Inlägg från: Anonym (Dilemma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dilemma)

Träffa gammal kärlek

Anonym (Klara) skrev 2025-09-17 18:56:17 följande:

Att han kallar dig älskling och hjärtat och inte hade tänkt berätta för sin fru är tydliga tecken på att du bör avbryta kontakten. Han är uppenbarligen inte bara ute efter en middag. Det är inte schysst mot någon att ses. Jag kan inte se att det kan bli annat är problem. 

Vad han än är ute efter så blir det en middag. Endast. Punkt.
  • Anonym (Dilemma)
    Tyra myra skrev 2025-09-17 18:52:14 följande:

Det verkar vara ett genomgående tema här på FL, -att misstänka eller på annat sätt förstora detta med att två tidigare älskande träffas efter lång tid.

Jag anser nog att vuxna människor har mera koll på sina känslor än att de skulle hoppa isäng med en fd. efter 30 år.  Däremot förvånas jag över att man vill träffas och frågar varför vill man träffas?

Varför vill man gå 30 år tillbaka i tiden? Man ska ju gå framåt i livet

Tack, exakt..har inte den minsta tanke att hoppa i säng med honom. Jag vill träffa honom bara för att se honom en gång till..
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-09-17 19:24:09 följande:
    Gå på middagen och prata gamla minnen, sedan sätter ni punkt.
    Och vad alla andra än säger så är hans fru inte din huvudvärk, så länge din sambo är ok med det så bara gör det.

Dottern lär ju iaf klara sig galant en kväll utan dig.
    Exakt 1 h räcker, sen sätter jag punkt. Knyter ihop säcken.
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-09-17 19:24:09 följande:
    Gå på middagen och prata gamla minnen, sedan sätter ni punkt.
    Och vad alla andra än säger så är hans fru inte din huvudvärk, så länge din sambo är ok med det så bara gör det.

Dottern lär ju iaf klara sig galant en kväll utan dig.
    Exakt 1 h räcker, sen sätter jag punkt. Knyter ihop säcken.
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Träffas!) skrev 2025-09-17 19:41:19 följande:

Jag tror på att träffas men vill gärna rekommendera en film som berör ett liknande tema där en gift kvinna efter många år får oväntat besök av sin barndomsförälskelse. Filmen heter Past Lives och var Oscarsnominerad 2024. Den lämnar mycket att fundera över särskilt kring vad som kunde ha varit. Skulle jag ha varit i din situation skulle jag ha velat se filmen innan mötet.  

Tack för tipset!
  • Anonym (Dilemma)
    molly50 skrev 2025-09-17 21:09:37 följande:
    Nej,men att han skriver hjärtat och älskling till dig borde väl ändå ge dig vissa hintar?
    Det gör man inte till någon man bara avser att vara vän med.
    Jag tänker iallafall inget mer än träffa honom en gång.
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Hasse) skrev 2025-09-18 07:14:05 följande:

Har inte läst allt men vet din gamla fling att du berättat för din nuvarande att ni tänkt ses?
    Att han inte sagt nåt till sin fru är ju ett ganska tydligt tecken på att det inte är lika oskyldigt från hans sida som från din..Förstår inte egentligen syftet med det hela..

Ja det vet han och jag föreslår att han säger till sin fru att hag är hemma tex kl 21, men kan ju inte styra vad hsn sen gör..
  • Anonym (Dilemma)
    Krocko skrev 2025-09-18 09:09:06 följande:
    Och särskilt inte till någon man inte träffat på 30 år!
    Hade min man skrivit älskling och hjärtat till en annan kvinna så hade han INTE kommit undan med att förklara det med "chargong" eller "slentrian"
    Jag som tolkar det som jargong, vad han sagt till henne..Ingen aning 
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-18 11:19:56 följande:

Men Herre Gud...!

Varför spekulera i vad han tänker och säger.  TS måste ju vara en vuxen kvinna, då det är 30 år sedan de senast sågs. Hon  är fullt kapabel att äta en bit mat tillsammans med sitt X.   Detsamma gäller X:et.

Hur och varför hans fru reagerar är hans huvudvärk inte TS.

Tack, tycker de flesta lägger höga växlar här. Jag tänker INTE ligga med honom. Och hans sak Att prata med sin fru..
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-18 15:01:13 följande:

Men Herre Gud !

Vem har sagt att X:et är TS stora kärlek?  Har TS sagt detta? eller är det era fantasier som spökar?

Det hela är bara så ljöligt! Vuxna människor kan träffa varandra utan att ställa till scener eller drama.  Vi ni ha detta får ni väl streama någon populär fiction serie.

Ja detta har ju spårat ur..
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-09-18 16:07:41 följande:
    Var står det att de ska "gå på dejt"?
    Visa gärna.

Mvh
    Erfaren kvinna, säkert mer erfaren än du.
    Just så..det är ingen date!
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (F) skrev 2025-09-18 16:31:03 följande:

Varför är det så viktigt att träffa den här personen? 

