Moster som ställde in att komma
Fast vem vill på riktigt se en unges "uppträdande" på förskolan?? Din syster är kär, låt henne vara det! Barns aktiviteter är det absolut tråkigaste som finns, speciellt andras ungar! Låt det smälta in en stund.
Fast vem vill på riktigt se en unges "uppträdande" på förskolan?? Din syster är kär, låt henne vara det! Barns aktiviteter är det absolut tråkigaste som finns, speciellt andras ungar! Låt det smälta in en stund.
För övrigt fick jag också adhd-vibbar av din beskrivning av din syster. Och så ska du kanske öppna upp för samtal om hennes relation. Om han hindrar henne, om än indirekt, från att umgås med sin familj så är det inte riktigt bra. Då är något knas i relationen. Det måste inte vara så att han är elak, men de har kanske svårigheter båda två som tillsammans skapar en kaosig situation som din syrra inte mår bra av.
Ajdå. Nej det låter ju inte särskilt bra. Att hon stresstädar när han är borta betyder ju att hans reaktion när hon städar är så dålig att hon hellre stressar sönder sig än får den. Det är verkligen inte snällt eller ok.
Å andra sidan förstår jag honom också. Jag hade fått panik av någon som inte klarar att lämna lite disk till nästa dag. Det är ju rätt hysteriskt, det också. Men hör kanske ihop med ett ovanligt stort behov av ordning och rutiner?