Niqab, slöja mm
Positivt.
Kan dölja sig vem som helst i såna heltäckande kläder (män, mördare, terrorister).
Positivt.
Kan dölja sig vem som helst i såna heltäckande kläder (män, mördare, terrorister).
Nej, det står ingenstans i Koranen att kvinnan ska ikläda sej burka eller niqab. Har du läst Koranen?
Spelar det för roll om var traditionen att bära baklava kommer ifrån? Det som spelar roll om man ska argumentera för att folk ska få klä sej hur dom vill är väl att det finns dom som vill ha det på sej?
Samma princip bör gälla när det handlar om burka och niqab. Det är de som tvingar kvinnor att bära dessa plagg som ska straffas, inte kvinnorna själva. Att rikta lagstiftning mot dem som bär plaggen riskerar att straffa offren istället för förövarna.
Den bet inte på mig. Jag är varken rasist eller man. Jag tänker mer på de kvinnor som blir tvingade, medan du förutsätter att alla bär det frivilligt. Jag tycker mer synd om de som lever under hot och skräck från omgivningen. Du skyddar bara den del av kvinnor som vill bära det frivilligt, men glömmer av de som inte vill.
Om det hade gått att omsätta i praktiken hade Kill Bills förslag varit att föredra. Det kan jag dock lova att ni aldrig kommer kunna genomföra. Därför är förslaget tandlöst.