredagsmyset men gillar man stora kukar blir man skammad! Ni vill komma ut ur garderoben och lösningen är att skriva anonyma inlägg på Familjeliv. 

Det krävs minst 19 cm kuk för att få orgasm i livmodern. Om man så önskar. 

Det är inte alls ovanligt att ha 19 cm lång kuk för det finns jättemånga män som har det. Statistiken måste vara manipulerad för på sexsajterna har alla heit enorma. Det är enkelt att träffa välutrustade män och orgasmerna är helt fantastiska. Ändå sitter man och tycker synd om sig själv på ett forum. Av nån anledning. 

Intressant! 

• Ezmeraldah
    Anonym (Jenny) skrev 2025-09-09 22:53:40 följande:
    men jösses var har någon påstått att den är 19 djup. Däremot är den som sagt inte gjord i betong utan är flexibel och blir djupare vid upphetsning och när man blir upphetsad så blir det stimulerade och kan leda till orgasm när kuken slår i botten vilket när man inte är tillräckligt kåt bara är smärtsamt. Vi är också individer så det som kan ge orgasm för en kvinna kan vara väldigt smärtsamt för en annan. Kan dock tilläggas att efter en deamortering av vagina så kommer väldigt många kvinnor att upplevs det som tidigare var smärtsamt bli väldigt njutbart.

Tyvärr så framstår du som extremt obegåvad även bland nätrunkare på FL. 
    Nu är det inte jag som har problem här men tack för dina synpunkter. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vilja) skrev 2025-09-09 22:59:06 följande:
    Vem är det som har tyckt synd om sig i denna tråden. Läsförståelse är nog inte din starka sida.  
    Du skrev ju att det är tabubelagt och att man blir skummad, att folk i allmänhet har dålig kunskap om orgasmer, att statistik ofta visar felaktiga resultat, att kvinnor förväntas klappa män på huvudet och ljuga för att inte såra osv. Du räknar upp diverse problem och beklagar dig en herrans massa. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vilja) skrev 2025-09-09 23:01:00 följande:
    Ven är det som har problem menar du. 
    Vad är syftet med tråden om ingen har nåt problem? Att skämmas över sina preferenser och uppleva att det är tabu och känna sig skammad skulle jag nog kalla problem. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Vilja) skrev 2025-09-09 23:01:00 följande:
    Ven är det som har problem menar du. 
    Här nedan har vi problemen:
    Anonym (Vilja) skrev 2025-09-09 11:31:24 följande:

Tyvärr finns det många sociala tabun runt detta en kvinna förväntas inte säga att hon gillar rejäla kukar utan förväntas boosta män ego med att storleken spelar absolut ingen roll.

Anonym (Vilja) skrev 2025-09-09 15:21:46 följande:
    Det är väldigt tabubelagt, tillskillnad mot om en man säger att han föredrar stora bröst till exempel, det är ingen som reagerar på och dä har inte storleken på bröst specielt stor inverkan på hur det känd att ha samlag och vilka typer av orgasmer men kan få. Det som är väldigt intresant är att i studier om kvinnor preferenser så när det görs i form av intervjuer så är det väldigt få som uppger att dom bryr sig om storleken, det är betydligt fler som uppger att dom bryr sig om storleken vid helt anonyma undersökningar och det är samma sak när det gäller vad man upplever som optimal storlek. Vid anonyma undersökningar är den optimala storleken större än vid intervjuundersökningar. Tyvärr är upplever jag också att det finns stora brister i kunskapen när det gäller kvinnliga orgasmer vilket är väldigt synd för det finns så oändligt mycket mer att utforska än klitoris när det gäller orgasmer. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Jenny) skrev 2025-09-09 23:23:43 följande:
    Hur i helvete kan man vara så totalt obegåvad att man tolkar den mycket låga  sociala aceptansen för en kvinna att tala om sina preferenser till att hon inte står för sina preferenser eller att hon skäms för sina preferenser. Det en normalbegåvad läser i hennes inlägg handlar om sociala normer inte om att hon har det minsta problem med att stå för sina preferenser eller att hon på något sätt skäms för dessa. Dina totalt obegåvade inlägg är ett klart bevis för att det inte är socialt accepterat att en kvinna talar om vad hon vill ha när det kommer till sex.
    Dåså. Då förstår jag inte vad ni gnäller om? 
Svar på tråden Kukens roll för orgasm.