• RainbowFamilyDreams

Mer molvärk i v.6 igen? Tacksam för svar

Hej. Har precis lyckats plussa via en frysåterföring på IVF och är i vecka 5+3. 
    Förra veckan hade jag mycket intensiva mensliknande ?kramper? under nätterna och dagarna typ 3 dagar i sträck, som varvades med vanlig molvärk. Trodde mensen skulle komma då men det gjorde den inte. Det lugnade ned sig sedan på fredagen/lördagen. Har ett tidigt MF med mig så nojar varje dag..

Det lugnade sedan ner sig, och har känt mer dov molvärk lördag- till och med igår. Då började det kännas lite mer som mensvärk igen och såg ut som jag kanske hade en liten superlätt ljusbrun spotting (blandats med progesteronet som jag tar). Men det har inte kommit mer sen. Men vaknade idag lördag och tycker det känns mer värk igen. Inget illamående än men är jättetrött och lite ömma bröst (kan bero på prog också). Men nån annan som upplevt att det började kännas mer igen i v 6 typ, eller hur har det vart för er? Tack för svar!

• Svar på tråden Mer molvärk i v.6 igen? Tacksam för svar
  • yny

Jag är i v 6+0 idag. Kände molvärk precis efter plusset och sen har det varit rätt lugnt, men nu senaste två dagarna är det tillbaka igen. Har ett barn sen tidigare och minns att molvärken kom och gick nästan hela första trimestern! Så jag tror att det är helt normalt att det kommer och går ❤️ 

• RainbowFamilyDreams

Tack för din input :) det är värdefullt!

yny skrev 2025-09-27 08:35:33 följande:

Jag är i v 6+0 idag. Kände molvärk precis efter plusset och sen har det varit rätt lugnt, men nu senaste två dagarna är det tillbaka igen. Har ett barn sen tidigare och minns att molvärken kom och gick nästan hela första trimestern! Så jag tror att det är helt normalt att det kommer och går ❤️ 

• Anonym (Lina)

Jag har haft molvärk i början av alla mina 3 graviditeter, ungefär som mensvärk. Min barnmorska sa att det kan kännas så när livmodern växer. 

• Anonym (Janina)

7+1 här och jag har samma. Har lyssnat på det lilla smultronets hjärta, vilket gör att jag ändå känner mig lugn. Hoppas bara det avtar så man slipper ha ?mensvärk? allt för länge. 

• Anonym (Bruse)

Jag har haft det vid alla mina graviditeter. BM förklarade så att det beror på att livmodern får ett ökat blodflöde och det gör att det känns som mensen ska komma och man får molvärk. Grattis till lillhjärtat.

• Aggie6897

Jag känner igen mig! 

Jag har två missfall i bagaget och är nu på min tredje graviditet. När jag plussade så hade jag väldigt mild molvärk som satt i kanske 20-30 minuter. När jag gick in i vecka 6 ungefär så fick jag en väldigt tydlig värk som kändes precis som att mensen skulle komma vilken sekund som helst. Det kändes till och med så tydligt så jag vaknade av det på natten. ??Värken?? kändes i kanske 5 minuter sen gick den över. Och har nu haft så i några veckor, jag är nu i Vecka 8 och inget blod. Så det är väl bara växtvärk och ser det nu som en positiv grej att det faktiskt händer något i magen! 

Vill tillägga också att jag har varit på ett VUL för en vecka sedan och allting såg jättebra ut, det fanns ett hjärtslag SkämsHjärta

• RainbowFamilyDreams

Jättegrattis till er och fantastiskt för Er! kan även jag uppdatera er med att se ett hjärta picka idag, vecka 7+6 och med ett embryo på 1,47 cm! Heja oss alla och håller mina tummar <3

Svar på tråden Mer molvärk i v.6 igen? Tacksam för svar