• Goneril

Min pojkvän säger att han äcklas av mig efter att jag var med om ett övergrepp

Tow2Mater skrev 2025-09-13 17:21:10 följande:
    Håller med. TS du borde lämna.

Din pojkvän har all rätt till sina känslor, men det borde vara en dealbreaker for dig.
    "All rätt till sina känslor"? Nej, det har man inte, inte när ens känsloliv är så stört att man kan känna sig "äcklad" av ett brottsoffer eller, vilket är den mest troliga förklaringen, nämligen att en kulturkrock föreligger. Kvinnor i underutvecklade länder och som våldtagits under krig som en del av krigsföringen riskerar att förskjutas av sina familjer. Dessa kvinnor berättar därför inte vad de blivit utsatta för eftersom de anses ha haft en sexuell upplevelse med förövaren och därför är värda förakt. TS pojkvän tycks dela denna primitiva syn på sexualitet; hon borde ju fått stöd av honom, i stället känner han sig "äcklad". Oavsett pojkvännens bakgrund är han ingenting att luta sig emot, det har han ju bevisat. TS måste omedelbart bryta med honom.
Svar på tråden Min pojkvän säger att han äcklas av mig efter att jag var med om ett övergrepp