Skriva examensarbete själv?
Jag är en kurs ifrån att skriva mitt examensarbete inom förskollärarutbildningen. Kortfattat så tog jag ett uppehåll då jag fick mitt och hoppade in nu i slutet. Jag har hela tiden varit inställd på att det innebär att skriva c-uppsatsen själv. Jag märker dock att min lärare försöker peppa mig att skriva med någon, tom bett mig vänta då en student ska hoppa in till den kursen. Man behöver även skriva in anledning till valet att skriva själv och få det godkänt.
Ni som skrivit examensarbeten, berätta gärna era erfarenheter, speciellt ni som skrivit själva. Skulle vara värdefullt att få bolla lite.
Jag har hög arbetsmoral, gått igenom utbildningen med högsta betyg på inprincip alla uppsatser då jag gillar att skriva. Även småbarnsmamma till 2 barn så jag kommer ju ha rutin på att börja skriva tidigt på dagarna osv. Vilket kanske inte går ihop med den som inte har barn.
Ändå börjar jag bli sjukt nervös att skriva själv eftersom vissa jag möter tycker det är helt sjukt att skriva den ensam och när tom lärarna inte precis är stöttande och förstående i att det är svårt att hitta en partner i en ny grupp, dels för att alla som jag skulle kunna tänka mig att skriva med redan har en partner, dels för att jag inte vill riskera att hamna med någon som jag inte klickar