Kvinna med hög inkomst- attraktivt eller oattraktivt?
Intressant fråga. Sitter i liknande situation, men som man (tjänar något mer du). Vet inte riktigt om det gynnar mig egentligen ? hur ofta tar man upp inkomst / förmögenhet i ?medelåldersdejtande?? Skulle kännas ganska vulgärt att ta upp som fråga? kan nog stöta nog bort en och annan potentiell kandidat. Klart man kan gissa ungefär utifrån livsstil, men som du skriver så är det inte alltid så uppenbart. Men det går ju förstås att kolla upp en persons inkomst (ratsit) om man skulle vilja.
Jag tror dock, som andra skrivit att det är nog bra om man hittar någon på ungefär samma nivå ? både ekonomiskt som livsaptit - så att man iaf har möjlighet att göra saker tillsammans utan att behöva fundera på det ekonomiska. Risken är nog annars ganska stor för friktion på det området om/när man träffas i mogen ålder.
Utmaningen jag som man har upplevt är väl mer att de kvinnor jag träffat är mer av karaktären ?ekonomiskt ointresse? ? dvs tjänar bra, lever ?normalt?, men har ingen riktigt plan eller mål för det privatekonomiska ? vilket inte riktigt matchar min egen profil. Men nu handlar tråden om dina utmaningar, inte mina, så önskar dig all lycka med letandet!