Inlägg från: Anonym (obehagligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (obehagligt)

Niqab, slöja mm

Positivt.

Kan dölja sig vem som helst i såna heltäckande kläder (män, mördare, terrorister).

• Anonym (obehagligt)
    Anonym (Anna) skrev 2025-10-21 14:54:22 följande:

Nej, det står ingenstans i Koranen att kvinnan ska ikläda sej burka eller niqab.  Har du läst Koranen? 

Spelar det för roll om var traditionen att bära baklava kommer ifrån? Det som spelar roll om man ska argumentera för att folk ska få klä sej hur dom vill är väl att det finns dom som vill ha det på sej?  

Det stämmer. Koranen påtalar bara hijab. Allt annat är en egen tolkning av män.
  • Anonym (obehagligt)
    Anonym (Thor) skrev 2025-10-22 21:15:41 följande:
    Vad som skapar rädsla och otrygghet är väldigt individuellt. Jag är inte alls rädd för kvinnor särskilld inte de som har en slöja. Jag har aldrig varit med om att de atackerat någon varken verbalt eller fysiskt. 

Tänk så här:
    Fyra invandrarkillar som slår någon och ropar "Allahu akbar". Det skulle bli nationellt undantagstillstånd. Politiker skulle tävla om att fördöma, talkshower fyllda av "experter" skulle analysera islamismens hot mot svenska värderingar, och nyhetsrubrikerna skulle blinka rött i dagar.

Men när fyra svenska nazister gör samma sak, går runt och attackerar människor medan de skriker "Sieg heil" då händer ingenting. Ingen regeringskris, ingen panik i tv-studiorna, inget krav på massutvisning eller lagändring. Bara tystnad.

Varför är våld en nationell katastrof i ena fallet, men en notis i det andra? Varför skriker regeringen om trygghet när gärningsmannen heter Ahmed, men tittar bort när han heter Erik?

Det handlar inte om trygghet. Det handlar om vem som får kallas hot. Om vilka liv som räknas när svenskt våld ska bortförklaras som "ungdomligt" medan varje invandrares slag politiseras till samhällshot.

Den dagen högern reagerar lika starkt mot nazister som mot muslimer, då kanske vi kan tala om rättvisa. Tills dess lever vi i ett land där moral mäts i hudton och efternamn.

www.expressen.se/nyheter/sverige/nazisternas-valdsnatt-gar-till-attack-i-t-banan/

www.aftonbladet.se/ledare/a/Vz0wM1/aktivklubbar-tranar-nazister-i-misshandel
    Fast det är obehagligt att möta 4 nazister som skriker sig heil. Även om ja inte är jude så är nazister skrämmande.

Reagerar inte högern mot nazism? 
  • Anonym (obehagligt)
    KillBill skrev 2025-10-26 12:37:24 följande

Samma princip bör gälla när det handlar om burka och niqab. Det är de som tvingar kvinnor att bära dessa plagg som ska straffas, inte kvinnorna själva. Att rikta lagstiftning mot dem som bär plaggen riskerar att straffa offren istället för förövarna.

Låter bra, men fullkomligt omöjligt att genomföra, och helt verkningslöst eftersom få kvinnor skulle våga anmäla tvång. Sen har jag svårt att tro att något parti ( åtminstone på vänstersidan ) skulle våga genomföra en sån lag. För många väljare som kan bli upprörda och en viss beröringsskräck i att våga ställa krav på invandrare i rädsla för att allt som görs ses som rasistiskt. 

Som det ser ut nu, är det Saudiarabien och diverse islamister som fortsätter styra reglerna för kvinnors klädsel i Sverige. Många kvinnor får hårdare regler än de haft i sitt hemland.
  • Anonym (obehagligt)
    Anonym (Thor) skrev 2025-10-26 19:39:03 följande:
    Rasister och islamister är som tvillingar som tappades bort på BB, uppvuxna i olika länder men med samma favoritfärg: svartvitt. De tillhör olika läger, men båda älskar förbud och att tala om för andra hur de ska leva.

Rasisten sitter hemma och varnar för kvinnor i slöja medan islamisten sitter hemma och skriker om västerländska värderingar där kvinnor går halvnakna. Båda blir rasande om någon säger att kvinnor får göra som de vill. Kort sagt: två olika uniformer, samma skräck för mänskliga fri- och rättigheter. 

Om de någonsin skulle mötas på en öde ö utan internet, skulle de nog börja bygga varsin mur, för säkerhets skull. Sen skulle de kanske upptäcka att de har så mycket gemensamt att de nästan kunde grunda ett gemensamt parti: KD, SD eller Partiet för renhet och förbud.

Den bet inte på mig. Jag är varken rasist eller man. Jag tänker mer på de kvinnor som blir tvingade, medan du förutsätter att alla bär det frivilligt. Jag tycker mer synd om de som lever under hot och skräck från omgivningen. Du skyddar bara den del av kvinnor som vill bära det frivilligt, men glömmer av de som inte vill.

Om det hade gått att omsätta i praktiken hade Kill Bills förslag varit att föredra. Det kan jag dock lova att ni aldrig kommer kunna genomföra. Därför är förslaget tandlöst.

Svar på tråden Niqab, slöja mm