• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Anonym (Nilo)

Hej allihopa!

Jag är i vecka 12 nu (11+6) och känner mig inte alls gravid överhuvudtaget nu, i princip alla mina symtom är borta förutom väldigt mycket flyttningar och lite trötthet. Vet att det är typiskt för graviditeten just nu då det är ?spökveckorna? och många börjar känna sig bättre vid den här tidpunkten men det finns såklart en liten oro som jag inte försöker tänka på ☺️ Jag har kub på fredag 14/11 så inte långt kvar nu, har inte haft något tidigt ultraljud så har inte fått se lillen än. 

Är det någon mer vars symtom i princip försvunnit och inte känner sig gravid?🥰

• RainbowFamilyDreams

Känner samma. Eller rättare sagt, har problem med sömnen och hungern. Mycket mental och fysisk stress och trötthet. Varit hemma från jobbet en vecka och ska diskutera sjukskrivning med Nipt-läkaren på tisdag: har högriskgraviditet pga IVF ihop med högt BMI (strax över 30). Tagit extra progesteron i 8 veckor men slutat nyligen med det. Känner mig allmänt off men saknar en del av de andra klassiska gravsymtomen: inte kräkts heller en enda gång men mått illa en del. Har också lugnat sig nu?

Fick tidigt Mf i vecka 5 i julas så är orolig en del. 
    Ska göra VUL på tisdag sen ta blodprover på onsdag för NIPT. Hoppas på sjukskrivning. Att orka laga mat kan jag göra men då måste jag veta att jag kan sova direkt efter typ haha. Har inte så ömma bröst heller längre, lite känsliga bröstvårtor i kyla bara. Lycka till på Kub, hoppas på goda resultat :). man hittar verkligen anledning att oroa sig för allt..

Anonym (Nilo) skrev 2025-11-09 16:17:38 följande:

Hej allihopa!

Jag är i vecka 12 nu (11+6) och känner mig inte alls gravid överhuvudtaget nu, i princip alla mina symtom är borta förutom väldigt mycket flyttningar och lite trötthet. Vet att det är typiskt för graviditeten just nu då det är ?spökveckorna? och många börjar känna sig bättre vid den här tidpunkten men det finns såklart en liten oro som jag inte försöker tänka på ☺️ Jag har kub på fredag 14/11 så inte långt kvar nu, har inte haft något tidigt ultraljud så har inte fått se lillen än. 

Är det någon mer vars symtom i princip försvunnit och inte känner sig gravid?🥰

• Junieverse

Grattis till alla fina NIPT och mysigt för er att veta om könet 🥰

I fredags fick vi på vår extrakoll se ett friskt litet liv i magen som mätte 11+5 så jag hoppade fram några dagar och går alltså idag in i v 13 ( 12+0 ) helt galet? Jag är så tacksam 🥹❤️!! 

Mår sådär till och från men har varit rätt trött mest nu, tar fortfarande Xonvea men ska börja se om jag kan trappa ner efter nästa vecka. 

Ska träffa läkare enl önskemål från BM pga tidigare historik nu på tisdag och sen har jag Kub 19/11 som nästa steg. Hoppas lilla livet är friskt 🙏🏻❤️
  • Skipper123
    Junieverse skrev 2025-11-09 17:34:32 följande:
    Grattis till alla fina NIPT och mysigt för er att veta om könet 🥰

I fredags fick vi på vår extrakoll se ett friskt litet liv i magen som mätte 11+5 så jag hoppade fram några dagar och går alltså idag in i v 13 ( 12+0 ) helt galet? Jag är så tacksam 🥹❤️!! 

Mår sådär till och från men har varit rätt trött mest nu, tar fortfarande Xonvea men ska börja se om jag kan trappa ner efter nästa vecka. 

