Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Moster som ställde in att komma

Anonym (S) skrev 2025-10-21 00:38:39 följande:

Fast vem vill på riktigt se en unges "uppträdande" på förskolan?? Din syster är kär, låt henne vara det! Barns aktiviteter är det absolut tråkigaste som finns, speciellt andras ungar! Låt det smälta in en stund.

Man går ju inte på sånt för att få fantastisk underhållning. Man går dit för att man vill visa att man bryr sig om barnet och är intresserad av vad barnet gör. För att visa kärlek, kort och gott. 
  • Anonym (Linda)

För övrigt fick jag också adhd-vibbar av din beskrivning av din syster. Och så ska du kanske öppna upp för samtal om hennes relation. Om han hindrar henne, om än indirekt, från att umgås med sin familj så är det inte riktigt bra. Då är något knas i relationen. Det måste inte vara så att han är elak, men de har kanske svårigheter båda två som tillsammans skapar en kaosig situation som din syrra inte mår bra av. 

• Anonym (Linda)
    Anonym (P) skrev 2025-10-22 20:35:41 följande:
    Ja men så vet jag att det är. Jag vet att han absolut inte är elak eller gör medvetet, men jag har hört från min mamma hur det är i deras relation som min syster har berättat. min syster är en person som gillar ordning och reda. han däremot har nästan som krav att man inte ska städa eller göra något på sina lediga dagar, då ska man bara vila. Detta gör att så fort min syster har tillfälle, tex när han jobbar och hon har 2 timmar själv, stress städar hon hela huset. Han tycker inte att man ska ta disken efter maten utan den får gärna stå till nästa dag. Om min syster börjar ta disken ändå blir han nästan sur.  Så det här att han indirekt gör att hon inte träffar oss lika mycket är inte medvetet, men jag tro de är väldigt beroende av att alltid vara med varandra och inte kan göra något själv.

Ajdå. Nej det låter ju inte särskilt bra. Att hon stresstädar när han är borta betyder ju att hans reaktion när hon städar är så dålig att hon hellre stressar sönder sig än får den. Det är verkligen inte snällt eller ok. 

Å andra sidan förstår jag honom också. Jag hade fått panik av någon som inte klarar att lämna lite disk till nästa dag. Det är ju rätt hysteriskt, det också. Men hör kanske ihop med ett ovanligt stort behov av ordning och rutiner? 

Svar på tråden Moster som ställde in att komma