Viktigt o viktigt..
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-18 17:34:26 följande:
    TS kan ha många orsaker att träffa x:et. Vi behöver inte känna till dem. 

För övrigt så har jag fortfarande kontakt med vänner och bekanta som flyttat. Några av dem har jag i min ungdom haft förhållande med men detta spelar ingen roll idag. Vi möts talar om livet, och har trevligt. 

Det är inte så att man återupptar något gammalt förhållande bara för att man träffas. Jag tycker däremot att X:ets fru verkar otroligt överspänd och borde för sin egen skull tagga ner lite. 
    Ja frun har absolut inget att oroa sig över.
    En kram kommer han kanske att få men inte mer.
    Tycker det är synd att hon ska känna sån oro över detta.  Hon är väldigt arg tydligen.
  • Anonym (Dilemma)
    Lynx123 skrev 2025-09-18 19:44:47 följande:
    Det är så svårt när man bara har en sida av historien. Han verkar onekligen inte ha några problem att gå bakom sin livspartners rygg. Inte så konstigt att hon blir arg - det här är nog inte första gången som han behandlar henne så.
    Hur han är mot henne har jag ingen aning om..
    Jag är iallafall uppriktigt mot min sambo.
  • Anonym (Dilemma)
    Lynx123 skrev 2025-09-19 15:42:45 följande:
    Fast du vet ju en del - hur han inte berättat för henne och vad han kallar andra kvinnor än sin hustru. Det säger väl en hel del...
    Jo det är ju inte. Snällt
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (jury) skrev 2025-09-18 22:08:49 följande:

Om TS verkligen har så ärbara avsikter med det planerade mötet på tu man hand i främmande land, är det nog en risk att mötet blir en antiklimax för henne. Hon riskerar att möta en halvgammal gubbe med tvivelaktig karaktär som pressar på för att han bara har en sak i huvudet. Kanske inte den värdiga slutscenen som hon hade hoppats på, om hon nu kanske mer tänker sig att det skall vara belevat som i en fransk film..

Är det detta som hon vill skall bli avsluts minnet av hennes första stora kärlek?

Jag vet hur han ser ut nu..så det blir ingen överraskning..
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-09-19 05:08:13 följande:
    Nåja, ts lär ju vara en "halvgammal" tant också i så fall. Flört

Det var inte dåligt vad negativ du vär.
    Kan ju bli jättekul att återses.
    Ja vi är halvgamla båda två ;)
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (X) skrev 2025-09-19 18:34:32 följande:
    Är ni det? Gamla vänner?
    Hur mycket har ni umgåtts vänskapligt sen det tog slut?
    Hur ofta har ni hörts av genom åren?
    Eftersom vi bor i olika länder har vi inte rräffats sen dess.. hittade honom på Facebook..
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-20 15:42:18 följande:

Varför hålla på och spekulera om något vi inte har ett dugg med att göra?

Jag kan förstå att TS, om hon är en frekvent besökare här på FL slänger ut frågan här men varför ifråga sätter ni hennes motiv att träffa det där gamla X:et?

Hon hittade honom på FB och tyckte det skulle vara kul att träffas i gen efter 30 år. Vi vet inte varför de gick skilda vägar och bör inte heller spekulera i det. 

Vi vet att hon reagerar på sätter han uttrycker sig på. Det är inte vanligt att vi i Sverige kallar varandra för Hjärtat och Darling, men i engelskpråkliga länder är detta väldigt vanligt. 

Hon har fått höra av sitt X att hans partner är svartsjuk och det kanske är ett problem för honom.  Men det är hans problem, inte TS eller vårt.

Jag tycker att många överreagerar och drar in moraliska och etiska synpunkter på TS helt i onödan.  Det verkar onekligen som om man vill klanka ner på andra och finner nöje i det. Detta ställer jag inte upp på

Någon som förstår mig!
  • Anonym (Dilemma)
    Anonym (Va...) skrev 2025-09-22 23:56:53 följande:
    Det spelar ingen roll vilka avsikter han har. TS har hela tiden berättat att hon inte har några romantiska avsikter utan tycker det skulle vara trevligt att ses efter 30 år.  Det är inte ett dugg naivt av TS. Vuxna människor kan umgås över en middag utan att hoppa i säng.  Och hon är ju helt öppen mot sin partner om detta så vart ser du problemet?  Att han kallar henne hjärtat och älskling och detta skulle få hans fru att bli lessen och gråta visar på två saker 1, Hans fru är nedveten om deras konversationer alltså sker de inte bakom hennes rygg, som du brukar uttrycka dig.  2,  X:et och hans fru har någon sorts internt spel på gång som med stor sannolikhet har med svartsjuka att göra.  Detta har TS ingenting med att göra.

Ärligt talat om jag vore  TS skulle jag nog bli lite förb...nad över att bli indragen i spelet.
    100%
Svar på tråden Träffa gammal kärlek