Inlägg från: Anonym (Daisy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Daisy)

BF Juni 2026 💕

Granen123 skrev 2025-10-17 15:53:14 följande:

Jag har varit på gyn onsdag och fredag denna vecka för uppföljning av mitt hcg. Detta pga av mitt tidigare utomkvedshavandeskap som jag opererades för i augusti.. fick precis veta att mina värden har dubblerats på 48 timmar 😭😭😭 dem tror nu mera på att detta är en graviditet i livmodern än ett till X och jag ska få komma tillbaka på onsdag nästa vecka för ett nytt VUL. Har varit så nervös att jag velat kräkas denna vecka, att få veta att hcg-nivåerna stiger som förväntat vid en ?normal graviditet? får mig att gråta glädjetårar. Rädslan för ett nytt X har varit enorm. Nu har den värsta nervositeten släppt, så får jag se vad VUL visar nästa vecka <3 ville bara dela med mig av denna glädjande nyhet ❤️❤️❤️

Åh vilken lättnad, gud vad skönt!! Hoppas det går bra på VUL i nästa vecka!

Jag har också haft X men jag känner mig inte så nervös över just det denna gången, det känns inte alls på samma sätt som det gjorde då (då hade jag konstant bruna flytningar sedan innan BIM och mkt svaga test). Då kände jag verkligen tidigt att det var ett X, även om vården vägrade tro mig först. 

• Anonym (Daisy)

Fick mitt hcg-resultat nu, 2283. konstigt för jag fick 3+ bara någon timma innan och det ska man få först vid 2700. Hade hoppats på ett högre värde? ska mäta på måndag igen men det känns ju inte så bra :(

• Anonym (Daisy)

Dåliga nyheter här tyvärr, jag tog hcg för tre dagar sedan som låg på 2282 och nu 72 timmar senare ligger det bara på 3678 så det är nog kört även denna gång. Jag har haft symptom som kommit och gått senaste dagarna och började även ana oråd när CB inte ökade till 3+ när det? borde?. Hade verkligen förhoppning denna gången då det började så starkt :(

• Anonym (Daisy)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-10-20 22:12:18 följande:
    Vilken vecka är du i? 
    Gick in i v5 i fredags och clearblue visade då fortfarande 2-3 veckor. Gav upp de testen och kollar bara hcg test med några dagars mellanrum. 
    Jag är på 5+5 idag, tog proven på 5+1 och 5+4.
  • Anonym (Daisy)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-10-22 18:42:23 följande:
    Hur går det för dig? Tagit fler hcg?
    Jag tog ett nytt hcg idag v 5+6 som låg på 5741 vilket är 56% ökning på 48 timmar. vid det förra provet hade det ökat 37,5 % på 48 timmar så det har gått upp, men det går alldeles för långsamt? fick även en vattning rosabrun flytning idag. Om det ändå ska bli missfall önskar man ju bara att det sätter igång
  • Anonym (Daisy)
    Anonym (Rfsu) skrev 2025-10-23 10:58:29 följande:

Åh :( vad har du haft för symtom? Eller vad har fått dig att tro att det ev är ett missfall? Förutom att hcg inte stiger eller fördubblas inom 48 timmar.. tar du hcg via sjukhuset? Så dem följer upp dig där? <3 all kärlek. 

Nej, jag tar hcg privat. Kollade för jag tyckte stegringen på testen blivit långsammare och fick 3+ först nio dagar efter 2-3. Vilopuls och temp har även sjunkit under veckan, vilket alltid är ett tydligt tecken för mig. Har börjar blöda klarrött nu idag så är ändå glad att jag kollade upp det och inte fick en chock?
  • Anonym (Daisy)
    FingersKrossed skrev 2025-10-24 08:23:16 följande:

Så otroligt orolig.. 😕 appen säger att jag är på 6+5 men hade min ägglossning dag 17 eller 18 så kan ju va minus någon dag. Var hos läkaren igår och tog blodprov alltså 6.0-6+4 och hcg visade endast 1829. Är inte det alldeles för lågt? 🥺 läkaren ska ringa idag men är så nervös.

