• Fjäril kär

Dotter trivs inte hemma pga lillebror

Har dottern samtalsstöd? Annars är tipset att pusha iväg henne till egen kontakt där hon får pysa ur sin frustration och säga exakt vad hon vill och uttrycka sina behov och att nån faktiskt hör och ser henne. 

Jag skulle säga att hennes egen diagnos också lyser igenom och hon har kanske inte märkt det själv men hennes reaktion på lillebror är ju direkt kopplad till egen diagnos I första hand .  Hon behöver någon som kan ge henne den insikten . Att vara tonåring med allt vad det innebär uppepå hennes diagnos måste kännas som rena härdsmältan för henne och hon är nog inte så medveten om det.  

/npf-mamma med egen diagnos... 

• Fjäril kär
    Anonym (d) skrev 2025-10-22 11:14:30 följande:
    Hur tänker du här? Varför skulle det vara dotterns diagnos som gör umgänget med en jobbig lillebror...jobbigt?
    För att bådas diagnoser krockar och dom triggar rätt uppenbart varandra.  (Jag läser mammans beskrivning av dotterns reaktion på övrig familj och hur hon var som liten) 
    Jag har själv barn med diagnos och så även jag och det var rätt tydligt många gånger att det skavde rejält mellan oss just därför.. 
Svar på tråden Dotter trivs inte hemma pga lillebror