Inlägg från: Anonym (40+ happy Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (40+ happy Man)

Vad tänder en kvinna?

Jag ör en man, 40+, gift.
    Jag tänder lätt på min fru, om hon står där ute, böjer sig fram i sin korta shorts för att dra upp ogräs från gårdsplan, då tänder ja till. Om hon sträcker på sig med arnarna rakt upp så vill jag bara in dit å krama om å slänga henne i sängen eller upp på bordet. Om hon står å sträcker efter en löprunda, då tänder jag på alla cylindrar (har nångång hunnit ta henne bakifrån där å då). Om hon flashar sin vackra kropp för mig eller gnider sin sexiga bak mot mig eller bara kommer fram å nafsar mig i örat.. så tänder ja till.

Men.. vad tänder kvinnor på? Ja frågade henne en gång, hon sa att hon inte vet.

• Svar på tråden Vad tänder en kvinna?
  • Anonym (40+ happy Man)
    Anonym (Eni) skrev 2025-10-04 19:56:05 följande:

Jag tänder på män som inte ställer såna frågor. Det vill säga, vanliga fina män och inga desperata incelfånar. 

Vet inte varför du tog dig tid att svara så elakt på en seriös fråga, om man inte har något snällt att säga kan man lätt låta det vara osagt. Du kanske mår bättre att försöka hacka ner på andra människor?
    För övrigt så är jag gift, med barn och en underbar fru. Men fortsättningsvis så har frågan vad kvinnor riktigt tänder på ungått mig. Min fru tänder verkligen inte på mig sprittsprångande naken (inte undra på då manskroppen inte är så vacker). När vi skulle försöka få barn så kunde ja knappt få en lugn stund, efteråt mindre.
  • Anonym (40+ happy Man)
    Anonym (H) skrev 2025-10-04 20:05:04 följande:

Personligheten.

Visst, men menar mer i stunden. Vad får en att tänka, nu vill ja ha dig!!
  • Anonym (40+ happy Man)
    Anonym (Eni) skrev 2025-10-04 20:11:21 följande:
    Jag tycker det finns betydligt värre beteenden, t.ex. att ljuga om att man är gift bara för att försöka locka till sig sexuella svar att onanera till i hemlighet.
    Ljuger inte, vet inge hur jag skulle kunna bevis det heller för dig. Men om jag nu vill ha "sexuella svar att onanera till" så kan jag bra kolla på porr istället ellet läsa en sexnovell.
    Sen förväntar jag mig inte att svaren ska vara sexuellt detaljerade heller.
    Exempelvis, en gamml väninna sade en gång att hon går igång på muskulösa och "seniga" underarmar.
  • Anonym (40+ happy Man)
    Anonym (Osmakligt..) skrev 2025-10-04 20:15:40 följande:
    Känns som om "någon" fick ett plötsligt behov av att gå in och försvara TS. Ja, vi tänker alla på olika saker, men när jag är upptagen med arbete eller att konditionsträna så vill jag ägna mig åt det. Sex har sin tid,
    Jo, alla är vi olika. Tur är väl det :)
  • Anonym (40+ happy Man)
    Anonym (Ingen kroppsdel) skrev 2025-10-04 20:27:42 följande:
    Måste göra dig besviken. Finns ingen kroppsdel som skulle få mig att känna "åh jag måste ha dig". Det är helt klart personlighet och charm som får mig att känna lust. Och att utstråla trygghet och stabilitet.
    Så egentligen kan du inte säga exakt vad som skulle göra att du tänder till för en partner i stunden, alltså nåt som du ofta går igång på utan att partnern initsierar? Utan det är mer som det kommer, spontant och bara något du känner för en person som du annars är attraherad av?
  • Anonym (40+ happy Man)
    Anonym (Eni) skrev 2025-10-04 20:20:43 följande:
    Tror knappast att en gift man har behov av att gå in här och söka sexprat med andra kvinnor. Det låter som klassiska inceltaktiker. 

Men du har fått en del bra svar redan. Tänk på din personlighet och var inte sexfixerad. Sånt är bara avtändande. 

Män som brinner för en talang och med passion för något (inte sex) är attraktivt. 
    Du får ji såklart tro vad di vill, jag tror du är en riktig manshatare. Någon måste ju ha sårat dig rejält för att känna sånt här hat mot en främmande man.

Jag vill ju här bara få bättre förståelse för kvinnors sexualitet, det hjälper mig att bli en bättre make, älskare å vän mot min fru.

Hur som helst så ser jag inget produktivt komma från dig, så här är sista svaret till dig. Hoppas du får endera hjälp för ditt manshat, eller hittar lyckan som övervinner hatet du har till män.
  • Anonym (40+ happy Man)
    Mayjel skrev 2025-10-04 21:58:02 följande:

En glad, trygg och inbjudande personlighet.

Fysiska attribut - en normalbyggd kropp och smal mage. Synd att män i min ålder och uppåt nästan alla odlat fula tjockismagar. Undrar om de ens förstår hur förbaskat oattraktivt det är med dessa bulldegar. 

