• Be Ja

Kukens roll för orgasm.

Anonym (Q45+) skrev 2025-09-09 10:37:16 följande:

Håller med.
    För att få orgasm genom penetration, vaginal orgasm, och för min G-punkt ska bli stimulerad, så krävs det att den är över medel, och den får gärna vara betydligt över medel.
    Men för min del är grovleken ännu viktigare än längden, och gärna stort ollon.
    Som vanligt är dock grundförutsättningen att mannen vet hur han ska använda sina tillgångar.

Det där med cm hit och dit kan jag inte bedöma, jag har aldrig behövt mäta någon kuk, men självfallet klarar jag att bedöma om längden är i närheten av 1 dm (12 cm) eller om den är närmare två decimeter (20 cm).
    Min erfarenhet är att en riktigt grov också brukar ha fullt tillräcklig längd, för jag har aldrig sett en riktigt grov som i längd skulle vara endast omkring 12 cm.
    Om den är stor så är min erfarenhet att den oftast är stor på alla ledder.
    Men jag har sett undantag, en lång kan ändå vara smal, och då räcker det inte med enbart längd, för min del.

En lång och stor kan i början av samlaget kännas obekväm mot livmodertappen, han behöver göra rätt och ta det lite lugnt. Men det är fantastiskt hur den kvinnliga anatomin har förmåga att anpassa sig.
    Med ökad upphetsning, efter en eller flera orgasmer, om han är riktigt stor så kan jag behöva paus och upprepning, efter ett tag så kan jag ta emot även riktigt stora utan några problem, utan tvärtom med mycket starkt ökad njutning.
    Denna förmåga till anpassning är otrolig och jag gillar det.
    Att uppleva denna förändring tycker jag är upphetsande i sig, jag tror att jag i upphetsningen känner mig stolt och glad att jag lyckas ta emot hela utan problem, att vi kan ha samlag ganska intensivt, trots att det var omöjligt i början.

Som någon annan skrev så håller jag med om att det måste finnas betydligt fler välutrustade än vad undersökningar och märklig statistik påstår.
    Men att jag tycker detta kan också bero på att med ökad erfarenhet har jag lärt mig försöka få reda på att han är välutrustad redan innan jag är med honom, vilket brukar vara möjligt kolla i de allra flesta fall. 
    Jag har lärt mig att för mig är det knappast en bra idé att vara med en man som är enbart medel utrustad, och absolut inte med någon som är mindre än medel.

Så är det för mig personligen. Men givetvis förstår jag och accepterar utan problem att det kan det vara annorlunda för någon annan kvinna.

Så är det väl med de flesta kvinnor att fittan anpassar sig efter kukens storlek.

Sen att vissa får orgasm av att kuken "träffar och stimulerar" livmodertappen är väl mindre vanligt.

Svar på tråden Kukens roll för orgasm.