Inlägg från: LLW |Visa alla inlägg
  • LLW

BF Juni 2026 💕

Hej och grattis till er allihop! Jag hoppar lite försiktigt in i denna grupp.. har ett tungt bagage med många år av ofrivillig barnlöshet, många ivf-behandlingar och 6 stycken missfall. Jag har två barn som är 5 och 3 år, senast i augusti fick jag en kemisk graviditet och nu är det alltså dags igen. Jag är inte optimistisk eller förväntansfull utan rätt pessimistisk tyvärr. Men behöver ändå ventilera alla tankar och känslor. 

jag har haft de flesta typer av missfall; kemisk, ofostrig, MA, spontant.. Dom sker alltid runt vecka 6-7 så tiden fram tills dess kommer vara tuff. 

läser att många av er andra också haft fler missfall och jobbig historik, så det känns skönt att kunna mötas här i all oro och längtan! 

• LLW
    CS12 skrev 2025-10-10 14:19:49 följande:

Grattis! Förstår verkligen känslan du beskriver, även om min resa inte varit lika lång kanske så har den varit krånglig. Som sagt sista två i missfall (MA) varav en blev en liten änglapojke född i vecka 17. Skräcken för att något går fel är så stor att jag helt enkelt inte kan se fram emot det hela ännu. Sist hade jag samma känsla men började få upp hoppet v 15 bara för att ta farväl 2v senare - inte roligt. 

styrkekramar till alla oss med svårt bagage och håller tummar och tår för alla i tråden att resan blir smidig.

Tack och grattis till dig också! Hoppas verkligen det får gå hela vägen för dig denna gång. Kan inte ens föreställa mig ett så sent missfall, det är ju helt förkrossande! Som du skriver så han man ju vid den tiden äntligen börjat släppa oron.. 

när har du BF? Hur mår du hittills? 
  • LLW
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-11 15:13:49 följande:

Jag tog ett test vid lunch igår som var tydligt ljusare än dagen innan, jätteorolig såklart. Tog sedan ett ett par timmar senare som var klart mörkare än dagen innan. 

idag tog jag igen ett test som var ljusare och provade då två stickor i samma urin (doppat i behållare) vid samma tidpunkt, resultatet på bilden nedan! Jag tror dessa test kommer från olika förpackningar då jag tagit ut testen och de ligger blandat, vet inte om det kan vara det men har verkligen tappat förtroendet för rfsu testen nu, tycker alltid de varit konsekventa innan... 

Men gud är det sant! Det är ju jättestor skillnad, helt sjukt! Fan jag har ett paket rfsu hemma som jag tänkte testa med imorgon men nu vet jag inte om det är värt. Kör alltid från billigatester.se annars för dom är överlägset bäst men nu hade jag inte beställt och köpte rfsu på apoteket. Men kommer få ångest om dom visar svagare än dom andra gjort?
  • LLW

Usch nu ser det inte lovande ut.. är 14 dagar efter ägglossning, 3 dagar efter beräknad mens och idag såg strecket svagare ut än igår. En timme senare såg det starkare ut, men vad jag har läst mig till ska man inte lita på det.. usch jag avskyr rfsu?s tester. Och man ska ju absolut inte byta mellan olika märken inser jag. Skulle ha haft fler av mina vanliga hemma, men nu tror jag att det är en kemisk graviditet igen, precis som i augusti, så jag vill inte lägga pengar på fler tester. Provar imorgon men är det inte starkare då så kan jag konstatera att det stannat av. Så jävla påfrestande allt detta är. önskar att det bara kunde få vara enkelt för en gångs skull? 

lägger in bild på dagens test, ena är inom 5 minuter och andra en timme senare, när det blivit starkare. Men fortfarande svagt för att vara 2 veckor efter ägglossning. 

• LLW
    Anonym (Tredje) skrev 2025-10-13 10:58:14 följande:
    Är det första urinet? 
    Köp ett annat test och prova
    Sjukt påfrestande med kemiska graviditeter, jag hoppas det inte är det ❤️
    Ja det var första. Ska testa imorgon igen och är det svagare så vet jag. Såhär dags ska det vara starkare och öka, så jag tror att det är kemiskt ännu en gång :( 
  • LLW

Jag blir galen! Hade räknat med att testet skulle vara blankt idag eftersom att det var så svagt igår.. men nu är det lite starkare än gårdagens, men ungefär som i förrgår. jag Är så förvirrad! Tog det sista rfsu testet så nu har jag inga tester kvar.. får väl köpa nya antar jag för detta kan ju uppenbarligen gå hur som helst.. usch vad påfrestande! 

här är dagens test underst och gårdagens överst. Dom ser svagare än på bilderna än i verkligheten.. men på ÄL + 15 brukar jag ha starkare. iof har jag aldrig använt rfsu tidigare.