Ska träffa läkare enl önskemål från BM pga tidigare historik nu på tisdag och sen har jag Kub 19/11 som nästa steg. Hoppas lilla livet är friskt 🙏🏻❤️
    Åh så fint att se en bild på lillen, kul att det ser bra ut och lycka till på KUB! 😍
  • Skipper123
    yny skrev 2025-11-10 11:10:03 följande:

Vilken fin gravidmage Skipper123 🥰

Åh tack! 😍
    Nyfiken på er andra, dela gärna när det börjar synas, kanske allra redan? 🥳😁
  • Annpor
    Miniblomma skrev 2025-11-09 04:27:15 följande:

Stort grattis till det fina resultatet på NIPT-testet, Björken88! ❤️ Kul att du också väntar en dotter!

Annpor, håller verkligen tummarna att allt går bra för dig framöver ❤️ fint att berätta för storebror, men förstår att det är riktigt tungt att han inte kunde få det beskedet ovan jorden. Kramar ❤️

Som svar på din fråga vet jag bara hur det var på den privata kliniken jag var på, men NIPT-resultatet skulle ta 10-14 dagar och de skulle ringa oavsett resultat. För mig tog det 12 dagar (inklusive fyra helgdagar) innan telefonen ringde. Det ska vara ett och samma ställe i landet som genomför alla NIPT-analyser, så svarstiden borde vara ungefär densamma, tänker jag.

Vilken vecka är du i och hur mår du, Annpor? ❤️

Ja, sjukt tufft det man gått igenom. Försöker tänka positivt, att allt kommer gå bra denna gång! Tack snälla för svar kring NIPT! Förstod det som om att det skickas och analyseras vid Karolinska. Men då får man gott vänta 10-14 dagar, tiden går ju bara så långsamt när man väntar på något. Jag mår bra! Enda symtomet jag har är att jag ständigt är så väldigt hungrig, alltså såååå hungrig. Men annars mår jag som vanligt. Hur mår du? 🥰 Jag är i vecka 11+5 idag. 

Björken88 skrev 2025-11-09 07:01:19 följande:
    Jag gjorde nipt privat då jag anser de som erbjuds av regionen blir för sent och om det skulle visa på komplikationer så är jag långt gången om man behöver ta ett tufft beslut. 
    Men iaf för mig skulle det ta 5-7 arbetsdagar, det tog bara 5 arbetsdagar innan jag fick svar. Barnmorskan skrev ett sms att hon fått provet tillbaka och allt såg bra ut och att jag skulle bekräfta jag sett det så skulle hon skicka ut svaret i ett mail. Detta för att sambon skulle få chans tillsammans med mig kolla könet♥️ Vilket va fint🌸
    Men gör man via regionen så har jag hört det kan ta upp till 3veckor att få svar... 
    Tänk ändå att det kan skilja så mycket mellan region och privat? Lite konstigt ändå. Men antar att det är för att man betalar privat som dom proverna på något sätt prioriteras kanske. Fint att ni fick kolla könet tillsammans, var det en liten flicka ni väntade? ????

• Anonym (Cc)

Karolinska säger alltid 10-14 dagar men lämnar ofta svar tidigare, värt att logga in och se efter om svaret är klart i patientportalen redan en vecka från provtagning 🙏

Annpor skrev 2025-11-10 21:05:22 följande:

Ja, sjukt tufft det man gått igenom. Försöker tänka positivt, att allt kommer gå bra denna gång! Tack snälla för svar kring NIPT! Förstod det som om att det skickas och analyseras vid Karolinska. Men då får man gott vänta 10-14 dagar, tiden går ju bara så långsamt när man väntar på något. Jag mår bra! Enda symtomet jag har är att jag ständigt är så väldigt hungrig, alltså såååå hungrig. Men annars mår jag som vanligt. Hur mår du? 🥰 Jag är i vecka 11+5 idag. 

