Inlägg från: idealistmakaroner |Visa alla inlägg
  • idealistmakaroner

Vad tänder en kvinna?

Mayjel skrev 2025-10-09 21:27:36 följande:
    Jag har inte påstått detta heller. Det är du som tramsar och bara går efter dina egna upplevelser medan jag utgår från vedertagen fakta som sagt.
    Vedertagen fakta är beroende av upplevelser.
    Mayjel skrev 2025-10-09 21:27:36 följande:
    Jag är inte intresserad av att ifrågasätta väl etablerad fakta såsom att bukfett är farligt likväl som alkohol inte är nyttigt. Sluta tjafsa om detta nu.

Ah okej, finns många ifrågasättanden annars som har ändrat på rätt mycket. Mycket som har varit etablerad fakta är det inte längre. Farligt och nyttigt är två begrepp som är beroende av upplevelser, inget av dem finns om ingen kan skapa eller förmedla det. Nej, det här är ett debattforum, och jag skriver inlägg och svarar precis som du, det har jag rätt till. Glad
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 21:31:27 följande:
    Bryr mig inte om vilket kön du har. Irrelevant för diskussionen. 
    Ah okej, så pass irrelevant att du tog upp det från början, jag förstår.Glad
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 21:33:54 följande:
    Jag sa det i en kontext som berörde ämnet så. Där kammade du noll i fråga om nån poäng.
    Mitt kön spelade ingen roll, men det berörde ämnet. På vilket sätt berörde det ämnet? Jag är inte så värst intresserad av poäng, däremot av att förstå andra.
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 21:35:18 följande:
    Samlade uppgifter ja och inte dina enskilda subjektiva. Det finns redan vedertagen fakta i de ämnen som tagits upp i tråden och jag utgår som sagt från denna och inte från dina tramsteorier. 
    Visst, vi kan kalla dem för intersubjektiva upplevelser. De subjektiva upplevelserna finns kvar ändå. Du tycker att citron är äckligt, jag tycker att det är gott. Vem har rätt? Ja precis, vedertagen fakta är intersubjektiva upplevelser. Nej, du behöver inte utgå från idealism, som jag gör. Det har jag aldrig hävdat heller, du får utgå från dina upplevelser och vad du tycker är rimligt.
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 20:25:14 följande:
    Jag vet redan vad logik är och jag är inte intresserad av dig eller någon annan man
    Mayjel skrev 2025-10-09 21:35:55 följande:
    Det har jag redan skrivit tydligt och tänker inte upprepa det.

Ja, nu kan man se det i citaten, ena gången spelade det roll, andra gången inte. Tja, du tyckte helt enkelt att kontexten var passande, det är helt okej, även om det kan blir svårbegripligt för andra.
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 21:40:18 följande:
    Jag pratar inte om subjektiva ting som smaker utan om farligt bukfett och alkohol som sagt. Det som jag pratat om hela tiden i stort sett.
    Mm, och det krävs subjekt för att bukfett och alkohol ska existera, subjekt upplever subjektivt. 
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 21:40:51 följande:
    Det är inte svårbegripligt för en normalbegåvad.
    Okej, ena gånger var kontexten att du inte var intresserad av mig, eller någon annan man. Jag berättade att jag inte är någon man. Då var det irrelevant. Men absolut, du har din upplevelse av det, det är helt okej. Ibland kan det vara svårt att förmedla det adekvat.
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 21:42:07 följande:
    Det är inte hälsosamt med varken alkohol eller bukfett och det är min poäng. 
    Det är inte hälsosamt om man upplever det som ohälsosamt.
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 21:43:40 följande:
    Du tog inte med hela texten. Sluta larva dig.
    Okej, då tar vi med hela texten.Glad Du skrev: "Jag vet redan vad logik är och jag är inte intresserad av dig eller någon annan man som inte lever i verkligheten eller kan ta till sig vedertagen fakta som att varken alkohol eller fetmagar är något hälsosamt, oavsett vad "upplevelsen" (läs tramshjärnan) säger. Punkt." Hur är mitt kön då relevant där, men inte sedan när jag påpekade ditt lilla misstag?

Mayjel skrev 2025-10-09 21:43:40 följande:
    Och det är fortfarande inte attraktivt med farligt bukfett och verkligen inte alkoholmissbruk.

Du anser det inte vara attraktivt. Jag har inte skrivit något om alkoholmissbruk, det är andra gången du nämner det nu. 
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 21:44:11 följande:
    Det är inte hälsosamt oavsett hur du upplever det.
    Du hävdar att det inte är det, vilket gör att du påstår att hälsa är något som inte är beroende av medvetandet. Hur kan du bevisa det?
Svar på tråden Vad tänder en kvinna?