Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

BF Juni 2026 💕

Hej! Jag är v. 5+3. Har två barn, med normal stegring på gravtest. Dom är stora idag 10 o 11 år. Alltid haft tydliga gravsymtom som blivit starka i v 6. Ömma bröst är typ en regel.

Blev gravid 2019 men fick MA, blev gravid igen nu i våras men MA igen i v 7 o ett hcg I v 6+4 på 23 000 trots att den hade stannat av i senast v 5. 

Nu är jag gravid igen, brukar alltid plusa på äl +11 väldigt svagt men tydligt. Jag vet också exakt när jag får ägglossning eftersom jag får kraftiga smärtor från den sidan o får det alltid bekräftat på vul.
    Denna cykeln fick jag äl tidigt, redan dag 11 i cykeln.

Jag testade på bim +3 men plussade väldigt svagt vilket jag tyckte var konstigt. Testade igen efter 2 dagar som vat starkare men ändå svagt för att vara så långt gånger o så har det sett ut. Brukar annars bli väldigt starkt fort.

Tog cb digitalt på bim+ 3 som visade gtav 1-2 veckor,  tog ett till cb digitalt på bim+6 som visade 1-2 igen. 
    I v 5+0 plussade jag starkare o fick v 2-3 på cb digital. 

Mina bröst är inte så ömma alls. Lite hungrig o tröttare bara. 
    Bokade privat provtagning för hcg igår i v 5+2 som visa på 240. 
    Nu är är jag så orolig, detta är ju för lågt för att vara så långt gången som jag är. Ikväll har jag lite molande värk i livmodern o i hö äggstock (som jag ägglossade ifrån) som gör mig orolig. Ingen blödning eller nåt.
    Ska lämna nytt hcg på torsdag morgon men detta verkar ändå vara kört 🥺

lägger in en bild, sista bilden är idag v 5+3

• Anonym (Orolig)

Sista är dagens v 5+4, hur ser ers ut i v 5+4?

• Anonym (Orolig)
    lillemmy skrev 2025-10-15 15:10:08 följande:
    Jag har också ett X i bakgrunden och har inte fått ha mitt tidiga ultraljud än för att ens bekräfta att det sitter på rätt ställe , men med tanke på va du skrev tidigare om ditt ultraljud är jag väldigt glad för det. jag har mitt ultraljud på måndag och då är jag i vecka 5+6 , jag försöker verkligen att inte överanalysera mina symtom men det är i princip omöjligt , jag tar mina HCG prover privat, tar bara 1 dygn under veckorna att få svar , tar man på fredag kan man få vänta tills måndag. 
    Samma här, tar mina privat. Tog hcg I måndags o vat då I v 5+2 som låg på 240 och lämnade nytt idag. Är så.jimlsa nervös. Hcg på 240 o v 5+2 måste ju vara kört 😭
  • Anonym (Orolig)
    lillemmy skrev 2025-10-16 11:35:42 följande:
    Det är inte alls kört, det är ett stort normalspann 💕 håller tummarna 
    Hoppas det ❣️🙏🏽 nytt hcg som visar på 562, så det har mer än dubblerats. Vågar dock inte glädjas än. Tycker fortfarande jag har väldigt låga siffror om jag jämför med mina andra graviditeter. Sist hade jag hcg på 23 000 o det var en missed abortion i v 6. Aja, Vul på tisdag. Längtar ihjäl mig!
  • Anonym (Orolig)

O nu blöder jag, klarrött blod o lite molande värk.

Började imorse med bruna flytningar efter att vi hade sex igår kväll.

Visste att hcg nivån var för låg för den veckan jag är i..

• Anonym (Orolig)
    lillemmy skrev 2025-10-16 20:15:12 följande:
    Jag blödde också efter sex då jag väntade mitt första barn och det var också först bruna flygningar och sedan klarrött men sen avstannade det och blev inget mer jag håller tummarna för att det är så det är för dig med ❤️
    Hade du också som lite mensvärk/molvärk?
  • Anonym (Orolig)
    lillemmy skrev 2025-10-17 10:05:03 följande:
    Japp jag hade det mer eller mindre fram till vecka 12 med dottern, ja va helt säker På att ja fått missfall men bokade ändå in ett ultraljud i vecka 10 som då visade ett sprattlande foster 
    Men åh så mysigt, vilken överraskning. 

Jag blöder fortfarande, inte exakt som mens. Lite mindre skulle jag säga. Rött blod o lite brunt, blandat. Har inte ont, kanske lite molande? Dock så var mitt gravtest imorse lite svagare än för 2 dagar sedan. 

Måste väl vara missfall? Förstår inte varför jag inte blöder "ordentligt". Varför ska testet annars vata svagare..
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-17 13:24:11 följande:

Usch förstår att det känns jobbigt.  När jag haft missfall har det börjat med en lätt blädning som sedan ökat efter några dagar, det har även blivit som en slemmig blödning efter några dagar (man har ju en förtjockad slemhinna att blöda ut). Jag har inte haft så mycket smärta heller, det har varit korta stunder när bitar kommer ut bara.

Om du har en ren blödning som avtar är det inte säkert att det är kört, även om svagare test såklart inte är något bra tecken. när hcg ligger såpass lågt så går det ur kroppen ganska snabbt om det är ett missfall så bör vara tydligt på testen om några dagar. 

Ja jag tror mitt missfall är trögstartat, för hcg bör inte bli svagare.  Ska ju blir starkare liksom. Får se hur det ter sig under helgen.
  • Anonym (Orolig)
    lillemmy skrev 2025-10-17 13:09:28 följande:
    Åh va tråkigt , har du inbokat något mer HCG?
    Nä har inte gjort mer eftersom jag blöder o gravtestet är svagare. Har vul på tisdag så om inte testet blir ännu svagare så får jag se vad vul visar. Men känner mig nästan säker på att det är missfall.
Svar på tråden BF Juni 2026 💕