• Anonym (40+ happy Man)

Vad tänder en kvinna?

Jag ör en man, 40+, gift.
    Jag tänder lätt på min fru, om hon står där ute, böjer sig fram i sin korta shorts för att dra upp ogräs från gårdsplan, då tänder ja till. Om hon sträcker på sig med arnarna rakt upp så vill jag bara in dit å krama om å slänga henne i sängen eller upp på bordet. Om hon står å sträcker efter en löprunda, då tänder jag på alla cylindrar (har nångång hunnit ta henne bakifrån där å då). Om hon flashar sin vackra kropp för mig eller gnider sin sexiga bak mot mig eller bara kommer fram å nafsar mig i örat.. så tänder ja till.

Men.. vad tänder kvinnor på? Ja frågade henne en gång, hon sa att hon inte vet.

• Svar på tråden Vad tänder en kvinna?
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-10 00:25:20 följande:
    Vilket betyder?
    Aha.
  • Anonym (kvinna)
    Mayjel skrev 2025-10-08 23:36:18 följande:
    Jag pratar generellt här. Kvinnor är oftast mer ordningsamma än män. Sen så är stress fortfarande en lustdödare för kvinnor, oavsett vad som triggar igång stressen.

Självklart spelar utseendet roll. De som säger annat ljuger. Ytterst få kvinnor man ser med vanställda eller abnormalt korta/feta män vilket också bevisar detta mer än väl. 

Med detta sagt så behöver inte män se ut som fotomodeller för att ses som snygga. Men något måste finnas där. Man kan inte enbart attraheras av en personlighet. Utseendet säger mycket om människors person och hälsa framförallt. De båda hör ihop. 
    Jag håller med om att stress är en lustdödare, men stress kan ha olika orsaker. För mig vore det stressande med förväntningar på att ha perfekt ordning överallt.

Som jag också skrivit spelar utseendet roll, men personligheten är viktigare. Jag vet ganska många män som lyckats hitta kvinnor trots övervikt, så det behöver inte vara kört bara för att man är överviktig, i alla fall om man i övrigt har flera egenskaper som kan anses attraktiva.
  • Olsdotter
    Anonym (40+ happy Man) skrev 2025-10-04 19:53:59 följande:
    Vad tänder en kvinna?

Jag ör en man, 40+, gift.
    Jag tänder lätt på min fru, om hon står där ute, böjer sig fram i sin korta shorts för att dra upp ogräs från gårdsplan, då tänder ja till. Om hon sträcker på sig med arnarna rakt upp så vill jag bara in dit å krama om å slänga henne i sängen eller upp på bordet. Om hon står å sträcker efter en löprunda, då tänder jag på alla cylindrar (har nångång hunnit ta henne bakifrån där å då). Om hon flashar sin vackra kropp för mig eller gnider sin sexiga bak mot mig eller bara kommer fram å nafsar mig i örat.. så tänder ja till.

Men.. vad tänder kvinnor på? Ja frågade henne en gång, hon sa att hon inte vet.

Jag tänder på klass och stil, dvs när en man vet hur man tar kommandot på ett omtänksamt sätt, vet hur man för sig i olika miljöer, och män med hjärna.

Utseendet är sekundärt. Är han över 170 cm lång och inte totalt missbildad fungerar det för mig.

Rösten är viktigare. Får inte vara pipig. Läspande är också svårt, liksom stammande. En normal mansröst fungerar, förutsatt att det ovan är uppfyllt, men är den djupt manlig rinner det till ordentligt.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Mayjel skrev 2025-10-10 00:21:31 följande:
    Likt de flesta kvinnor. 

Nåt annat som är tändande är män med en snäll typ av humor, som inte går ut på att göra sig lustiga över andra eller trycka ner någon. Sånt är sexigt.
    Tyvärr är många mäns s.k. humor av det hånfulla slaget, dvs mot vissa typer av människor. Den värsta jag stött på "skämtade" om människor med funktionsvariation på ett väldigt elakt sätt. Tyvärr finns det män som roas av sådant.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Olsdotter skrev 2025-10-10 11:05:54 följande:
    Jag tänder på klass och stil, dvs när en man vet hur man tar kommandot på ett omtänksamt sätt, vet hur man för sig i olika miljöer, och män med hjärna.

Utseendet är sekundärt. Är han över 170 cm lång och inte totalt missbildad fungerar det för mig.

Rösten är viktigare. Får inte vara pipig. Läspande är också svårt, liksom stammande. En normal mansröst fungerar, förutsatt att det ovan är uppfyllt, men är den djupt manlig rinner det till ordentligt.
    När du säger pipig röst kommer jag direkt att tänka på Anders Hansen, en väldigt attraktiv man med en attraktiv personlighet, men det hela faller på hans pipiga röst som verkligen är avtändande.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Mayjel skrev 2025-10-10 00:24:25 följande:
    Det är ett ganska fattigt svar. Kan du inte ge ett seriöst svar på vad du faktiskt attraheras av hos män istället? Har svårt att ta Ted på allvar.

Jag attraheras av nyktra män som inte super utan är modiga nog att kunna vara sig själva utan hjälp av skadlig alkohol.
    Det värsta är att många män bara blir "modiga" och vågar snacka när de druckit sig fulla. Är det något jag verkligen avskyr så är det män som inte klarar att vara sociala som nyktra, och därför avböjer att följa med på olika sociala sammankomster, men som snackar som fan så fort de blivit "tillräckligt" berusade. Kan se inte prata som nyktra ska de hålla käften när de är fulla också.
  • Anonym (Eni)
    Anonym (Osmakligt..) skrev 2025-10-10 13:05:34 följande:
    När du säger pipig röst kommer jag direkt att tänka på Anders Hansen, en väldigt attraktiv man med en attraktiv personlighet, men det hela faller på hans pipiga röst som verkligen är avtändande.
    Pipig röst är också sjukt avtändande.
  • Anonym (Tjej hej)
    Anonym (40+ happy Man) skrev 2025-10-05 08:36:32 följande:

Märker att det finns flera manshatande kvinnor i den här tråden, det här gör mig tillika glad. Min fru är ingen manshatare, hon vill va med mig för den jag är.
    Och jag är glad att jag inte har hittat såna som ni.

Då jag bestämmer mig för att ta mig i kragen och slimma ner, så gör jag det i huvudsak för mitt eget bästa (minska risk för typ 2 diabetes osv), men även för henne.

Hos oss är det jag som tar initiativ till sex, det funkar men skulle ju såklart va uppskattat att andra vägen ibland.
    Tror jag pratar för de flesta män när jag säger att vi verkligen uppskattar då en kvinna tar initiativ och visar sin åtråhet mot oss, det sker sällan och då det sker så lever vi länge på det.

Vi har varit gifta i 14 år och har 2 underbara barn, hon har inte tagit initiativ sedan vi beslöt oss att ha vårat andra barn.
    Så stor orsak till varför jag frågar här är även för att få bättre förståelse för hur jag kanske ska få frun att ta initiativ.

Skaffa en snygg kropp. Har du risk för diabetes så tror jag att du behöver förlora ett antal kilon. För att se snygg ut, platt mage och muskler. Det behöver inte vara jättemycket men den skönhet som kan finnas hos manskroppar bygger på muskulaturen.
Svar på tråden Vad tänder en kvinna?