• LLW
    Linnea1986 skrev 2025-10-14 15:20:43 följande:

Hej, haft svaga positiva gravtest sen i söndags, idag tog jag även ett digitalt som visar 1-2 veckor. Men så himla nervös o tror det värsta direkt nu tack vare att i augusti hade jag en kemisk graviditet 
    Jag hade också en kemisk graviditet i augusti, plus 5 missfall sedan tidigare så jag är likadan. Nervös och tror inte på att det kommer gå vägen. önskar man kunde hoppa några månader fram i tiden 
  • LLW
    Linnea1986 skrev 2025-10-14 22:34:57 följande:
    Ja mår verkligen inte bra av detta, kmr ju bli knäpp på köpet, vill bara de ska gå minst 2 veckor till så att man kke förstår att de inte blir en kemisk, men övertänker verkligen allt just nu. Önskar man kunde ge oron till pappan till barnen så dom förstår lite
    Verkligen, hade gärna delat den här bördan.. I vårt fall så är det absolut jag som allra helst vill ha ett till barn, även om han såklart är med på det. Men oron jag känner är inte samma sak för honom, och då känner jag mig så ensam. Skönt att vi är fler här som kan dela med oss och stötta! 
  • LLW

Dag 16 efter ägglossning och nu känns strecket äntligen starkt nog?
  • LLW

35 år
    BF 17/6
    Tredje barnet, våra två andra är 5 och 3 år gamla. 

• LLW
    Anonym (C) skrev 2025-10-19 13:07:14 följande:

37 år, bf 21 juni, tredje barnet.

Berättade precis för min man. Han blev precis som jag förväntat mig tyst och kall och gick undan. Var förberedd på det så jag låter honom hållas. Önskar bara att jag visste hur länge det kommer att vara så, men nu är det som det är och jag vet att det bästa jag kan göra nu är att ge honom space. Det blir bra senare.

Går in i vecka 6 idag. 🥰

Åh vad jag känner igen mig. När jag blev gravid förra sommaren, med tredje barnet, reagerade min man likadant. Tyst och kall. Till slut släppte det och han började längta och se fram emot barnet, trots att det var oplanerat från bådas håll. Den gången slutade det i missfall, och han ville inte försöka igen. Men efter mycket diskuterande bestämde vi oss för att testa igen. Två missfall till senare så är jag nu gravid för fjärde gången på ett år och det togs emot bättre av mannen, även om jag vet att det är jag som mest ser fram emot det. Dom har lite längre startsträcka innan dom inser hur bra det kan bli. 

Hur gamla är dina barn? Och hur har det känts idag? pratar ni eller är ni helt tysta? 

• LLW
    Anonym (C) skrev 2025-10-20 15:14:06 följande:

Vi blev oplanerat gravida även för 3,5 år sedan och den gången slutade det i missfall. Det är som sagt oplanerat även denna gång - men samtidigt är jag helt trygg i mitt beslut att behålla och han vet detta sedan innan (vi har kört med säkra perioder kombinerat med kondom och jag har varit tydlig med att det är upp till honom att se till att det inte blir någon graviditet, han har t.ex. haft möjligheten att sterilisera sig vilket han inte vill). 

Vi har inte pratat om "det" något mer, men han har bara vetat i ca 24 timmar. Däremot är han normal mot mig kring barnen, igår kväll spelade vi sällskapsspel ihop till exempel. Och det känns helt ok att hålla det så just nu. Tror inte vi kommer att prata om graviditeten förrän om några veckor när det börjar bli mer verkligt, jag vill gärna göra NIPT också. 

Men vad skönt att höra att din man blev mer positiv! Hur gamla är ni och era barn sedan tidigare? Våra är 8 och 10 år gamla. :) 

Det låter som vi haft liknande upplevelser då. Vi pratar inte riktigt om det nu, jag Vet liksom inte vad jag vill säga till honom i det här läget. Men det känns ensamt. Tankarna går ju på högvarv hela tiden.. Började dessutom blöda igår, precis samma dag som mina sju andra graviditeter, och det känns så jäkla jobbigt.. 

Jag är 35 och min man 37, barnen är precis fyllda 3 och 5 :) Så dom skulle inte riktigt hinna fylla innan den här lilla är beräknad. För er del blir det ju en liten sladdis ändå! Hur känns det? Tror du barnen kommer bli glada? :) 

• LLW
    Anonym (C) skrev 2025-10-27 09:35:40 följande:

Har känt så mycket stickande och att det spänt kring livmodern förra veckan, igår insåg jag att jag inte känner något.Oron slår till direkt. Vet att symptomen kan variera enormt (hade inga alls med första barnet förutom en förlamande trötthet), men nu bokade jag in ett privat ultraljud imorgon iallafall. Behöver veta hur det står till, kan inte vänta. Hoppas få se hjärtslag. 6+3 imorgon <3 

