Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Kvinna med hög inkomst- attraktivt eller oattraktivt?

Jag har olika tankar om det.

1. Detta kan tyda på en viss intellektuell nivå, som jag finner attraktivt.

2. Hon befinner sig på en ekonomisk nivå jag aldrig kan nå upp till och det kan orsaka friktion i ett förhållande. Alltså kan det vara avskräckande.

• Tom Araya

Nu har jag läst alla trådstartarens inlägg...

I stort är jag med på ditt resonemang, det verkar sunt och kan fungera.

Men du måste också förstå hur långt över din inkomst är.
    Han kanske tjänar 40 k brutto (en hyfsad lön för utbildat folk inom ett hyfsat efterfrågad bransch), men det är ändå mindre än en tredjedel av vad du tjänar.
    Ur normalinkomsttagares synvinkel hade ni kunnat leva väldigt gott även om ni båda var på hans inkomstnivå.

Detta innebär att du antingen får sänka din levnadsstandard till hans nivå eller att han betalar vad som är rimligt utefter sin inkomst och du betalar upp till den nivå du vill hålla, vilket nog de flesta män inte är särskilt bekväma med.

• Tom Araya
    Tom Araya skrev 2025-10-14 19:38:20 följande:

Nu har jag läst alla trådstartarens inlägg...

I stort är jag med på ditt resonemang, det verkar sunt och kan fungera.

Men du måste också förstå hur långt över din inkomst är.
    Han kanske tjänar 40 k brutto (en hyfsad lön för utbildat folk inom ett hyfsat efterfrågad bransch), men det är ändå mindre än en tredjedel av vad du tjänar.
    Ur normalinkomsttagares synvinkel hade ni kunnat leva väldigt gott även om ni båda var på hans inkomstnivå.

Detta innebär att du antingen får sänka din levnadsstandard till hans nivå eller att han betalar vad som är rimligt utefter sin inkomst och du betalar upp till den nivå du vill hålla, vilket nog de flesta män inte är särskilt bekväma med.

Fjärdedel skulle det stå, jag kan räkna. 
Svar på tråden Kvinna med hög inkomst- attraktivt eller oattraktivt?