Anonym (Jessa) skrev 2025-09-27 23:58:31 följande:
Skaffa dig kompisar först.
Jag förstår hur du tänker. Men jag är en ganska introvert person som inte har något behov av att ha många vänner eller ett stort umgänge. Men vill gärna uppleva kärleken någon gång. Och få ge.
Anonym (Väldigtvanligt) skrev 2025-09-28 00:40:09 följande:
Fast vissa av oss kvinnor har valt bort romantisk kärlek just för att vi blivit svikna innan och trott att det handlat om kärlek när mannen mest velat ha en sexdocka och passupp (någon som tar hand om hushållet). Så för min del söker jag bara män för tillfälligt sex numera. Skulle jag vilja bli ihop med en man "köper jag inte grisen i säcken" utan försöker se de praktiska fördelarna med ett förhållande, och det är många kvinnor som gör så idag.
Men då får du närhet via sex då? Jag får ju inte det heller. Och det är ju inte hälsosamt för en människa i min ålder.
Anonym (Polipp) skrev 2025-09-28 07:57:57 följande:
På en hockeymatch träffar man väl inte nya kompisar? Det är bara en massa människor på samma ställe. Kompisar träffar man i sammanhang där man har möjlighet att göra saker tillsammans och prata lite. En kör, en brädspelsklubb, ett handbollslag, mopedmekarklubb, fågelskådarförening mm.
Är du lite rädd för såna ställen, där du tvingas prata med folk du inte känner? I så fall är det övning som gäller. Kanske med ett samtalsstöd från vården som kan stötta och peppa.
Släpp det här med att stöta på tjejer! Du behöver i första ett socialt liv med relationer till bekanta, kanske släktingar om de är vettiga och några vänner. Leta efter kompisar. Av båda könen. Se kvinnor du möter som potentiella polare, inte som potentiella flickvänner.
Ytterst få kvinnor vill vara sin mans enda sociala kontakt. Det är en skittung börda. Jag hade aldrig ställt upp på det - att vara någons sociala livboj. Och när relationen är slut är du ju ensam igen. Du behöver inte primärt en kärleksrelation - du behöver umgås med folk.
Nej det gör man inte, men jag ger mig ut iallafall (hatar att bara vara hemma). Jag är inte så rädd för att träffa nytt folk sådär, jag reser ju en hel del och träffar många nya människor på vandrarhem och hittar på saker. Ja du kanske har rätt i det där gällande att inte stöta på tjejer, men samtidigt har jag under många år känt mig stressad över att hitta min första flickvän. Alltså som sagt det där med "sin mans enda sociala kontakt". Jag har inget store behov av ett stort umgänge. Men jag vill ha någon. Någon att mysa med och leva med.