Inlägg från: Anonym (Cc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cc)

Bf - Maj 2o26 👣💜

Karolinska säger alltid 10-14 dagar men lämnar ofta svar tidigare, värt att logga in och se efter om svaret är klart i patientportalen redan en vecka från provtagning 🙏

Annpor skrev 2025-11-10 21:05:22 följande:

Ja, sjukt tufft det man gått igenom. Försöker tänka positivt, att allt kommer gå bra denna gång! Tack snälla för svar kring NIPT! Förstod det som om att det skickas och analyseras vid Karolinska. Men då får man gott vänta 10-14 dagar, tiden går ju bara så långsamt när man väntar på något. Jag mår bra! Enda symtomet jag har är att jag ständigt är så väldigt hungrig, alltså såååå hungrig. Men annars mår jag som vanligt. Hur mår du? 🥰 Jag är i vecka 11+5 idag. 

Björken88 skrev 2025-11-09 07:01:19 följande:
    Jag gjorde nipt privat då jag anser de som erbjuds av regionen blir för sent och om det skulle visa på komplikationer så är jag långt gången om man behöver ta ett tufft beslut. 
    Men iaf för mig skulle det ta 5-7 arbetsdagar, det tog bara 5 arbetsdagar innan jag fick svar. Barnmorskan skrev ett sms att hon fått provet tillbaka och allt såg bra ut och att jag skulle bekräfta jag sett det så skulle hon skicka ut svaret i ett mail. Detta för att sambon skulle få chans tillsammans med mig kolla könet♥️ Vilket va fint🌸
    Men gör man via regionen så har jag hört det kan ta upp till 3veckor att få svar... 
    Tänk ändå att det kan skilja så mycket mellan region och privat? Lite konstigt ändå. Men antar att det är för att man betalar privat som dom proverna på något sätt prioriteras kanske. Fint att ni fick kolla könet tillsammans, var det en liten flicka ni väntade? ????

Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