Bf - Maj 2o26 👣💜
Tack. Nej barnmorskan benämnde det som blodansamling, ringde igår och då sa dem att det är hematom. Det är 12 x 9,5 mm så det är kanske inte så stort? Det satt till vänster om livmodern ?tryckt åt sidan? så hon. Jag vet inte vad som blir vänster och höger på en ultraljudsbild VS hur det ser ut där inne om det är spegelvänt? Men på ultraljudsbilden var det till vänster. Embryot är placerat rätt långt ner i livmodern så vet inte hur nära det är, känns mer om vid sidan. Ska på ett nytt VUL imorgon (mitt ?officiella? hos den behandlade kliniken, de flyttade datumet fem dagar pga något som körde ihop sig för dem). Så därför bokade jag privat den dagen (i tisdags) som vi egentligen skulle ha haft första ultraljudet. I tisdags var det barnmorska som tittade och imorgon ska en läkare titta. Så det blir ju bara bra egentligen. Barnmorskan var inte alls orolig men jag blir det ju mer jag läser om det :/. Håller tummarna för dig och på tisdag! Det kommer säkert gå bra <3 vilken vecka är du i? Jag är i vecka 8+3 idag. Embryrots hjärta slog iallafall och mätte 1,47 cm i tisdags . Hoppas det vill vara kvar <3
Det låter som ett hematom ja, men vet inte varför din läkare inte sa det. Ett hematom är en blodansamling i livmodern. Ett blåmärke på insidan av livmodern!
Det låter läskigt Humlan, jag har inte haft en blödning men oroar mig för mitt hematom varje dag :( att jag gör ngt som inte är bra osv?
Ja - det är ökad missfallsrisk men många graviditeter går också bra. Finns några trådar på Familjeliv som är lugnande (men svårt att sluta noja sig).
Vet ni hur stort det är och vart det är placerat? Mina gynekologer verkar följa det framförallt. Mitt var ca 3x5 cm först och låg en bit ifrån fostersäcken, men sen andra gången jag var där var det ca 1x10 cm, och låg lite närmre fostersäcken men mkt smalare. Jag ska tillbaka på tisdag (nästan 3 veckor sen sist) och är jättenervös!