Inlägg från: Anonym (kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kvinna)

Vad tänder en kvinna?

Anonym (Osmakligt..) skrev 2025-10-05 14:55:22 följande:
    Om hon inte tagit initiativ sedan dess, säger det då dig ingenting? Att hon inte har någon lust att ha sex med dig måste ju bara betyda att hon inte tänder på dig längre. Och om hon inte gör det, vad tror du att det kan bero på?
    Hon kan visst ha sexlust fastän hon inte tar initiativ. Det kallas responsiv sexlust och är ganska vanligt bland kvinnor.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (40+ happy Man) skrev 2025-10-05 10:05:54 följande:
    Små saker i vardagen blir lätt bortglömda tyvärr. Det här går båda vägarna, små komplimanger, beröringar och spontana kyssar/kramar gör att man känner sig attraherad av sin partner men ökar även ens egna attraktion sin partner.

Det här förklarar ju sen en generell attraktion för sin partner, men vad får då en kvinna att ta initiativ till sex? Vad får "bägaren att rinna över", eller är det mer som "börjar bli länge sen, kanske bästa att ta initiativ nu".
    Eller är det alltid väldigt spontant och olika från gång till gång utan nån återkommande "trigger"?

De flesta män tar inititiv till sex då de blir upphetsade av olika situationer (ex. För mig de jag räknade upp i trådstarten för att nämna några), betyder ju dock inte att jag automatiskt förväntar mig sex i de situationerna.
    Men skulle säga att män mer kan tända till av återkommande situationer (iaf för mig).

Efter alla år kan jag läsa av fruns humör rätt så bra, så jag vdt när det inte är läge för att ta inititiv till sex. Vi har sex 1-2 ggr i veckan, i perioder kan de va mindre.
    Jag skulle som sagt tro att hon har responsiv sexlust, dvs. att hon inte så lätt får spontan lust till sex utan behöver "sättas igång".
  • Anonym (kvinna)
    Motherinlaw skrev 2025-10-05 19:37:03 följande:

Moderatorerna brukar vara snabba på att rensa, varför inte ta bort alla dumma svar i den här tråden som faktiskt är en seriös frågeställning. 

Instämmer, förstår inte alla sura svar om att ts skulle vara en incel m.m.
  • Anonym (kvinna)
    Mayjel skrev 2025-10-08 00:07:06 följande:

En annan sak som kan vara tändande är en ordningsam och organiserad man. Slarvpottor är inte önskvärda då de bara ger upphov till ännu mer stress hos kvinnor och stress är en lustdödare.

Och fetmagar är fortfarande inte attraktivt då det visar på ohälsa och människan är programmerad att dras till kroppar som är hälsosamma. Det är biologiskt korrekt. 

Det är naturligtvis bra om han är ordningsam och organiserad till en viss grad, men jag skulle inte klara av att leva med en pedant eftersom jag själv kan vara ganska slarvig ibland.

Utseendet spelar viss roll men personlighet och beteende är det absolut viktigaste. Att intressera sig för det som jag är intresserad av och visa omtanke är mycket attraktivt.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Osmakligt..) skrev 2025-10-08 12:13:39 följande:
    Tänkte samma sak. Tvivlade på att en eventuell fru skulle gå igång på om hon fick höra hur han observerar henne.
    Jag tycker att det är sexigt att min man observerar mig på liknande sätt som ts beskriver. Sen vill jag naturligtvis bli uppskattad även på andra sätt än som sexobjekt, men det ena behöver inte utesluta det andra.
  • Anonym (kvinna)
    Mayjel skrev 2025-10-08 23:36:18 följande:
    Jag pratar generellt här. Kvinnor är oftast mer ordningsamma än män. Sen så är stress fortfarande en lustdödare för kvinnor, oavsett vad som triggar igång stressen.

Självklart spelar utseendet roll. De som säger annat ljuger. Ytterst få kvinnor man ser med vanställda eller abnormalt korta/feta män vilket också bevisar detta mer än väl. 

Med detta sagt så behöver inte män se ut som fotomodeller för att ses som snygga. Men något måste finnas där. Man kan inte enbart attraheras av en personlighet. Utseendet säger mycket om människors person och hälsa framförallt. De båda hör ihop. 
    Jag håller med om att stress är en lustdödare, men stress kan ha olika orsaker. För mig vore det stressande med förväntningar på att ha perfekt ordning överallt.

Som jag också skrivit spelar utseendet roll, men personligheten är viktigare. Jag vet ganska många män som lyckats hitta kvinnor trots övervikt, så det behöver inte vara kört bara för att man är överviktig, i alla fall om man i övrigt har flera egenskaper som kan anses attraktiva.
  • Anonym (kvinna)
    ubbe65 skrev 2025-11-02 19:37:09 följande:

Det är nog väldigt olika. i mitt fall tänder frugan inte på något över huvud taget, och har aldrig gjort. Skittråkigt, rent ut sagt.

Varför gifte du dig då med henne, om hon nu alltid varit så tråkig enligt dig?
Svar på tråden Vad tänder en kvinna?