BF Juni 2026 💕
Hej. Grattis!
Just plussat och bf 10 juni. Har två missfall i bagaget varav ett i v. 10 och ett i v. 17. Är +40 så lite skeptisk ifall det kommer gå vägen denna gången, men hänger gärna här så länge det varar. :)
Hej. Grattis!
Just plussat och bf 10 juni. Har två missfall i bagaget varav ett i v. 10 och ett i v. 17. Är +40 så lite skeptisk ifall det kommer gå vägen denna gången, men hänger gärna här så länge det varar. :)
Hej och grattis till er allihop! Jag hoppar lite försiktigt in i denna grupp.. har ett tungt bagage med många år av ofrivillig barnlöshet, många ivf-behandlingar och 6 stycken missfall. Jag har två barn som är 5 och 3 år, senast i augusti fick jag en kemisk graviditet och nu är det alltså dags igen. Jag är inte optimistisk eller förväntansfull utan rätt pessimistisk tyvärr. Men behöver ändå ventilera alla tankar och känslor.
jag har haft de flesta typer av missfall; kemisk, ofostrig, MA, spontant.. Dom sker alltid runt vecka 6-7 så tiden fram tills dess kommer vara tuff.
läser att många av er andra också haft fler missfall och jobbig historik, så det känns skönt att kunna mötas här i all oro och längtan!
Grattis! Förstår verkligen känslan du beskriver, även om min resa inte varit lika lång kanske så har den varit krånglig. Som sagt sista två i missfall (MA) varav en blev en liten änglapojke född i vecka 17. Skräcken för att något går fel är så stor att jag helt enkelt inte kan se fram emot det hela ännu. Sist hade jag samma känsla men började få upp hoppet v 15 bara för att ta farväl 2v senare - inte roligt.
styrkekramar till alla oss med svårt bagage och håller tummar och tår för alla i tråden att resan blir smidig.
Hej alla test-galna i denna tråd (no offence).
Jag har aldrig tidigare omtestat efter att plussat, men har heller aldrig tidigare använt CB m veckoindikator. Så, nu för er att förklara för mig vad allt betyder eftersom jag föll för grupptrycket att kolla progression.
Sista mens 3 sept
Testade positivt, då 1-2v m. CB 3 okt
Omtestat positivt, nu 3+ m. CB idag, 14 okt.
Förstår att det indikerar på att det går åt rätt håll men fattar inte mer än så. Är det normalt att skippa 2-3v under samma tidsspan och vad indikerar det beträffande min ÄL och BF? Är 10 juni enlig BIM fortfarande ok? Ni har fått mig full av frågor! 
Got it, tack! 
Oavsett så kul att se det gått framåt iaf. trots att min helhetstillit är bristande.
Grattis alla nya och alla som fått lugnande besked betr. stegring mm.
Här går det sakta. Känner mig så nedstämd och hopplös, arg och frustrerad. Kommer bli en lång resa oavsett hur den slutar. Min man försöker stötta och vara där så gott det går, men förlusten av lillen i vecka 17 förra året ger mig bara dimma för ögonen denna gången - helt enkelt vägrar jag tro att det kommer gå vägen för: varför skulle det?
Det gjorde det inte de sista två ggrna och jag är 42 så har åldern emot mig med. Så varje molvärk, illamående, trötthet gör mig sur - sur för att må dåligt och inte ha kontroll över resultatet. Skall det inte gå vägen kan det ju likväl sluta nu så jag kan fortsätta med mitt utan att må kasst och vara deppig, eller hur?
Så munter är jag. :(
Välkommen Angelica? 
@ Anonym (C), tack det behövs.
Jag hade inskrivning hos bm förra veckan men nämnde inte så mycket då, men har nu första läkarbesöket och ultraljudet (v) nästa vecka så jag tar nog upp det då beroende på vad vul visar.
Hade första läkarbesöket idag inkl vul. Liten plutt med pickande hjärta, vilket man är tacksam för i detta läget. Ändock skeptisk, blev tillbakaflyttad 12 dagar? nytt BF 22/06. Får se om vi kommer dit. :)
God morgon, läst ikapp och gratulerar alla som fått goda nyheter under era läkarbesök och beklagar för de som det inte gått lika väl för. Jag vet inte vilken skara jag kommer att tillhöra, känner mig så skeptisk. Har tid för KUB den 9 december och känns som en evighet så bokat in ett privat på måndag för litar inte alls på att saker utvecklas som det skall. Symptomen har avtagit förutom bröstvårtorna och tröttheten. Hade så mkt mol i början och nu i stort sett inget - väldigt sällan och känner mig ofta tom och ogravid? Historiken med MA och min ålder (42) hjälper inte mitt huvud. Inga tips eller någon att tala med har man fått heller, ?allt är normalt i dagsläget och inga garantier finns? är trösten man fått. Gud vad tiden sniglar sig fram.
Hej, som jag misstänkte var det ngt som inte stämde. Tidigare MA satte mig på spänn och under vul för 2v sedan blev jag flyttad bakåt 12 dagar, hjärtaktivitet fanns men jag upplevde den som långsam. Idag hade jag planerat privat ul för att kolla iom jag inte fick ny tid förrän kub i v12. De fann fostersäck som mätte 8+6 och gulsäck men kunde inte se foster eller blodflöde. Så nu sitter jag på sjukhuset för att få det bekräftat, avslutat, och lägga tankar på en till familjemedlem på hyllan. Vi var överens om att tredje gången var sista gången, oavsett hur det skulle sluta - trist nog i ännu ett MA.
Önskar er alla andra lycka till!! 
Tack. Det var förväntat tyvärr. Nu bekräftat att det stannat av i stort sett vid tidpunkten för tidigare vul för 2v sen. Fick välja tabletter eller skrapning, valde tabletter för vill bara hem. Så inväntar nu blodprov, anti-d spruta pga blodgrupp, piller och instruktioner. Ta hand om er alla!