Det låter väldigt lågt men det beror ju helt på när du haft ägglossning (kan den ha varit ännu senare?). Men det viktigaste är att du tar ett nytt prov för jämförelse, ett prov säger ju inte så mycket. Men med så lågt värde i den veckan du anger så hade jag nog mentalt förberett mig på att något kanske inte stämmer. Håller tummarna för dig!
  • Anonym (Daisy)

Jag tog ett nytt hcg idag som gått upp till 15168, var 5741 för fem dagar sedan. Jag hade en röd ganska kraftig blödning i torsdags men den avtog efter ett par timmar och sedan inget mer. Idag har jag varit illamående pch känt massor av symptom så vet verkligen inte vad jag ska tro? men har VUL på omsdag iallafall så då hoppas jag få lite klarhet.

• Anonym (Daisy)

Var på VUL idag i v 6+6 och var i chock när vi fick se ett tickande hjärta och en graviditet som såg normal ut, mätte till vecka 6+5. Var så säker på att det avstannat. Är såklart jätteglad men kan inte riktigt ta in det och vågar inte lita på det efter både långsam hcg-ökning och blödning i förra veckan.

• Anonym (Daisy)
    Anonym (C) skrev 2025-10-29 10:05:27 följande:
    Stort grattis! ❤️ Allt känns verkligen så skört nu i början. Men just nu ser ju allt bra ut, så försök att njuta just nu. Jag har själv ett MA i bagaget som spökar mycket hos mig just nu, så jag förstår hur du känner. ❤️
    Tack! Har haft 9 missfall tidigare och detta är första gången vi sett hjärtslag ❤️
  • Anonym (Daisy)

Har mått lite illa till och från senaste dagarna och inatt kom första spyan. Jag är glad för alla symptom men bodde över hos mina föräldrar som har sitt sovrum vägg i vägg med badrummet  så det var lite jobbigt (de vet inget ännu). Såklart bjöd de även på ädelostar och salami med vin på kvällen, kändes såå uppenbart att bara ta några digestive och en kopp te istället haha. 

Jag har inskrivning på spec mvc på fredag så har bokat in ett privat ultraljud på torsdag, orkar inte tanken på att sitta hos BM och planerarna graviditeten om det skulle vara så att den inte lever? har inte haft någon mer blödning och inga tecken på att det avstannat då håller tummarna!

• Anonym (Daisy)
    lillemmy skrev 2025-11-04 09:34:36 följande:

Hej, tänkte bara uppdatera er, jag var på ultraljud idag där man kunde se en bebis som motsvarade vecka 8+3 med synligt pickande hjärta, nu håller jag tummarna på att detta går vägen och jag är så tacksam över att ja fick se att allt såg bra ut just nu 🥹🥰 önskar er alla samma lycka ❤️

Grattis, vad skönt då kan du slappna av nu! 😀
  • Anonym (Daisy)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-11-05 09:12:48 följande:

Tidigt ultraljud idag pga tidigare MA.
    Lilla hjärtat slår och hon trodde vi var 7+6 el 8+0 istället för 7+5. Känns bra då jag var bakåt flyttad en vecka med sista MA i samma vecka ❤️
    ååh vad skönt, grattis!!
  • Anonym (Daisy)

många ultraljud nu, kul! Jag var också UL idag, ett privat viabilitetsultraljud och allt såg toppen ut, mätte till 7+6 och tillväxten stämmer med det förra ultraljudet. Hjärtat tickade på snabbt och fint 💕

• Anonym (Daisy)
    Anonym (Rfsu) skrev 2025-11-06 15:38:07 följande:

Vad skönt ❤️ hur lång tid har det varit mellan dina ultraljud? :) vilken vecka gjorde du första? 

Ja väldigt skönt! har mått mycket illa senaste dagarna så då hjälper det ju att veta att det finns en god anledning iallafall! 

Gjorde första ultraljudet den 29 okt, så 8 dagar emellan, mätte då till 6+5. 

• Anonym (Daisy)
    CS12 skrev 2025-11-10 17:54:51 följande:

Hej, som jag misstänkte var det ngt som inte stämde. Tidigare MA satte mig på spänn och under vul för 2v sedan blev jag flyttad bakåt 12 dagar, hjärtaktivitet fanns men jag upplevde den som långsam. Idag hade jag planerat privat ul för att kolla iom jag inte fick ny tid förrän kub i v12. De fann fostersäck som mätte 8+6 och gulsäck men kunde inte se foster eller blodflöde. Så nu sitter jag på sjukhuset för att få det bekräftat, avslutat, och lägga tankar på en till familjemedlem på hyllan. Vi var överens om att tredje gången var sista gången, oavsett hur det skulle sluta - trist nog i ännu ett MA.
    Önskar er alla andra lycka till!! Hjärta

Beklagar verkligen, så tufft att gå igenom. 
Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;