• Anonym (osäker)

Tror ni det är bullshit eller kan det vara sant

Tidigare i sommar så hade jag sexträffar med en äldre kille. Jag gav upp för sexet var för dåligt. Nu har han hört av sig igen och frågade om att ses, jag tackade nej. Han frågade varför, att han aldrig förstod vad han gjorde fel. Var det för han somnade frågade han. Sista gången så slutade det med att jag onanerade honom och han kom, jag låg bredvid han höll om mig och sen hände inget mer. Till sist slumrade han till. Jag kände mig inte nöjd eller tillfredsställd, jag måste inte komma för det kan vara svårt men han kunde ju bry sig åtminstone. Och sexet var inte speciellt bra innan den här avslutningen heller. Så vaknade han sen till, frågade hur det känns och jag svarade att det känns som att jag vill vara ensam nu. Så han gick.

Och nu ett par månader senare när han frågar om jag inte vill träffas mer för han somna så svarar jag ja du tycker tydligen sexet ska vara slut när du fått ditt, jag vill ha någon som bryr sig.

Han skyller på att det var för han var trött och han tror det blir annorlunda om vi inte ses mitt i natten. Men han gjorde likadant första gången, inte somnade men att han när han sprutat liksom slutar helt intressera sig för mig och min njutning, sexet är slut. Och den gången TROR jag att det var tidigare på kvällen men jag är osäker.

Men han tror ändå det kommer bli bättre om vi ses när det inte är så sent.

Vad tror ni är det bara en ursäkt han drar till med nu?

• Svar på tråden Tror ni det är bullshit eller kan det vara sant
  • Anonym (Vera)

Sex handlar om att ta och ge. För att få det man vill ha måste man kommunicera. Ska man få det man vill ha måste man själv vara aktiv. Visa, prata, testa vad som funkar ihop etc etc.. 

Hur var du när han fått sitt? Om du var tyst kanske han trodde du var nöjd så. 

Klart det kan bli bra,  men det hänger inte enbart på honom. Du är också ansvarig. 

• Anonym (osäker)
    Anonym (Vera) skrev 2025-09-13 11:24:49 följande:

Sex handlar om att ta och ge. För att få det man vill ha måste man kommunicera. Ska man få det man vill ha måste man själv vara aktiv. Visa, prata, testa vad som funkar ihop etc etc.. 

Hur var du när han fått sitt? Om du var tyst kanske han trodde du var nöjd så. 

Klart det kan bli bra,  men det hänger inte enbart på honom. Du är också ansvarig. 

Det jag undrade var om ni tror han ljuger om orsaken nu.
  • Anonym (unni)

Hur har dom andra gångerna varit innan dess då? Du sa att sexet var dåligt, så jag antar att du upplevde att det var dåligt fler än en gång?

• Anonym (osäker)
    Anonym (unni) skrev 2025-09-13 12:26:55 följande:

Hur har dom andra gångerna varit innan dess då? Du sa att sexet var dåligt, så jag antar att du upplevde att det var dåligt fler än en gång?

Ja, jag tycker att det har varit för dåligt innan dess också. Det blev lite bättre efter att vi pratat om det men sen blev det lika dåligt igen. Och efter den där sista händelsen så fick jag nog.

Men tror du att det här med att det var så sent på kvällen var något han hittade på att skylla på nu? Som ett halmstrå att dra i liksom
  • Anonym (unni)
    Anonym (osäker) skrev 2025-09-13 12:33:24 följande:
    Ja, jag tycker att det har varit för dåligt innan dess också. Det blev lite bättre efter att vi pratat om det men sen blev det lika dåligt igen. Och efter den där sista händelsen så fick jag nog.

Men tror du att det här med att det var så sent på kvällen var något han hittade på att skylla på nu? Som ett halmstrå att dra i liksom
    Mm men då verkar det ju vara så han är. Han kanske kan "lära om" sitt sätt att vara, men tror det kräver en del tålamod och jobb.

Vet inte. Har lite samma problem med min partner. Han kommer ofta för tidigt och orkar sällan bry sig om att göra det skönt för mig efteråt. Det händer ibland, men oftast är akten slut när han är klar. Då blir han plötslig väldigt trött och obrydd rent sexuellt trots att han bara några minuter innan var extremt på och energisk......Han har också sagt att det beror på att vi har sex för sent på kvällen/natten. Jag tycker det mest låter som en ursäkt även om det kan ligga lite sanning i det.
  • Anonym (Igenkänning)
    Anonym (unni) skrev 2025-09-13 13:01:44 följande:
    Mm men då verkar det ju vara så han är. Han kanske kan "lära om" sitt sätt att vara, men tror det kräver en del tålamod och jobb.

Vet inte. Har lite samma problem med min partner. Han kommer ofta för tidigt och orkar sällan bry sig om att göra det skönt för mig efteråt. Det händer ibland, men oftast är akten slut när han är klar. Då blir han plötslig väldigt trött och obrydd rent sexuellt trots att han bara några minuter innan var extremt på och energisk......Han har också sagt att det beror på att vi har sex för sent på kvällen/natten. Jag tycker det mest låter som en ursäkt även om det kan ligga lite sanning i det.

Nu kan jag inte svara för din partner, men bara för att ge ett perspektiv på saken (INTE en ursäkt). Jag funkar likadant....inte förlorat intresse alltså men blir absolut SVINTRÖTT efter det har gått för mig. Dock är jag ju fullt medveten om det och vill av den anledningen inte att det ska ske direkt. Sex handlar ju om samvaro. Jag vill ju att min partner ska njuta, så även om nu era män blir så trötta (vilket är fullt möjligt) så får de ju visa intresse av att hitta lösningar på det.

Men tröttheten förstår jag som sagt. Det är inget jag vill, det är så till den milda grad att jag tycker det är ett problem för mig för det känns som om någon har sprutat in sömnmedel i kroppen.

• Anonym (f)

Vissa är så, de tappar intresset när de fått sitt. Så då får de man the fuck up och se till att kvinnan får det mesta före.

• Jimmy75

Har det någon egentlig betydelse om han bara ljuger eller om han faktiskt själv upplever att det var det som var anledningen? Frågan är ju om du anser det sannolikt och rimligt att det blir bättre/annorlunda nästa gång. Även om han talar sanning och agerade så på grund av yttre omständigheter så kan det ju först och främst hända igen....och om det blir likadant nästa gång kvittar det ju för resultatet om han talade sanning eller ljög. Jag tänker att VARFÖR han somnar är ointressant om det inte används för att förebygga att det händer igen.

• Jimmy75
    Anonym (f) skrev 2025-09-13 13:19:28 följande:

Vissa är så, de tappar intresset när de fått sitt. Så då får de man the fuck up och se till att kvinnan får det mesta före.

Man borde ju VILJA att partnern njuter liksom???
  • Anonym (f)

Det är helt ok att ren kroppsligt bli jättetrött när man kommer, inte ovanligt. Det är bara inte ok att strunta i sin partner. Han är vuxen. Han visste detta.

Svar på tråden Tror ni det är bullshit eller kan det vara sant