Inlägg från: idealistmakaroner |Visa alla inlägg
  • idealistmakaroner

Vad tänder en kvinna?

Anonym (40+ happy Man) skrev 2025-10-04 19:53:59 följande:

Men.. vad tänder kvinnor på? Ja frågade henne en gång, hon sa att hon inte vet.

Jag har tänt på stearinljus, jag har tänt på vedhögar och tidningspapper, bland annat. En och annan cigarett i tonåren med.
  • idealistmakaroner
    Anonym (Osmakligt..) skrev 2025-10-05 14:55:22 följande:
    Om hon inte tagit initiativ sedan dess, säger det då dig ingenting? Att hon inte har någon lust att ha sex med dig måste ju bara betyda att hon inte tänder på dig längre. Och om hon inte gör det, vad tror du att det kan bero på?
    Hon har slutat vara pyroman och han är glad för det. Fast det är klart, pyromaner lyser ju upp tillvaron när de tänder på. Knarkare också förmodligen när de tänder på, ur sitt perspektiv då.
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 18:27:33 följande:
    Och ja, jag har moral, so what? Inget fel i detta. Felet ligger snarare i att sakna moral, särskilt när det kommer till det viktigaste som finns här i livet - ens egen hälsa. 
    Varför är det viktigast? 
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 18:36:23 följande:
    Jisses en så dum fråga. Kanske för att en god hälsa är en förutsättning för att må bra i sitt liv? Något som påverkar typ allt man gör i övrigt också. 
    Det är ju din prioritering, du får tycka att frågan är dum eller bra eller vad som. Men du bör nog inte klistra på din prioritering och vad du tycker är dumt på andra. Att må bra är en upplevelse. En del mår bra av att dricka sprit, eller av att vara ute i naturen, eller av något annat. 
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 18:41:22 följande:
    Knappast. De flesta människor förstår den universella sanningen om att en god hälsa är viktigt att ha, även om inte alla följer den. 

Nej, det finns verkligen ingen som mår bra av att missbruka alkohol. Det är ett gift som bryter ned kroppen på sikt. 
    Det finns ingen universell sanning, den är upplevelseberoende. Jag skrev ingenting om missbruk. Hur vet du vad andra känner gällande missbruk? Du har ju ingen inifrånupplevelse hur andra upplever det. Upplever de att de mår bra finns det inget att sätta emot. 
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 18:47:03 följande:
    Eh, nej. Det finns sanningar som gäller för alla. Den om en god hälsa är en sådan. Att uppleva att man är frisk betyder inte alltid att man är frisk, vad är det för dumma påståenden du kommer med? Skärp dig.

Läs på lite om alkoholens effekter om du inte tror på mina ord. Eller prata med en vanlig läkare. 
    Hur vet du det? Om jag säger att min tröja är mörkblå och en annan anser den vara svart, vad är sant? Det är en upplevelse. Att vi upplever vissa strukturer som mer stabila än andra betyder inte att de är universellt sanna. Du kan aldrig bevisa någonting utan att uppleva någonting. Friskhet finns inte om ingen upplever det. Jag har druckit alkohol många gånger, jag mådde bra, det var min upplevelse, på grund av alkoholens effekter. En läkare kommer inte att påverka den upplevelsen.
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 18:56:32 följande:
    Hur vet jag det? För att jag har tagit till mig av den fakta som finns och jo, även olika färger är fakta och inget du kan bestämma själv av ren "upplevelse". Vad är det ens för tramsresonemang? Lägg av.
    Fakta är beroende av upplevelser. Att vi inte kan bestämma över olika strukturer i medvetandet är en annan sak. Det finns arter som har helt andra färgupplevelser. Du kan tycka att det är tramsigt eller vad som helst, men att det skulle vara oberoende av upplevelser är inget som kan beläggas. Det är ett antagande som kan kännas intuitivt däremot. Du kan få köpa en gammal kursbok jag hade när jag studerade om du vill, ABC i symbolisk logik, kanske kan hjälpa dig på traven. Glad
    Mayjel skrev 2025-10-09 18:56:32 följande:
    Din upplevelse med alkoholen stämmer inte överens med verkligheten som sagt. Därför inget jag ger mycket för. Betydelselöst.
    Jag mådde inte bra när jag mådde bra alltså. Då kan jag hävda att du mår bra av att dricka alkohol och att du inte mår bra när du mår bra. 
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 19:16:29 följande:
    Nej, din kropp mår inte bra av alkohol, oavsett vad din manipulerade hjärna tror i ett berusat tillstånd.
    Då gör du en indirekt skillnad på kroppen och begreppet jag, det är intressant. Kroppen är upplevelseberoende. Mm, manipulation ja. Hur skulle en omanipulerad hjärna se ut, utan intryck? Hjärnan är ett fysiskt korrelat för medvetandet, har man ofta uttryckt. Upplevelserna är apriori, det är då rimligt att anta att dess fysiska korrelat skapar omvärlden, inte tvärtom.
    Nej, inte alltid. Men vad gäller färger så finns det redan etablerad fakta om vad olika färger heter och det är meningslöst att tjafsa emot detta.
    Vad de heter är inte intressant, vi kan kalla de för färg x, y och z om vi vill. Språket kan vi ändra på som vi vill. Det är upplevelserna av dem som är poängen här.
    Inte intresserad av dina tramsböcker heller. Vet redan vad jag behöver veta.

Ah okej, tänkte om du ville lära dig mer om logik och bevisföring. Glad En rätt trevlig utgåva av Dag Prawitz, ett litet misstag i början av boken, och lite anteckningar i den. Men okej, tycker du att logik är trams behöver vi ju inte fortsätta på det spåret.Glad Njae, du hävdar att du vet vad du behöver veta, och klarar du av din vardag så räcker ju kunskaperna för just det.
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 20:25:14 följande:
    Nej, jag utgår ifrån fakta och inte dina hittepåteorier och detta räcker mer än väl.
    Fakta kräver upplevelser, du kan inte bedöma eller skapa fakta utan upplevelser.
    Jag vet redan vad logik är och jag är inte intresserad av dig eller någon annan man som inte lever i verkligheten eller kan ta till sig vedertagen fakta som att varken alkohol eller fetmagar är något hälsosamt, oavsett vad "upplevelsen" (läs tramshjärnan) säger. Punkt.
    Du är bara tillräckligt intresserad för att läsa och svara.Glad Verkligheten är det enda man kan leva i. Men okej, jag tycker mig ana en underton där du endast är intresserad av att försvara din självbild istället för att ifrågasätta den och därmed få möjlighet att utveckla både kunskap och skaffa nya infallsvinklar. Men det är helt okej. Det är dina upplevelser du baserar din världsuppfattning på.
  • idealistmakaroner
    Jag vet redan vad logik är och jag är inte intresserad av dig eller någon annan man
    Det är bara det att jag inte är man.
Svar på tråden Vad tänder en kvinna?