Så kul att läsa hur det går för alla med era majbebisar!
Jag har haft fullt upp och inte varit inne på ett litet tag, men tänkte uppdatera om att även jag nu varit på ?KUB-ultraljud?. Allt såg fint ut så här långt och det var otroligt häftigt att se så mycket kroppsdelar och organ i olika vinklar! Känner mig riktigt lättad fortfarande.
Enligt vårdens system att beräkna graviditetslängd med senaste mens skulle jag vara i vecka 13+5 vid ultraljudet, vilket är gränsfall för KUB, då det kan göras senast i 13+6. Man räknar ju med lutealfas på 14 dagar, men jag har snarare 16-17 dagar och har utifrån när jag bedömer att jag hade ägglossning räknat att jag var i 14+1 vid ultraljudet. Hon som genomförde ultraljudet mätte på dagen exakt samma - 14+1 med samma BF som jag räknat ut, 18 maj. Detta gjorde att KUB-uträkningen inte skulle gå att genomföra, så jag är väldigt glad att jag gjort NIPT redan. Tycker att det var rätt dåligt att boka in mig så sent, men jag slipper ta några konsekvenser nu när NIPT redan är klart. Väldigt skönt oavsett att hon vuxit precis som hon ska och att hon såg proportionerlig ut så här långt!
För några dagar sedan köpte vi barnvagn begagnat. Det är svårt att föreställa sig att vi i maj kommer att ha en liten bebis att köra runt med i den vagnen, om allt fortsätter att gå som det ska ❤️