• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Miniblomma
    ttcjuliaa skrev 2025-09-29 12:01:47 följande:

Då har vi nyss kommit hem från ultraljudet, sett ett tickande hjärta och alla mätningar såg perfekt ut, scorade 10/10 och läkaren sa att hon tror det går vägen den här gången. Så skönt att äntligen kunna sänka skuldrorna lite. Blir kallade på nytt ultraljud i vecka 12-13 ungefär för NIPT då jag också är "gammal", 38 år på BF Drömmer 

Vad roligt! Stort grattis ❤️
  • Miniblomma
    Nanathalie skrev 2025-09-28 16:11:47 följande:

Hej alla maj-mammor! Och grattis till era plus!

Jag plussade på 8/9dpo och är beräknad så sent som till den 30/5. Är 35 år och har 2 barn sedan tidigare på 8 och 12. Inga gemensamma med min fästman dock.

Att plussa efter missfall "hits differently". Jag försöker att inte stressa upp mig för mycket, men det är lättare sagt än gjort. Jag har 3 mf med mig detta året, 1 ma och 2 kemiska. Jag har testat och sett hur testen ökat i styrka tills de blivit riktiga dyestealers. Inväntar nu ett 3+ på digitala, sedan ska jag lägga ner testandet och försöka lita på kroppen. Nu har jag dessutom progesteronvagitorier och hoppas den lille vill stanna. Tänkt göra ett privat viabilitetsultraljud någon gång efter 8+ och därefter skriva in mig hos bm.

Mina symtom är en förlamande trötthet (minns inte detta från föregående graviditeter) ömma bröst och knepig smak/lukt. Aptiten kommer och går. Har också växtvärk i livmodern. Försiktigt optimistisk men också realistisk med min egen statistik i ryggsäcken. Hoppas såklart till varje pris att det blir en majbebis nu ????

Kram!

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 123
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    26/5 - RainbowFamilyDreams
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie
    Grattis till pluset! ❤️ Hoppas verkligen att det går vägen för dig den här gången, så att det blir en liten till i maj ❤️
  • Miniblomma
    yny skrev 2025-09-28 11:38:27 följande:

Idag har jag för övrigt mått riktigt illa för första gången! Riktigt bubblig och obekväm hela förmiddagen. Börjar lugna sig lite nu. Skönt på ett sätt att få lite mer symtom! Får väl se om jag känner samma ifall det blir värre 😂

Har ni andra funderat på om ni vill ta reda på kön? 🥰

Med första barnet ville både jag och sambon det (och jag var även tvärsäker på att det var en pojke ända sen plusset vilket visade sig stämma) men denna gång har vi bestämt oss för att låta det bli en överraskning 😍 jag har heller inte samma känsla denna gång! 

Vad spännande att låta det bli en överraskning ändå! Vi är tvärsäkra på att vi vill veta könet och helst imorgon, men det är ju ett tag kvar innan det är möjligt. Jag tror inte att vi kommer att testa privat med blodprov heller, utan ändå vänta in tills det syns på ultraljud. Vi hoppas på ett friskt levande barn, så könet är inte viktigt på så sätt, men det vore ändå väldigt skönt att veta för den mentala förberedelsen.

Hur man ska göra med NIPT känner jag mig väldigt osäker på. Främst är jag orolig att det inte ska vara något levande där inne, så jag har nog svårt att tänka så mycket innan första ultraljudet oavsett. Har bokat privat i vecka 11+6 så det är lång tid kvar 😅 Är i 6+6 nu.

Illamående och ömhet i brösten, tilltagande trötthet, sömnsvårigheter, känslighet för lukt, känslig mage som spänner av gas något otroligt ibland, och förändrat smaksinne med tappad matlust är symtomen jag har just nu. Får lite panik ibland när illamåendet inte släpper, trots att jag småäter för att hålla blodsockret uppe. Det är kämpigt på jobbet att låtsas som ingenting ibland, kan jag säga. Jag har dessutom uniformsyrke där det blir en del tryck över magen pga utrustning, inte så hårt att det blir farligt utan bara väldigt obehagligt, så jag räknar lite ner dagarna innan jag kan gå ut med det.

Hur klarar ni andra av att jobba just nu?

• Anonym (Humlan)

Hej! 

Jag hänger gärna med i den här tråden! Är i vecka 8+5, BF 5/5.

Har inga barn sen innan. Har försökt i snart 5 år (IVF de senaste 3 åren). Vi gjorde ett avbrytande av graviditet (på grund av kromosomavvikelse) i vecka 17 för lite mer än ett år sedan. Har 10 återföringar bakom oss. Vi planerade nu för ett sista äggplock och började göra förberedelser inför det med bland annat att ändra kost och ta kosttillskott. Och helt plötsligt blev jag gravid spontant vilket jag aldrig varit förut! 