Vi förstår, det är inte lätt att bli av med bukfett heller när det väl har lagt sig där. Jag själv har fått mage, frun är smal så jag skäms lite faktiskt för min mage.

Där vet ja också att hon är generellt mer attraherad utav mig när jag har varit i bättre fysiskt skick. Kan ju i och för sig även bero på att mitt självförtroende har ökat i samband med bättre fysiskt utséende och att jag har kunnat klä mig snyggare.

Måste ta mig i kragen med det där.
  • Anonym (40+ happy Man)
    Anonym (Osmakligt..) skrev 2025-10-04 22:08:16 följande:
    Ja, jag har ofta undrat vad det är som gör att män efter 40 fyllda slutar att ta hand om sig och låter skägg och mage växa. Det är som att de tror att de ska kunna bli valda oavsett hur de ser ut. Det finns ett fåtal män efter den åldern som fattar att utseendet har betydelse, som konditionstränar och styrketränar och lever hälsosamt, men det brukar vara de männen som är upptagna. Jag vill då inte ha någon fetlagd skäggmurvel som sitter och onanerar till mina stretchövningar.
    Nu vill jag gärna klargöra att jag inte sitter och onanerar till frun då hon strechar, eller att jag förväntar att hon ska ha sex med mig då hon gör allt det jag skrev om i trådstarten. Jag poängterade bara att vissa situationer oftast får mig att komma igång då jag ser henne. Sen kan jag även säga att jag inte på kommer igång utav att se någon annan kvinna i liknande situation, utan det att jag vet hur vi har det då vi är intima med varandra så gör att jag går igång då hon gör såna saker.

Magen (trots att den inte är stor) gillar hon väl inte ( antagande från min sida), men skägget gillar hon och sa att hon absolut inte vill att jag ska raka det av mig. Däremot så håller jag det rätt kort och rakt, ovårdat skägg tycker jag ser för jäkligt ut.
  • Anonym (40+ happy Man)

Märker att det finns flera manshatande kvinnor i den här tråden, det här gör mig tillika glad. Min fru är ingen manshatare, hon vill va med mig för den jag är.
    Och jag är glad att jag inte har hittat såna som ni.

Då jag bestämmer mig för att ta mig i kragen och slimma ner, så gör jag det i huvudsak för mitt eget bästa (minska risk för typ 2 diabetes osv), men även för henne.

Hos oss är det jag som tar initiativ till sex, det funkar men skulle ju såklart va uppskattat att andra vägen ibland.
    Tror jag pratar för de flesta män när jag säger att vi verkligen uppskattar då en kvinna tar initiativ och visar sin åtråhet mot oss, det sker sällan och då det sker så lever vi länge på det.

Vi har varit gifta i 14 år och har 2 underbara barn, hon har inte tagit initiativ sedan vi beslöt oss att ha vårat andra barn.
    Så stor orsak till varför jag frågar här är även för att få bättre förståelse för hur jag kanske ska få frun att ta initiativ.

• Anonym (40+ happy Man)
    Anonym (Feministkärring) skrev 2025-10-05 08:55:38 följande:

Usch vad magsura kvinnorna här låter. Jag förstår inte vad ni ska med en man till med den inställningen.

Jag tänder på en man som uppskattar min kropp, som säger att jag luktar gott, som ger den där kyssen i nacken eller lätta beröringar när jag fixar i köket, masserar mina fötter och vader i soffan efter en lång dag mm.

Men sen måste han även förstå när det är läge för sex och när man är upptagen med annat. Det borde inte vara supersvårt egentligen men jag har förstått att det tydligen är det för en del. Min man bara sveper in, kollar läget och sveper iväg igen om jag inte svarar, har aldrig behövts ord ens.

Små saker i vardagen blir lätt bortglömda tyvärr. Det här går båda vägarna, små komplimanger, beröringar och spontana kyssar/kramar gör att man känner sig attraherad av sin partner men ökar även ens egna attraktion sin partner.

Det här förklarar ju sen en generell attraktion för sin partner, men vad får då en kvinna att ta initiativ till sex? Vad får "bägaren att rinna över", eller är det mer som "börjar bli länge sen, kanske bästa att ta initiativ nu".
    Eller är det alltid väldigt spontant och olika från gång till gång utan nån återkommande "trigger"?

De flesta män tar inititiv till sex då de blir upphetsade av olika situationer (ex. För mig de jag räknade upp i trådstarten för att nämna några), betyder ju dock inte att jag automatiskt förväntar mig sex i de situationerna.
    Men skulle säga att män mer kan tända till av återkommande situationer (iaf för mig).

Efter alla år kan jag läsa av fruns humör rätt så bra, så jag vdt när det inte är läge för att ta inititiv till sex. Vi har sex 1-2 ggr i veckan, i perioder kan de va mindre.
Svar på tråden Vad tänder en kvinna?