Jag gjorde nipt privat då jag anser de som erbjuds av regionen blir för sent och om det skulle visa på komplikationer så är jag långt gången om man behöver ta ett tufft beslut. 
    Men iaf för mig skulle det ta 5-7 arbetsdagar, det tog bara 5 arbetsdagar innan jag fick svar. Barnmorskan skrev ett sms att hon fått provet tillbaka och allt såg bra ut och att jag skulle bekräfta jag sett det så skulle hon skicka ut svaret i ett mail. Detta för att sambon skulle få chans tillsammans med mig kolla könet♥️ Vilket va fint🌸
    Men gör man via regionen så har jag hört det kan ta upp till 3veckor att få svar... 
    Tänk ändå att det kan skilja så mycket mellan region och privat? Lite konstigt ändå. Men antar att det är för att man betalar privat som dom proverna på något sätt prioriteras kanske. Fint att ni fick kolla könet tillsammans, var det en liten flicka ni väntade? ????

• Anonym (Såpbubbla)

Inte varit så aktiv i tråden så kanske dags för en liten uppdatering :)

Vecka 12 + 5 idag. När det gäller symptomen har jag genomgående varit förskonad från illamående för det mesta, i princip bara minskat kaffesug. Tröttheten är det som varit mest kännbart, men tror den på det stora hela börjat bli mindre nu. Magen har börjat titta fram sedan ett par veckor men den går lite fram och tillbaka. Ibland är den som en stor ballong, för att sedan nästan inte synas alls haha. Ingen känsla av foglossning ännu, medan det med dottern började kännas ungefär vid den här tiden.

Nu har äntligen KUB gjorts efter många veckors väntan. Varit blandade känslor av hopp och oro över att det kanske inte ska vara igång. Så lättnaden var stor när en liten akrobat rörde sig där inne, började nästan gråta <3 Nu väntan på RUL till strax innan jul. Bebislängtan har verkligen satt igång nu, känns som en evighet till maj!

• Björken88

Ja det är lite konstigt men skulle nog kunna vara så de prioriterar de som gör privat? Eller att de bara är karolinska som gör testerna om man gör via regionen och det blir för högt tryck medans när man gör privat finns det flera olika som kan analyserar testerna? Bara jag som spekulerar utan nån direkt källa här 😅
    Jaa det är en liten flicka vi väntar 🌸♥️ 
  • RainbowFamilyDreams

Gör NIPT imorgon men gjorde ultraljud idag, knytet lever och mår bra. Vecka 11 + 6 idag och knytet är 5,4 ,cm. Så de mest kritiska veckorna är över. Hoppas nu bara på bra resultat på NIPT skulle väl ta typ 10 dagar då det ska till Karolinska: får det gratis i den regionen där jag bor så det är ju skönt. Det tar bara lite tid att få svar. Grattis till er andra så långt!

• Miniblomma

Åh, vad skönt ❤️ Haha ja, tiden kan nästan gå baklänges när man väntar på något sådant!

Jag börjar må bättre efter några lite tyngre veckor med mer illamående och förlamande trötthet. Jag kan fortfarande knappt få i mig något protein dock, så det blir mest kolhydrater i kosten nu tyvärr haha. Nu börjar magen också vilja trycka sig utåt, tycker jag. 13+0 idag här och det ska bli så spännande att se hur magen växer framöver ❤️

• yny

Så spännande att läsa allas uppdateringar och fina resultat på NIPT och KUB! Grattis till er alla ❤️
    Har mitt KUB om knappt en vecka och jag är sååååå nervös. Kan inte minnas att jag var såhär nervös med första barnet men jag var nog mer naiv då 🙈 

Tror att det har börjat vända till det bättre på symtomfronten för mig också. Är i 12+4 idag och har sedan helgen äntligen börjat få tillbaka min aptit och känner bara någon enstaka våg av illamående under dagen nu. Har fortfarande aversion mot viss mat dock, vill att maten ska kännas "fräsch" så allt som är för tungt eller mycket fett går bort. Vill helst äta typ sallader, soppa etc. Eller frukostmat 🥲 Börjar även få tillbaks energin lite (även om jag fortfarande är tröttare än vanligt). 

Kan definitivt känna livmodern nu om jag klämmer lite på nedre delen av magen 🥰 Vet inte om jag tycker att det syns så mycket än men så har jag ju även lite extravikt som nog döljer en del. 

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 &#x1F463;&#x1F49C;