Förstår dig helt <3 det här är min åttonde graviditet, och jag har alltid varit helt knockad av illamåendet vid det här laget. Tagit alla möjliga mediciner men inget har hjälpt, och denna gång mår jag bara pyttelite illa om jag inte ätit på några timmar. Sen har jag ju fått 6 missfall, så i mitt fall betyder ju inte symtom att något är rätt, men avsaknaden känns ändå oroande.. Vad skönt för dig att få komma in imorgon och titta. Håller tummarna för dig! Jag ska boka in ett tills i slutet på veckan. Är i 6+1 idag så vill vänta ett par dagar till, men är inställd på att det är en ofostrig graviditet igen :( 
  • LLW
    Anonym (C) skrev 2025-10-27 17:00:31 följande:
    Fy sjutton, jag har själv gått igenom två missfall och tyckte att det var oerhört jobbigt. Håller verkligen tummarna att det går vägen för dig denna gång ❤️❤️❤️

Tiden jag bokat imorgon avbokades - tydligen gjorde de inte vul där, bara ul från 8+0. Men jag hade ju verkligen snöat in mig på detta, så spontanbokade en tid på en annan mottagning nu samma eftermiddag istället. Fick se en liten liten plutt med hjärtslag och daterades till 6+2 med bf 19 juni precis enligt mina egna beräkningar ❤️ Nu hoppas jag att den stannar ❤️
    Men grattis! Åh vilken lättnad ändå, även om det är långt kvar så är ni ju ett steg närmare nu <3 
  • LLW
    FingersKrossed skrev 2025-10-27 16:28:34 följande:

Jag har inte varit jätte aktiv i tråden men iaf skrivit något inlägg. Det blev iaf missfall här. 😔 vet att det kommer bli bättre men det är såklart en stor sorg. Jag vill iaf önska resten ett STORT lycka till ❤

Beklagar <3 Låt dig känna all den sorgen och ge dig tid att läka och komma tillbaka. Kram till dig! 
  • LLW
    Anonym (W) skrev 2025-10-28 12:06:42 följande:

Jag har bf 10/6, är i vecka 8 nu 7+5 och haft mensliknande blödning sedan i söndags. Gör ingenting annat än att springa på toaletten och kolla.. är livrädd att något ska vara fel. Pratat med gyn som menar på att det kan vara missfall men det behöver inte vara det då jag inte har speciellt ont och inga klumpar/rikliga blödningar? men jag har sån oro i kroppen? ska ringa igen på torsdag om blödningarna fortsatt tills dess.. håller på att googla ihjäl mig på symtom/missfall och vad som är normalt och inte? 

Mensliknande blödning, rött blod, inga klumpar, inget slem, inte någon särskild smärta, blöder inte ens ned ett trosskydd på en hel dag. Men tankarna snurrar på en ändå.. 

Jag förstår din oro <3 jag har haft blödningar i alla mina graviditeter, dom som slutat bra och dom som blivit missfall, så det kan verkligen vara ingenting! att du inte har ont bådar ju iallafall gott! har du gjort något VUL än? 
  • LLW
    Anonym (BFjuni) skrev 2025-10-28 22:31:04 följande:

Jag fick reda på igår att vi väntar tvillingar. Är i chock och jätteorolig.. 

Wow! vilken chock det måste vara. Har du barn sedan tidigare? 
  • LLW
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-29 09:38:02 följande:

Var på VUL idag i v 6+6 och var i chock när vi fick se ett tickande hjärta och en graviditet som såg normal ut, mätte till vecka 6+5. Var så säker på att det avstannat. Är såklart jätteglad men kan inte riktigt ta in det och vågar inte lita på det efter både långsam hcg-ökning och blödning i förra veckan.

Åh förstår dina blandade känslor! Men just NU är allt okej! Det finns ett litet hjärta där inne som slår precis som det ska <3 försök och koppla bort det negativa iallafall idag, för du är gravid och den lille mår bra! Unna dig själv en dag av glädje! 
  • LLW
    Anonym (W) skrev 2025-10-30 15:23:09 följande:

Jag träffade läkare idag och det syntes ingenting i livmodern, varken foster eller spår av en graviditet.., blev rätt snabbt ta blodprover och prat om utomkvedshavandeskap? jag är i total chock och tårarna bara rinner.. Jag önskar er andra all lycka till! 

Nej fy vad tufft! Usch jag beklagar, vilken tomhet du måste känna :( Stor kram till dig, hoppas det inte är utomkvedes så att du slipper ev operation. 
  • LLW

Imorgon har jag ultraljud bokat 10:30. Är i vecka 6+5 då och förväntar mig se en tom hinnsäck. Har en sån stark magkänsla att det här är en ofostrig graviditet igen.. Kan inte ens föreställa mig att få se hjärtslag. Idag började jag må illa, vilket jag brukar ha börjat gjort för en vecka sen i alla andra av mina graviditeter. Så det känns som att hcg har utvecklats för långsamt för att ge symtom. Vill bara få det överstökat nu känner jag. Dessa veckor är vidriga på alla sätt. 

Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;