Anonym (Hm) skrev 2025-09-13 23:21:29 följande:
Hela syftet med botox (estetiskt) är ju att rynkor slätas ut Och försvinner: Både argrynkan och pannan är praktexempel att behandla. Jag började med botox av estetiska skäl för några år sedan, men märkte sen att min migrän försvann. Jag kunde ha fruktansvärd huvudvärk som nu var som bortblåst. Idag gör jag behandlingar två gånger om året av båda anledningarna och bekostar det själv. Det är värt priset och blir cirka 4000 om året. Botox kommer inte vara det första alternativ läkarna sätter in om du vill få det via landstinget. Du kommer behöva testa otaliga andra alternativ först. Tycker du att botox hjälper så bekosta det själv, slipp besvären, det arga uttrycket och onödiga läkarbesök.
Enligt den ssk jag gjorde botox hos förra gången kan man inte fylla ut en rynka med botox. Nu har jag ingen rynka än, den har liksom inte satt sig, men den har funnits sedan jag var 20 om jag ansträngt mig.
Man kan däremot släta ut den, innan den satt sig. Men har man väl fått djupa linjer så måste man ha fillers också. Utöver det.
Ja det är så jäkla dyrt bara. Men nog hjälper det. Har gjort botox en gång och vilken skillnad i känslan i pannan, som att pannan blev lugn. Avslappnad. men det är synd att man ska behöva lägga pengarna själv när det inte handlar om något kosmetiskt utan medicinskt. För man har besvär av det.