Men med den bakgrunden vi har så har jag svårt att ta till mig den här graviditeten. Vågar inte vara glad då jag vet att det finns så mycket som kan gå fel. Gjorde VUL i vecka 7+2 och då såg i alla fall allt bra ut.

Vet inte hur jag skriver in mig BF-listan, men det kanske bara är att kopiera den i ett eget inlägg? 😅

• Junieverse

Vad roligt att höra era uppdateringar och välkomna till er nya ❤️😍. Jag har mått rätt dåligt de senaste dagarna, mycket yrsel, trötthet och lätt illamående. ärligt i chock över hur vissa klarar gå på jobb som ingenting ??? 

Jag är SÅ glad idag för vi var på vår kontroll och bebis ligger rätt denna gången, min lättnad är så enorm att det inte blev ytterligare ett X 🥹❤️🙏🏻!! Jag är i 5+5 så läkaren såg inget hjärtljud än men allt annat såg fint ut sa han så jag försöker njuta av det. 

Här är en bild min fästman tog på skärmen på besöket 😅

Jag kan uppdatera BF listan så du kommer in Humlan 🌸

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 12
    5/5 - Humlan 
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie
  • yny

Jag var knappt illamående alls med första barnet men denna gång verkar det vara annorlunda! Mådde otroligt illa igår och det var fortsatt idag, framförallt på förmiddagen men även lite nu efter jobbet. Aptiten är också påtagligt påverkad. Förra graviditeten fick jag aversion mot kaffe och choklad (två saker jag normalt älskar haha) men än så länge känner jag inget sånt, men tror det kom nån vecka senare förra gången.

Brösten är mycket mindre ömma nu, lite nojigt men försöker att inte övertänka 🥲

Tänkte fel också, mitt VUL blir i 8+6 (inte 7+6 som jag tänkte först). Det är för övrigt också nåt jag märkt - jag har blivit så otroligt disträ?! Rörig och snurrig 😅 

Sen lite TMI men hur funkar era magar? Jag är bubblig och gasig men har fått så jäkla mycket strul med diarre också 🙈 det ihop med illamåendet för att man känner sig lite matt! 

Har gått bra att jobba fram till idag egentligen, idag var det jobbigt när illamåendet låg på. Är i 6+2 idag.

• Annpor
    Nanathalie skrev 2025-09-28 16:11:47 följande:

Hej alla maj-mammor! Och grattis till era plus!

Jag plussade på 8/9dpo och är beräknad så sent som till den 30/5. Är 35 år och har 2 barn sedan tidigare på 8 och 12. Inga gemensamma med min fästman dock.

Att plussa efter missfall "hits differently". Jag försöker att inte stressa upp mig för mycket, men det är lättare sagt än gjort. Jag har 3 mf med mig detta året, 1 ma och 2 kemiska. Jag har testat och sett hur testen ökat i styrka tills de blivit riktiga dyestealers. Inväntar nu ett 3+ på digitala, sedan ska jag lägga ner testandet och försöka lita på kroppen. Nu har jag dessutom progesteronvagitorier och hoppas den lille vill stanna. Tänkt göra ett privat viabilitetsultraljud någon gång efter 8+ och därefter skriva in mig hos bm.

Mina symtom är en förlamande trötthet (minns inte detta från föregående graviditeter) ömma bröst och knepig smak/lukt. Aptiten kommer och går. Har också växtvärk i livmodern. Försiktigt optimistisk men också realistisk med min egen statistik i ryggsäcken. Hoppas såklart till varje pris att det blir en majbebis nu ????

Kram!

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 123
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    28/5 - Junieverse
    30/5 - Nanathalie

Men HEJ! Vad fint att se fler namn som följts genom olika bim trådar. Välkommen! ????

• Annpor

Det här illamåendet är inte att leka med alltså? Nån som har tips på hur man kan hålla det i schack? Försöker att småäta och hjälper ändå lite, men finns fler lifehacks för detta? Oerhört trött också. Olidligt trött 😂?

Men tänker att det är bra att ha symtom! Hur mår ni andra? Illamående? Trötta? 

Ska på VUL på torsdag, ringde idag och fick snabb tid. Känns så skönt! 

• Junieverse

Kan relatera till problemen med magen 🤣 jag kan gå från vara förstoppad till Motsatsen och vi ska inte ens tala om hur gasig jag känner mig 😆? 

Hur är er sömn ? Jag får snart krupp på att jag vaknar varje natt vid 03/04 tiden och kan absolut inte somna om på iallafall en god timme eller så?

• yny
    Junieverse skrev 2025-09-29 19:09:33 följande:

Kan relatera till problemen med magen 🤣 jag kan gå från vara förstoppad till Motsatsen och vi ska inte ens tala om hur gasig jag känner mig 😆? 

Hur är er sömn ? Jag får snart krupp på att jag vaknar varje natt vid 03/04 tiden och kan absolut inte somna om på iallafall en god timme eller så?

Jag har det precis likadant med sömnen! Vaknar ofta mitt i natten och kan inte somna om???? 
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